16 Eylül 2009 Çarşamba

Çökertme Kebabı

Şöyle bir silkelende gel kendine! -kendime diyorum (; -



Çektiklerimin içinden en iyisi buydu :( Kusura bakmayın artık.
Sevileceği garantili bir tariftir:)

Malzemeler

1kg kuzu eti tas kebablık - kuzu eti yemeyenler dana tercih edebilir tabii ki
1 tane iri boy kuru soğan
1 yk tereyağ
tuz
karabiber
kırmızıbiber
3 iri patates

Yapılışı

Soğanı yemeklik doğrayıp 1 yk sıvı yağ ile soteleyin. Çok küçük doğranmış etleri içine ilave edin. Etler iyice yumuşayana kadar pişirin.
Tereyağını ve baharatları ilave edip 1-2 dk daha soteleyin.

Etler pişerken patatesleri kibrit çöpü boyutunda doğrayıp kızartın.
Pişen eti kızarmış patatesin üzerine yerleştirin
Üzerine de yoğurtlu sosu döküp servise sunun.

Yoğurtlu sos için malzemeler:

Yarım kg süzme yoğurt
Yarım demet taze nane
Tuz
3-4 diş sarımsak
Pulbiber

Yoğurtlu Sos Yapılışı: Nane doğranır, sarımsak dövülür ve geri kalan malzemelerle yoğurdun içine konur karışırılır.

Sanırım yapılışını okuyunca, herkes tarafından yapılabilir ve sevilebilir bir lezzet olduğu konusunda anlaşmışızdır:)

İnternet dün sorunluydu, bir girip kadir gecenizi bile kutlayamadım özür dilerim. Gelen yorumlar arasında gördüm çok memnun oldum.

Şimdi hazır girebiliyorken bloga önce bi kayıt gireyim sonra yorumlara döneyim istedim. Bu arada Stil Direktörü tatile gitmeden bi güzelik yapmış firefox chrome yükle demiş. Bu gibi şeyleri hep abime bırakıyorum :) Akşama kadar yüklemiş olurum. Sizde deneyin isterseniz.

Ve birde afiyet olsun;)

8 yorum :

  1. seyhan enfes gözüküyor yahu bu :)

    YanıtlaSil
  2. Slm unutkanlık testini yaptınmı sonuç ne benim çok unutkan çıktı sinem

    YanıtlaSil
  3. Nalan, tavsiye ederim :)

    Sinem, slm. testi yaptım kuvvetli dedi ama yinede bişiler önerdi :s
    sende önlemini almalısın

    YanıtlaSil
  4. Tamm benlik !! Gözdağı kebabı adı altında buna benzer bişey yemiştim hala sayıklar dururum .. iyiki aklıma getirdin Seyhaann ben bunu unutmuştum :) Herkes denemeli, kesinlikle mükemmel !

    YanıtlaSil
  5. MMM...Harİka:)
    Ben çok seviyorum böyle kebapları,bizde mengen kebabı yapıyoruz oda buna benziyo...
    Ellerine saglık:)

    YanıtlaSil
  6. Valla harika olmuş ya!Ben de deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  7. Seyhancım bloğuna girmemiş,bu resmi görmemiş,deli gibi canım çekmemiş,sonra da avucumu yalamamış farz ediyorum;)bu nedir yaa,off mükemmel!

    YanıtlaSil
  8. Şebnem, zaten amaç aklına düşürmekti:))

    Ozerella,o zmn senden mengen kebabı tarifi alalım:)

    Anne ve kızları, tşk.. dene bence de :)

    prettycool, üzme beni bak:)) sende dene ;)

    YanıtlaSil

söz sizin...