5 Nisan 2020 Pazar

İrmik Helvası ve Tarifi

Ben herhalde bugünlerde böyle daha önce demeye cesaret edemediğim tarifleri deneyeceğim.

Un helvası yapınca instagramdan Esra, bir de irmik helvası yap dedi.
Tamam dedim kabul ediyorum bu teklifi:)

Arkadaşlara sordum önce, tam tarif istiyorum dedim ya tam tarif. Parça parça verdikleri önce şu kadar sonra yok bu kadar dedikleri ölçüleri bana güven vermedi.
Yapacağım helvada çuvallayamazdım. Ve kolay da olmalıydı.

En sonunda aklıma yatan tarifi denedim. Çam fıstıksız.

Tarifi vermeden evvel şunu söylemek istiyorum ki irmik helvası bir zevk işi. Bu benim zevkime göre oldu diye paylaşıyorum. Nedir benim zevkim? Hafif ıslak gibi. Hani bazen bazı yerlerde yersiniz kupkuru olur. Bazısı öyle severmiş tane tane yapışmayan.
İşte bu kesinlikle öyle bir tarif değil, yumuşak ve nemli.

şerbet için:
1 sb su
1 sb şeker
1 sb süt

Ocağa koyup şeker eriyene kadar tutuyoruz, KAYNATMIYORUZ, şeker eridikten sonra ocağın altını kapatıp helvaya geçiyoruz.

4 yk tereyağ
1 sb irmik
(arzuya göre fındık fıstık ceviz)

Çam fıstıklı yapacaksanız yağ eridikten sonra fıstıkları atıp kavurmadan irmiği koyun, benim gibi fıstıksız yapacaksanız yağ erirken azıcık sıvı yağ ekleyip tereyağ eridikten sonra irmiği ekleyip kavurmaya başlıyoruz. Ocakta kavuruyor kavuruyoruz.
Bu noktada dakika tutmadığım için üzgünüm. ama pembeleşinceye değin değil, neredeyse kahverengi bir hal alana kadar kavuruyoruz. Devamlı karıştırarak..
Şerbeti dökerken ocaktan alalım (ya da altını kapatalım) ki oraya buraya sıçrayıp tehlike arz etmesin.
Şerbeti irmiği karıştırarak ekliyoruz ve kısık ateşte karıştırmaya devam ediyoruz, şerbeti çekene kadar.
Şerbeti çektikten sonra ocağı kapatıyoruz temiz bir bez ya da kağıt havlu ile üzerini örtüp kapağını kapatıp dinlendiriyoruz/denliyoruz.
20 dk sonra yiyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

3 Nisan 2020 Cuma

Corona Günlerinde Kargo Açmak

Virüs ilk çıktığında alışveriş sitelerine bakmadım bile, "bakarsam ve dayanamazsam ya?!" diye.
Sonra gelen kargolar için şunu yapın bunu yapın önerileri, zaten öyle şeylerde pek kalmıyor demeleri üzerine bir alışveriş yaptım.
Bir alışveriş ama 3 kargoyla ayrı ayrı günlerde geldi :/
Evdekiler kızdı falan. Tamam dedim bitti. Almayacağım artık kim ne derse desin, ne alırsa alsın.

Ama sonra nisan ayı geldi ve nisan ayı "bir kutu kitabı" geldi.
Bakalım hangi kitaplar geldi?
Bakalım kargoyu nasıl açtım?



Ben en çok sonlarını beğendim siz?

1 Nisan 2020 Çarşamba

Karantina Okumaları

Okullar tatil olduktan sonra kendime iki haftalık eylem planı yapmıştım.
İki haftalık eylem planımı başarıyla tamamladım.
Hiç sıkılmadım desem yeridir arkadaşlar. Hatta çoğunlukla bazı şeylere vakit kalmıyor diye üzülüyorum bile. Evet bu halde bile!
Peki neler okudum?
Öyle onlarca kitap okuduğumu sanıyorsanız yanılıyorsunuz.



Onlarca değil belki ama içinde yanlış tercihler olsa bile kaliteli bir okuma gerçekleştirdim bu son iki haftada.
Eee..
Siz neler okudunuz?
Yeni hedefler nedir?

He bir de unutmadan.. Kanalıma abone olmayı ve videomu beğenmeyi...
Şunu da bana söyletiyorsunuz ya var ya :/

30 Mart 2020 Pazartesi

Ölümü Öldüren Rab

Adamın biri, Ömer b. Abdülaziz’e gelerek, birisinin kendisine zulmettiğinden şikayet etti. Ömer b. Abdülaziz dedi ki: “O zalimden hakkını almış olarak Allah’ın huzuruna çıkmaktansa, ondan alacaklı olarak Allah’ın huzuruna çıkman daha iyidir.

Hiç bizim devre göre değil, değil mi?
Ben devri!
Ben bunu hak etmedim!
Bana bunu nasıl yapar!
Beni beni! Bihterini!

Öleceğiz müjdeler olsun, müjdeler olsun,
Ölümü de öldüren Rabbe secdeler olsun.
(Necip Fazıl Kısakürek)

26 Mart 2020 Perşembe

Corona Günlerinde Çılgın Kalabalıktan Uzak

Millet sokakta ya!
Ne kadar düşüncesiz ve kendine yetemeyen bir toplumuz, bilmiyordum!
Evde kalamıyorlar!
Yalnız duramıyorlar!
Çok ilginç, ne kendilerine ne başkalarına saygıları var...

Mutfağa girip türlü türlü tarif deneyenleri, kendini temizliğe vuranları, oh ne de güzel içe döndüm diyenleri, bol bol okuyanları, kısacası kendine yetebilenleri alkışlıyorum.

Bir hafta sonu kendine kahvaltıya hazırlayamayan, bi' kahvesini evinde içemeyen, hemen deniz kenarına akanlara da yazıklar olsun.

Ne diyordum.
Okuyoruz anacım biz.

Kitabım çok sıkıcı, ama neyse ki tek okuduğum bu değil, ayrıca başka kitaplar da okumaya devam.
Yalnız kitabın adı ne kadar da manidar! ;)

23 Mart 2020 Pazartesi

Ödüllü Un Helvası | Tam Ölçü!

Benim var ya belki bir yıldır denemeyi istediğim bir tarifti.
Nihayet bugüne kısmet oldu.
Yalnız arkadaşlar bak çok güzel oldu, benden söylemesi.
Un helvası için kimseye yalvarmanıza gerek yok. Tam ölçü vereceğim. 
Youtube kanalını da vereceğim anlamayan bir de izlesin ama yapın yiyin anacım :*
Şerbet:
1 su bardağı süt.
1.5 sb su
2 sb şeker

Helva:
125 gr tereyağ (kadın margarin kullandı ama yoo dostum, benden kıymetli mi dedim tereyağ kullandım :) )
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ
2 su bardağı un
Arzuya göre ceviz (7-8 ceviz kırdık galiba biz)

Önce şerbeti ocağa koy.
Sonra tencereğe tereyağını koy, eriyince sıvı yağ ekle hemen unu koy ve kavurmaya başla.
Tam yirmi dakika durmadan karıştır.

Bu arada şerbet kaynadığı an kapat. O da yan ocakta ılımaya dursun.

17. dakikada cevizleri ekledim. Karıştırmaya devam.
20. dk şerbet ekle. Kontrollü bir şekilde, çünkü ilk etapta sıçrıyor.
Sonra bir iki dakika daha karıştırıyorsun hoop anlıyorsun zaten kıvama geliyor. Ocağı kapat ve ne istersen öyle şekil ver. Ben videoda izlediğim gibi dondurma kaşığı kullandım.
Video demişken youtubeta Ödüllü Un Helvası derseniz çıkıyor. Çok kolay.

Afiyet şifa olsun.
Not: Şifa olsun dedim de aklıma geldi, Sefa Doğanay'ın Canan Karatay tiplemesinde gördüm de aklıma helva düştü. Ters tepti Canan hocam affet.

19 Mart 2020 Perşembe

Corona Günlerinde Son Mesaj

Kendi kendime koyduğum hedeflerden biri de meal okumak.
Ne kadar okumak istersem o kadar okuyorum.
2019 yılında ilk kez baştan sona meal bitirdim. 
Okumak çok güzel, çok eğitici, çok şaşırtıcı.
O zaman dedim ki her sene bir Kur'an hatmi gibi meal hatmi de yapmalıyım. 
İşte bugünlerde meal okumalarını artırdım ve bu sefer bu meali okuyorum. 
Sosyal yaşantımı da çok etkiliyor. Kur’an-ı Kerim’den örnekleri hissediyorum. Çoğu zaman beni dizginliyor, her seferinde bir yanıt oluyor..

Ve en önemlisi.. okumayı çok seviyorum.