18 Ocak 2017 Çarşamba

Scarlet | Ay Günlüğü 2

Serinin 2. kitabına Cinder'dan birkaç kitap sonra başladım.
Peş peşe okuyup bıkmayayım ama çok ara verip de olayları unutmayayım istedim.
Hiç beklemiyordum ama Scarlet'i Cinder'dan daha çok sevdim.

Scarlet, bir kırmızı başlıklı kız hikayesi.
Yani alt yapıda kırmızı başlıklı kız hikayesi var, üst yapıda bambaşka hikaye ve tabii bir de yarım kalan Cinder'ın hikayesi ve bu yarım kalan hikayeyle yeni başlayan Scarlet hikayesinin kesişmesi.
Nasıl yeterince karışık anlattım mı?
Uzun uzun yorum yazamayacağım - ne yazılabilir ki- ama yazarın hayal gücünü kıskanıyorum.
Acaba film olsa nasıl olur? Güzel olur sanki..

Ay günlüğü serisi ilk kitap Cinder
İkinci kitap Scarlet
Benim sıra üçüncü kitap Cress'de.
Adım adım dördüncü kitap Winter'a yaklaşıyorum..
Bana yetişin 😉

17 Ocak 2017 Salı

Lindsay Lohan Müslüman mı Oldu?

Maşallah subhanallah.

Dünyaca ünlü oyuncu Lindsay Lohan'dan bahsediyoruz.
Hatta birkaç yıl öncesine kadar yaşantısındaki uçarılıklar ayyuka çıkmıştı hani.
(düşünün uçarıkların ayyuka çıkması nasıl olacaksa)
Tam o uçarıkların sonunda müslüman oluyor söylentisi çıkmıştı. O zamanlar kendisini takip etmiş ya nesi müslüman olmuş bunun diyordum.
Ne kadar kötüyüm?! Ne kadar yüzeyselim?! Ne kadar şüpheciyim?!..

O sıralar kamu cezası almıştı ve görevine giderken elinde Kuran-ı Kerimin ingilizce mealiyle görüntülenmişti.
Yine mi aymadın be Seyyoş..

Geçtiğimiz aylarda da Türkiye'ye gelip Suriye'li bir aileyi ziyaret etti biliyorsunuz.

Son olarak instagram hesabından tüm fotoğraflarını kaldırıp profiline Aleyküm selam yazması, henüz resmi bir açıklaması olmamasına rağmen islamiyeti seçtiğine yoruldu.
Açıkçası ben de öyle düşünüyorum.

Sene başında 11. sınıf öğrencilerimden biri sormuştu:
Hocam bir insan yetmiş yaşında müslümanlığı seçti, yetmiş yaşına kadar yaptığı tüm hatalar günahlar silinecek mi yani dedi?
- Evet, dedim, bizim inancımıza göre böyle.
- Ulan şansa bak, dedi 😂

Allah hidayeti dilediğine verir.
Müslüman ülkede doğup müslüman kimliği taşıyan ezik insanlar, müslümanlığı karalamak için türlü tweetler atıp kendi diniyle dalga geçip artık hani egosunu tatmin etmeye çalışıyorken, Amerikalı oyuncu, model tutup islamiyeti seçiyor.

Sıradan bir blogger olan mest oluyorum. Mutlu oluyorum.
Elhamdülillah.
Welcome sis!

"Onlar ağızlarıyla Allah'ın nûrunu söndürmek istiyorlar. Halbuki kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır."(Saff, 61/8)

16 Ocak 2017 Pazartesi

Çin Seddi

Üç boyutlu filmler başımı ağrıtıyor gerekçesiyle onlardan kaçınıyordum fakar Fantastik canavarlar nelerdir ve nerede bulunur filmiyle 3 D sinemayla barıştıktan sonra bu kez de Çin Seddi'ni 3D  olarak izledim.
E üstünüze biraz kan falan sıçradığından iğrenç, canarvar sizi ısırmaya çalıştığından biraz korkunçtu haliyle.
Ancak film arkadaşımın da eğlenceli olmasından kelli çok zevkli bir film seansı geçirmiş olduk. Ön koltuktakiler de aynı görüşteler mi ondan pek emin değilim 😂

Öncelikle, bu film yazısını hazırlarken fark ettiğim bir şey var ki filmi online izleyebilirsiniz. Film sitelerinde mevcut. Tabii bunu bilmeden filme gittim ama filmi izlerken de tam sinemada izlemelik bir film diye düşündüm.
Çin Seddi'ne dair birçok efsane varmış, bu filme konu olan da bu efsanelerden biri.
Matt Damon oynadığı William karakteri ve Pedro Pascal'ın canlandırdığı Tovar karakteri siyah barutun peşinde olan hırsızlardır. Çölde geçirdikleri bir sırada kendilerine bir "şey" saldır. Çok hızlı sinsi korkunç ve yeşil. İlk etapta anlaşılmıyor tabii ama sonradan öğreneceğimiz şekliyle tiksindirici 🙈 
Neyse işte bu ikili, peşine düşen yerlilerin kovalamasından kaçarken "duvara" tosluyorlar ve burada esir alınıyorlar. Burada siyah barut olduğunu öğrenince buradan kurtulmadan evvel götürebildikleri kadar kara barut götürme derdine düşüyorlar.
duvarı o canavardan korumakla görevli binlerce asker var burada. Komutan da güzel bir çinli kadın olunca aşk da olacak diye bekledik ama.. Spoiler olmasın hadi.
Askerler konumlarına göre renk renk giyinmişlerdi. Komiğime gitti bu renk cümbüşü açıkçası. Ama görsel olarak zevkliydi izlemesi. Ne kadar saçma olursa olsun.
Bi' de ben Matt Damon'ın çarpık gülüşünü özlemişim ya.
Filmin imdb puanı 6 falan.
Ama ben beğendim. Hem güzel, hem korkunç, hem de eğlenceliydi, en azından -dediğim gibi- bizim açımızdan :)
Son zamanlarda şöyle şahane film izlediniz mi?
Öneride bulunsanıza bana 😊

13 Ocak 2017 Cuma

Heidi

Arkadya Kitap geçtiğimiz senenin sonlarında "büyüklere masallar" dizisi çıkarmaya -Heidi ve Heidi büyüyor ile - başladı.
Bana da hediye olarak gönderilmişti.
Size bu yazımda ne kadar güzel olduğundan, ciltli bez kapaklarının harikalığından bahsetmiştim.

Şimdi de kitap yorumuna gelelim.
2016 bitti ancak 2016'da okuğum kitaplardan vaktinde bahsetmediğim için kitap yazılarım bitmedi.


Heidi, izlediğimiz Heidi aslında.
Heidi'nin yaşlı ve huysuz amcaya teslim edilişinden sonra tekrar geri alınıp Clara'ya götürülüşü, Heidi'nin yaşadığı sıkıntılar ve alışma süreci, kendini sevdirmesi, geri dönmesi..
Çoban Peter, Peter'ın büyükannesi..
Hepsi anlatılıyordu.
Hiç yabancılık çekmeden okuyabilirsiniz.

Büyüklere masallar dizisi dedik ama bu kitap için söyleyebilirim ki, çocuklar için daha uygun. Sadece sayfa sayısı fazla olabilir çocuklar için o da zaten on yaş ve üzeri için sıkıntı olmayacaktır.

11 Ocak 2017 Çarşamba

2016'nın En Güzel Düğünü ve En Tatlı Çifti

Blog düğün bloguna dönmeden buna bir son vermeliyim.
O yüzden benden artık sık sık düğün yazmamı beklemeyin.
Si bekledikçe ben yazıyorum, ben yazdıkça siz bekliyorsunuz, buna bir son verelim :)

2016'nın en güzel düğününü ve en tatlı çiftini yine kendi oylarımla seçtim :)

Hiç şüphesiz en güzel düğünü Burcu Biricik ve eşi Emre Yetkin'in düğünleri oldu.
Son derece samimi bir düğün gerçekleştirdiler ve acayip tatlılar.
Çok mutlu olsunlar.

Daha fazla bilgiye ve fotoğrafa bu yazımdan ulaşabilirsiniz.

Bu arada 2016'nın en sevimsiz çifti olarak, düğündeki dansıyla kendinden iğrendiren Neslihan Atagül sayesinde Kadir ve Neslihan Doğulu çifti oldu.

Yok mu arttıran?

10 Ocak 2017 Salı

2016'nın En Güzel Gelinliği

2016 yılında o kadar düğün haberi yazdıktan, gelini damadı inceleyip, gelinlikleri eleştirdikten sonra 2016 yılının en güzel gelinliği yazısı gelmeliydi.
Size de sordum ama pek yanıt alamadım.
Gerçi benim kafamda belliydi kimi seçeceğim.
Sizinkiyle uyuşacağını düşünüyorum.
Tüm 2016 düğün yazılarıma bu linkten ulaşabilirsiniz.

2016 yılında gelinlerin çoğu alabildiğine sade gelinlik seçtiler.
Ancak benim favorim devasa kuyruğu ve çiçekli gelinliğiyle Selma Çilek oldu.
Selma Çilek'in Gelinliği hakkındaki tüm detaylara eski yazımdan ulaşabilirsiniz.
Bu da çok bi' bayıldığım fotoğraftır ayrıca!

Yarınki yazım, en güzel çift ve en güzel düğün olacak.

Peki nasıl? Tutturdum mu? Sizin de favoriniz Selma Çilek'ti değil mi?

9 Ocak 2017 Pazartesi

Golden Globe'un Kazananı Pembe!

Dün akşam Oscar öncesi ödüller olarak da bilinen ( bilinmiyor da olabilir) Altın Küre Ödülleri sahiplerini buldu.
Oscar ödüllerinden daha rahat havada geçer Golden Globe, yemek yenir yuvarlak masa da oturulur falan..
Oscar gibi resmi değil. Ama yuvarlak masa olduğu için bazıları arkasına dönmek zorunda kalır sahneyi görmek için ki eğer ben gitseydim kesin o kişi ben olurdum 😏

Golden Globe kırmızı halı geçişinde ünlülerin "sarı rengi"ni tercih ettikleri gözlemlenmiş ancak benim dikkatimi Pembe çekti.
Daha önce bu kadar pembe giyildiğini hatırlamıyorum.

Hemen birkaç tanesini paylaşalım.
 

 

 

 

Arada çok güzel elbiseler var değil mi?Özellikle 2-3-6. fotoğraftakiler favorim.
(görsel kaynak JustJared bu arada)
Yine de favorilerimi buraya koymadım. Aslında Priyanka Chopra ve Busy Phillips'in elbiselerini beğendim. Adını bilmediğim Mavi bir elbise giyen kadın vardı çok hoştu. Reese Witherspoon da sarı sade hoş bir elbise giymişti, sarı olmasa eminim onu da beğenirdim. Ama benim sarıyla aram yok :)
Peki sizin favorileriniz var mı?