1 Mayıs 2019 Çarşamba

Yolda Kitap Okumak ya da Okuyamamak..

Çok değil bundan birkaç yıl evvel bana hangi süper güce sahip olmak istersin diye sorulduğunda “yolculukta kitap okuyabilme” süper gücüne sahip olmak istediğimi söylerdim.
Bu benim için süper güç kategorisinde yer alabilecek bir özellikti yani. 

Evet bazısı için yolculuklarda ters oturmak gibi kitap okumak da sorun teşkil etmez. Ama bazımızın ise midesi öyle hassas ki ters koltuğa acaba otursam mı diye düşündüğünde midesi bulanır, saatine bakmak için eğildiğinde kusacak gibi olur. 
Ben işte o şanssız gruptaydım. Yolda boşa geçen zamanıma çok ama çok acıyordum.
Bakınız geçmiş zaman kullanıyorum. Nedeni belli; artık midem bulanmıyor 🎊 
Nerede duydum hatırlamıyorum, eskiden midesi bulandığı halde artık bulanmayan kimseler olduğunu öğrendim. Ben de kendimi yavaş yavaş buna alıştırabileceğime inandım. Mutlaka yanımda kitap taşımaya başladım bir kere. Ciddi söylüyorum önce birkaç satır sonra yarım sayfa.. hop midem bulanacak gibi oluyor kapat hemen kapat kaldır kafanı.. sonra sayfa tamamlamaya başladım hatta birkaç sayfa tamamlamayı başarıyordum. Ah ne büyük saadetti o ilk zamanlar. 3 sayfa + mide bulantısı. Sonra 5 sayfa ama hala midem bulanmadı..
Geçen gün Sakarya’ya gittik, otobüsle. Yol boyu okudum. Midem bulanmadı 🎊 
Zamanın kıymetini bilenler için çok anlamlı.
Ama hala mesajlaşamıyorum ya da sosyal medyada gezinemiyorum hemen midem bulanıyor. 
Olsun okuyorum ya. 
Bu benim süper gücüm.
Otobüste kitap okumak. 

😎  

28 Nisan 2019 Pazar

Gülümse Anılara

Geçenlerde Sakarya'ya gittim.
Elimde okuduğum birkaç kitap olmasına rağmen yol için başka bir kitap seçmek istedim.
Yolda kapılıp gideceğim, dikkatimi toplamak için zorlanmayacağım bir kitap olsun, diye düşündüm.
Çünkü yolda artık midem bulanmasa da, dikkatim çabuk dağılıyor.
Bir Arkadya kitabı seçeceğim belliydi ama hangisini seçmeliydi?
Instagramda takip ediyor musunuz bilmem ama son zamanlar yaptığım kitap temizliğinden sonra eski kitaplarım da görebileceğim şekilde ortaya çıktı. Ben de yıllardır rafımda okunmayı bekleyen bu kitabı seçmiş oldum.


İyi ki seçmişim. Nasıl sevdim tarif edemem. Yol için doğru kitap, benim için doğru kitap.
Çok sevdim ya okudukça daha da sevdim.
Bir dergide editörlük yapan Marisa'nın ağzından dinliyoruz olayları. Marisa kah geçmişe gidiyor kah günümüzden bahsediyor. Aslında daha kitabın ilk başlarında çok şaşırtıcı bir olay oluyor bundan bahsetmek kesinlikle spoiler olmaz ama ben gene de okuyacak kişiler için de sürpriz olsun isterim.
Arkadaşlık ve aile ilişkileri üzerine empati duygunuzu arttıracak, makalelerde değindiği kısımlardan birçok şey öğrenebileceğiniz bir kitap.
Çerezlik denebilen kitaplardan bile neler neler öğreniyor insan.
Ah iyi ki okumuşum.
Arkadya kitap seni seviyorum ♥

27 Nisan 2019 Cumartesi

Andhadhun

Güzel film bulmak öyle zor ki artık resmen araştırma yapıyorum.
Bu filmi imdb sörfünden bulup çıkardım. Ekran görüntüsü almışım teeee kasımda. Ancak onlineda bulabildim mi hayır.
Sanırım onlinea düşer düşmez de ben izledim :))
Size de tavsiye ederim. Temposu bir an düşmeyen bir film.

Kör bir piyanistin tanık olduğu cinayetle seyri birden bire değişen film çok heyecanlı ve ters köşe bir film.
İzleyin ya, pişman olmazsınız.

24 Nisan 2019 Çarşamba

Sizin İçin New Girl Seçtim

Uzun zaman önce biten dizilerimden biri New Girl. 
Az sonra sizinle paylaşmak için aldığım ekran görüntüsünü paylaşacağım. Aradan o kadar uzun zaman geçti ki, neden bunu saklamışım diye düşünmeden edemiyorum.
Evet New Girl keyif alarak izlediğim dizilerden biriydi. Evet sezonlar ilerledikçe tadı kaçtı ve son sezon zaten çok zorlamaydı. 
Muhtemelen bu alıntılardan yola çıkıp başka bir şeye geçiş yapacaktım ama maalesef, hafızam ozaman ne düşünerek bu görüntüleri aldığımı hatırlayacak kadar kuvvetli değil.





Tek bir sitcomum var o da Modern Family artık.
Bana düzgün bir sitcom önerenenin alnından öpeceğim. 

23 Nisan 2019 Salı

Tülin Şahin'in Son Kocası ve Gelinliği

Gördüğüm zamandan beri yazmak istiyordum daha yeni fırsatım oldu.
Bir yetişkin, bu kadar malın mülkün içinde olan modacı olan zevk sahibi geçinen e fiziği de harika olan bir kadın neden çocukların ilkokul mezuniyetinde giyeceği türden bir "gelinlik" giymeyi tercih eder anlamıyorum.

Haksız mıyım ama?
Tamam bir nikah kıyılmış sadece, sade olmak istemiş, yeterli gelmiş bu kadarı tabii.. ama kötü ya. zaten önceki evliliğinde giydiği gelinlik de güzel değildi. Hoş gelinlik denemez de, diyoruz işte.
Ben de kabarık bir şey giysinler demiyorum yanlış anlamayın ama bu kadar da olmaz!


Başka fotoğraf yok hiçbir yerde. Bunları da logodan anlayacağınız üzere Sabah'tan aldım. Kaynak da belirtmiş olalım ve bir de bilgi verelim:
Tülin Şahin Portekizli kocası Pedro de Noronha ile dokuz ay kadar önce tanışmış.
Çift Portekiz Lizbon'da kıyılan nikahla dünya evine girmiş.
Mutlu olsunlar.

14 Nisan 2019 Pazar

Crazy Rich Asians

Bunu intagramda yabancı bir ünlüde görmüştüm.
Yaşasın dedim bizimkilerin güzel bir filmini buldum!
Ancak hemen onlinede bulamadım tabii.
Sonra her zaman girdiğim online film sitesinin ana sayfasında görünce atladım ve izledim :)


Crazy Rich Asians, adından da anlaşıldığı üzere çılgın zengin Asyalılardan bahsediyor.
Filmin romantik başrolleri Amerika'da tanışan iki uzak doğulu. Biri çok ama çok zengin diğerinin onun o kadar zengin olduğundan haberi yok.
Gidişat tahmin edilebilir. Sizi şaşırtacak şeyler pek dönmüyor ancak işte seviyoruz be klişeleri :)
Filmin başlarında bir sahne var, bayıldım oraya ben onu demem lazım ama.
Biziö aşıklar Amerika'da bir cafedeyken, birileri görüyor fotoğraflarını çekiyor gruba atıyor, deli gibi bir whatsapp grubu trafiğinden sonra çocuğun annesi teee Singapur'dan arıyor. :))
Çok güzeldi o sahne!
Bu arada bu film bir kitaptan uyarlamaymış.
İzleyince anlıyorsunuz var ya. Gerçi ben o tarz kitap çok okumuş olduğum için de olabilir :)))
Neyse, bu tarz filmleri sevenler için keyifli dakikalar garanti.

6 Nisan 2019 Cumartesi

Kapıyı İçeriden Kilitledim

Kitaptan evvel kitabın hikayesini anlatmama müsaade edin lütfen.
Ben Fotoğrafçılık okuyorum şu anda ve bir paylaşımımda yok mu benden önce okuyup da bana fotoğrafçılık kitaplarını yollacak diye sormuştum.
Sonra Hande yazdı bana. Öncesinde tanımıyordum kendisini. Meğer bitirmek üzereymiş, ben yollarım dedi elimdeki kitapları ♥
Delicesine mutlu oldum. Kitaplardan sebep değil sadece, tanımadığım birinin bana böylesi bir iyiliği yapması çok etkiledi açıkçası.
Bir koli kitap gönderdiği yetmiyormuş gibi Hande'nin bir de bu kitabı ve kendi elleriyle hazırladığı çizimleri de göndermişti. Hepsi çok kıymetli. Beni ne kadar mutlu ettiğini cidden kelimelerle anlatamayacağım!
Hande bu satırları okuyorsan, sen bile ne denli mutlu ettiğini bilemezsin ♥


Kitabımıza dönersek.. Kitap bir yazarın ağzından anlatılıyor başlarda. Ev sahibi kendisinden yazdığı günlüğü elden geçirip basmasını istiyor ama yazar bu şekilde çalışmadığını söyleyip kabul etmiyor. Daha sonra ev sahibinin ısrarı üzerine sadece bi' bakar düzenlenecek yer varsa düzenlerim ama o kadar diyor ve biz bundan sonra ev sahibinin hatıratını okumaya başlıyoruz.
Yaşadığı aşkına ve aşkına duyduğu özlemi.
Kitap bana eski zamanlar yazılmış olduğu hissini verdi, çok güzeldi. Sonu hariç. Sonunu anlamadım desem daha doğru :))
Siz de okursanız beğenirsiniz diye düşünüyorum. Belki biri bana sonunu da açıklar :)
Handecim.. gözlerinden öperim ♥