21 Ağustos 2015 Cuma

Kabarık Kek Yapmanın İncelikleri


Bundan çok değil birkaç ay evvel  kek yapamıyordum.
Yani kek yapıyordum ama istediğim gibi olmuyordu.

Artık istediğim gibi oluyor ve bu konuda deneyimlerimi yazıp sönen kekten muzdarip kimse kalmasın istedim.

Kek için en önemli şey: Fırın!
Fırınınızı tanımıyorsanız ya da tanıyor ve kek için uygun değilse hiçbir püf noktası size yardımcı olabilemez.

Fırınımız güzel. Fırınımıza güveniyoruz.
Öyleyse, yumutalar. Yumurtalar oda sıcaklığında.
Çıpma işlemi: Önce her zaman şeker ve yumurta çırpılır ve çırpma işlemi daima tek yöne yapılır.
annem gibi bir sağa bir sola değil yani :)

Sıvı malzemeler bitti mi katı malzemeler eklenir, un eklendikten sonra fazla çırpılmaz, kabartma tozu en son eklenir. Kabartma tozu konduktan sonra metal bir şey hamura sürülmez.
Ben kabartma tozunu ekledikten sonra tahta kaşıkla karıştırıp tepsiye döküyorum.

Fırını 200 derecede ısıtıp keki içine koyup kapağını kapattıktan sonra 180 dereceye ayarlıyorum.
Alarmı ise 30 dk sonraya.
Bu fırını kapatma alarmı değil.
30 dk sonra kek kabarmış üstü pişmiş oluyor, alarm çaldığı zaman ben fırının derecesini 165 dereceye düşürüyorum. Ve tekrar 15 dk sonraya alarm kuruyorum.

2. alarmda tek iyice pişmişe benziyor derece 145'e getiriyorum.
Dikkat 45 dk oldu ve ben fırının kapağını açmadım!
Biraz daha kontrollu bir şekilde pişiyor. 10 15 dk daha.

Piştikten emin olduktan sonra fırını kapar, fırından hemen çıkarmam, fırının kapağını aralık bırakırım. Direkt soğuk havayla temas etmez.

Yani bunlar benim deneme yanılma yöntemiyle keşfettiğim memnun kaldığım taktikler.
Anlattığım zaman birilerine, aa evet yumurta oda sıcaklığında, aa evet hemen çıkarılmaz, falan diyorlar da mübareklerin hiçbiri benim kekim sönerken demiyordu.
O yüzden ben size diyorum, kekleriniz sönmesin.

Şimdi müsadenizle 145 derece pişmekte olan kekimi çıkarayım ^^

21 yorum :

  1. Ohh nefis gözüküyor valla bende istiyorum o zaman :)

    YanıtlaSil
  2. Yok yok senin tv'den teklif alman yakındır söyleyim ben sana.Yapmayı geçtim püf noktalarını paylaşır oldun.Sana bir sır vereyim mi senin tüm bu deneme yanılma öğrendiklerini ben orta birinci sınıfta ev idaresi ve beslenme dersinde atölyede öğrenmiştim.O zamanlar hayalim o mutfaktan hiç çıkmamaktı çünkü her hafta farklı bir tat denemek beyaz önlükler içinde kek kurabiye yapabilmek benim için başarılabilecek en güzel şeydi.Bir de tüm öğrendiklerimi hafta sonu evde denemek.O yaşlarda pandispanya yapıp ip ile ikiye kestiğimi bilirim.Sonra mı...İpin ucu kaçtı ben tosun paşa oldum ve bulaşmaz oldum o işlere taaa ki evlenip misafir ağırlamaya başlayana kadar.Şimdi yine bir ipin ucu kaçma dönemindeyim Allah sonumu hayır etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tv düşünüyorum
      tekliflere açığım
      yetkilere buradan duyuruyorum :D
      demek bu bilgilerim bilimsel gerçekler ve kimse bahsetmiyor öyle mi?
      ay keşke ben de kendime mi saklasaydım :D
      ayrıca senin formun gayet yerinde ;)

      Sil
  3. Seyhan'cım bu aralar annemle en büyük gündemimiz sönmeyen kek nasıl pişirilir mevzusu bu yüzden yazdıklarını dikkatle okudum, yaptığımız bariz hataları farkettim. Bakalım bir sonraki denememizde sonuç nasıl olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah çook güzel olur, bana yazarsan sonucu sevinirim ^^

      Sil
  4. Gerçekten harika görünüyor. Ellerine sağlık. Afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
  5. Sana o kadar cok dua edicem ki beybili. Cok dua edicem. Bi de limonlu kek tarifi paylassana. Hala istediğim gibi pufis bi limonlu kek yapamadim. Kocam yakinda evi terkedicek bu evde neden her hafta limonlu kek pisiyor ve neden hepsini sadece bana yediriyor bu elif diye. (Cunku ben begenmiyorum pufidik olmuyorlar. Ama o begeniyor. O zaten her seyi begeniyor. ) cok konustum gidiyom. Limonlu kek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. limonlu kek mi elifim.
      hiç yapmadım biliyor musun?
      senin için deneyip - ki yaptığım en sade kek olacak :)-
      en güzel tarifi paylaşacağım ;)
      bekle beni :D

      Sil
  6. çok güzel bilgiler ben de genelde beceremem olursa şansa olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artık şansa bırakma bakalım oluyor mu olmuyor mu :)

      Sil
  7. Tek yapabildiğim şey kek . Yalnız önceden ısıtmıyorum ben fırını , ısıtırsam pofuduk olmuyo :))

    YanıtlaSil
  8. Bak yaaaa tabi fırın yıllardır bende fırından ötürü diyorum kimse bana inanmiyor:(

    YanıtlaSil
  9. seyhan bir de kek tarifi versene, böyle puf puf sünger gibi olsun ve böyle fosur fosur olsun, ama bence bizim fırında da sorun var ya. anneme göre yok ama bana göre var

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık^^ Nefis gözüküyor :* Her şey tamam ama bizim fırın taaaa milattan kalma ;D Gerçi benden çok ikizim Kübra kek yapıyor ve o fırına rağmen iyi kabarıyor. Demek senin dediklerini de yapsa daha da kabaracak ;) Bilgiler için teşekkürler^^

    YanıtlaSil
  11. bildiğim ve okuduğum bütün önerileri bir arada sunmuşsun ve dediğin gibi kimse söylemedi ise sen söyledin bize de teşekkür ederim..
    ben fırınımı tanıyorum ama garip taktikler uygulamak zorunda kalıyordum ancak senin önerilerin ile taktiklerimi geliştirmeyi deneyeceğim
    ayrıca oda sıcaklığında yumurta olayına parmak bastığın için teşekkür ederim zira ben her seferinde amaaan bişi olmaz deyip dolaptan aldığım gibi kullanırım :)
    artık her seferinde sen aklıma gelicen :)

    YanıtlaSil
  12. Kek yapma konusunda pek iyi olmayan benim gibi bir okur için harika bir paylaşım oldu... çok teşekkürler...

    YanıtlaSil

söz sizin...