1 Mart 2020 Pazar

Umreye Gitmeden Evvel Okunması Gerekenler

Umre öncesi okumalarım için sponsorum resmen Melek arkadaşım oldu.
İsmiyle müsemma Melek arkadaşımın..

Kendisinin alıp okuduğu ya da umre öncesi okumak için beklettiği kitapları bir bir taşıdı.
Şimdi bile onun seçtiği bir kitabı okuyorum, umre sonrası maneviyat düşüşü yaşamayayım diye sanırım:)

Bu kitaplar bir de çok ilgi çekti instagramda paylaştığımda umarım meraklıları bu yazıyı okur.


Dindar Bir Doktor Hanım, Saadettin Ökten'in ablası.
Görev gereği hacca gittiğinde kutsal topraklara vuruluyor ve şimdilerde orada yaşıyor. Eskiden ara sıra buralara gelmesine rağmen şimdi, kutsal topraklarda ölmek istediğinden gelmiyormuş.
Hak vermemek elde değil. Kim istemez.

Çok ilginç, ilim ve ibretler dolu bir yaşantı evet.. Ama kitap çok sıkıcıydı, bunu söylemesem olmaz. Kronolojik olarak daldan dala atlandığı gibi çok gereksiz bir sürü ayrıntı da vermişti.
Oysa ben onun ilk gittiğindeki hissiyatı hissedeceğim, aşkla dolacağım sanmıştım.
Zaten pek bu tarz okumadığımdan bana çok fazla detay ve lüzumsuz bölüm var gibi gelmiş olabilir.


Kabe'yi Dinlerken ise yormayan akıcı diliyle çabucak bitireceğiniz, İslam tarihinden bazı bölümleri size anlatarak hafızanızı tazeleyecek ama çok da ayrıntı vermeyecek bir kitap.
Yazarın deneyim ve özlemlerini okumak da güzeldi.

Okumayı çok isteyip de fırsat bulamadığım umre kitapları da yine Melek'ten gelmişti. En azından M. Esat Coşan'ın kitabını okuyabilmeyi isterdim.

Bence gitmeden önce mutlaka amaaa mutlaka, Peygamber Efendimizin (s.a.v) hayatı okunmalı!!
Hatta biraz erken hazırlanmaya başlayıp bir detaylı okuma sonra biraz daha özet ikinci bir kitap okumalı. Ben okuduğum bölüm ve işim gereği birçok ayrıntıya hakimim ama her okuduğumda başka bir şey dikkatimi çekiyor.
Eğer bu konuları umreye beraber gittiğiniz hocanıza bırakırsanız çok şey kaybedersiniz, ve daha kötüsü ne kaybettiğinizden haberiniz bile olmaz.

Umre için turun verdiği dualar kitaplarında da çok güzel dua örnekleri olduğundan mutlaka okunmalı; hatta umreden önce, umrede ve daha sonra da ara ara okunmalı.
Ahiret ve dünyaya dair istenebilecek her şey içeren, Kur'an'ı Kerim'den ve hadislerden dua örnekleri yer alıyor.


Bir de ben okuyamadım ama siz okuyun, umreyi anlatan, karşılaşılacak fıkıh sorunlarını anlatan bir kitap. Eksikliğini hissettim.

Birbirimize dua edelim, dualarda ve kutsal topraklarda buluşalım ♥

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

söz sizin...