19 Mart 2020 Perşembe

Corona Günlerinde Son Mesaj

Kendi kendime koyduğum hedeflerden biri de meal okumak.
Ne kadar okumak istersem o kadar okuyorum.
2019 yılında ilk kez baştan sona meal bitirdim. 
Okumak çok güzel, çok eğitici, çok şaşırtıcı.
O zaman dedim ki her sene bir Kur'an hatmi gibi meal hatmi de yapmalıyım. 
İşte bugünlerde meal okumalarını artırdım ve bu sefer bu meali okuyorum. 
Sosyal yaşantımı da çok etkiliyor. Kur’an-ı Kerim’den örnekleri hissediyorum. Çoğu zaman beni dizginliyor, her seferinde bir yanıt oluyor..

Ve en önemlisi.. okumayı çok seviyorum.

3 yorum :

  1. kuran-ı kerim çok katmanlı, derinlikli bir kitap... yüzeyden derine indikçe bir sürü anlam çıkıyor. hatta her okunuşta insan bambaşka anlamlar buluyor. bu anlamda okurken edebi-felsefi çözümlemeler yaptırıyor insana... ama sonuçta mealler de aslından çeviri yapan kişilerin anladıkları ve çıkardıkları şeyler üzerine... dönemin arapçasını bilip aslını okuyup anlamlandırmayı çok isterdim. meal de mana da asıl o zaman tam anlamına kavuşurdu diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi okudukça kendini açıyor adeta, her seferinde başka bir yer dikkatimi çekiyor.
      Dönemi arapçasını bilmek bi kenara, okuduğumu anlayacak kadar bilmek isterdim. Sonra tefsirine bakardım:)
      Ama dönemin arapçasını bilmek bambaşka bir şey olurdu...

      Sil
    2. okuduğunu anlamak da yine öznel bir çıkarım... :) dilerim bir gün kavuşursun... Ben de istediğim-aradığım nesnel anlama tam olarak kavuşurum umarım... Ya da inşallah kıyısından köşesinden de olsa farkettirsin yaradan... bilmeyi çok isterdim.

      Sil

söz sizin...