23 Mayıs 2020 Cumartesi

Uzaylılarla Konuşan Kız

Geldik son bölüme.
Birinci bölümden itibaren izlediyseniz,konuşmaların giderek daha rahatladığını iyice çekim yaptığımızı unuttuğumuzu fark etmişsinizdir.

Birinci bölümde Aylin'i tanıdık, Alman eğitim sistemine giriş yaptık.
İkinci bölümde ise Türkiye ve Almanya arası kıyas yapıyoruz.
Üçüncü ve son bölümde artık gevşedik daha light konulara girdik.



Light dediysek seveceğiniz konular: Sosyal medya.
Kanala abone olur videolarımı beğenirseniz de çok sevinirim.

21 Mayıs 2020 Perşembe

İlham Perisiyle İkinci Bölüm

Almanya'da eğitim ve sağlık sektörünü orada yaşayan birinden dinleyelim bakalım.
Türkiye'den atıp tutmak kolay..

Üstelik ilk bölümle arasındaki farkı görecek misiniz bakalım?
Bence biraz daha ısınmışız.
Siz ne dersiniz?



Üçüncü bölüm geliyor bu arada ne yapalım, konuştukça konuşmuşuz.

20 Mayıs 2020 Çarşamba

Almaya'da Yaşam | Eğitim | Karantina ve daha fazlası...

Davulun sesi uzaktan mı hoş gelir yoksa gerçekten de hoş bir çalgı mıdır davul?.. Davullarımız...
Tamam bu atasözü bu video için cuk otursa da atasözünü biraz açmaya çalışınca hoş durmadığını kabul edebilirim.

Aslında konuğum eski bloggerlardan.
Aranızda mutlaka tanıyanlar olacaktır. Hatta belki onu tanıyıp beni tanımadığı  halde videoyu izleyecekler de olacaktır.

Kendisine ilham perim diyorum, çünkü senelerdir, onun peşindeyim.
Misal en yenisi, bu, arkadaşlarla ortak çektiğim videolara ondan ilham alarak giriştim:
Biz Aylin'le podcast çektik. O Almanya'da ben Türkiye'de.
Ya ben de videolarımı birileriyle çekebilsem.. böyle uzaktan da olsa.. derken evet teknolojinin bunu mümkün kıldığını öğrendim ve başladım.

Tamam çok uzattım ama bir girişe ihtiyacım vardı.



Neredeyse ilk 15 dakikaya hiç dokunmadan yayınlıyorum, ve biz Aylin'le bir saat konuşmuşuz.
Aslında 2 sa konuşmuşuz ben bir saatini kaydetmişim:)
Yani şunu demek istiyorum arkadaşlar devamı gelecek.

Aylin'in podcast linkini yukarıda verdim ama yine belirteyim, spotify uygulamasından ya da web adresinden "uzaylılarla konuşan kız" diye aratırsanız tüm podcastlerine ulaşabilirsiniz.
Belki içinden biri, size, diğerlerinden biraz daha tanıdık gelir.
(Kendimi kast ediyorum arkadaşlar :) Neyse riske atmayayım 22. podcast konuğu benim )

19 Mayıs 2020 Salı

Günler Aylar Yıllar

Gene Nisan ayı Bir kutu Kitap kargosundan çıkan bir kitapla karşınızdayım.
İşte bu yüzden bir kutu kitabı seviyorum.
Pek tarzım olmayan kitaplar da göndererek beni türlü okumalara itiyor.
Bu kitabımız da Çin'den.
Kulağa ırkçılık gibi gelmeyecekse şu sıra Çin'in her şeyine sinir olduğumuz gerçek; bu kitap gibi.

Kuraklık nedeniyle köy komple göç ederken yaşlı bir adam köpeğiyle kalmayı tercih eder.
Bir mısır fidesinin yeşilleneceğine olan inancı onun köyde kalmasına neden olur.
Kitapta ihtiyar, köpeği ve daha sonra ortaya sıçan ama önemli bir yer teşkil eden sıçanlar var.
Bilmem anlatabildim mi, sıkıcılığı.
Seveni çok. Yazar da ödüllü yazarlardanmış.
Biliyorum aranızda sevenler vardır, okusa sevecek olanlar vardır ama ben nefret ettim.
Biraz daha uzun olsa tamamlayamazdım ama zaten ince bir kitap diye azmettim bitirdim.
Başka da söyleyecek sözüm yok.

17 Mayıs 2020 Pazar

Seyahat Resullallah!

Daha önce size Trtizle.com'dan bahsetmiştim.
Tüm TRT programlarına ulaşabiliyorsunuz. 
Benim orada zevkle takip ettiğim birkaç program var.
Onlardan biri bu: Evliya Çelebi.


Evliya Çelebinin seyahatnamesinden yola çıkarak yapılan bu programdan Evliya Çelebinin ayak izleri takip ediliyor.
Onun gittiği şehirlere yüzyıllar sonra Faruk Aksoy gidiyor, özellikle bahsettiği bir şey varsa mutlaka deniyor.
Size de keyifle e biraz da kıskanarak izlemek düşüyor.

11 Mayıs 2020 Pazartesi

Hatırat Okumayı Sever Misiniz? | Karantina Hatırası

Benim pek sevgili, okumayı pek seven izleyicilerimin bayılacağı bir video ile karşınızdayım.

Çok güzel bir kitap muhabbeti çektik Melek ile.

Melek kim mi?

Videoyu izleyince göreceksiniz.

Videoyu izleyince daha birçok şey göreceksiniz.



Dikkat! Bu video sizi okumaya teşvik edebilir!



8 Mayıs 2020 Cuma

Öldüğünde Kaç Yaşındaymış? | Lady Di

Lady Di, yazdım ama aslında o bir prenses.
Prensesti en azından.
Onun hakkında yapılmış iki bölümden oluşan bir belgesel izledim.

Ben her zaman Kraliçeci olmuşumdur, Kraliçe hala hayatta olduğundan mı bilinmez şimdiye kadar yapılan hiçbir programda (dizi/belgesel) Kraliçeyi suçlayan, ya da suçlamak şöyle dursun onu kötü gösteren bir şeye rastlamadım.
Demem o ki  ya bu kadın yanlış kararlar alsa da onun suçu değil hep başkalarının yüzünden,
ya da onun suçu değil çünkü o kraliçe!

Baktığın zaman The Crown dizisinde bile Charles ilk etapta Camillia ile evlenmek istiyor ama Camilla tek eşli biri değil, gönül eğlendirmesine izin verilse de evlenmesine izin verilmiyor ama izni vermeyen Kraliçe II. Elizabeth değil, hatta dizide "bu ailede birbirini seven bir çifti daha ayırmak istemiyorum" gibi bir laf ediyor.

Bakın Kraliçeye olan bağlılığım konuyu dağıtmama sebep oldu.
#godsavethequeen

The Story of Diana'da Charles'ın gençliğinden eş seçimine, Diana'nın ilk andan itibaren karizmasıyla insanları etkisi altına aldığından bahsediliyor. 
Mahremiyete saygının o yıllarda Diana ile yıkıldığı vurgulanıyor.
Ve "Antik çağların av tanrıçasının adını taşıyan bir kız, sonuçta, modern çağın en çok avlanan kişisi haline gelmişti."
Böyle diyordu Diana'nın cenazesinde Diana'nın erkek kardeşi.
Ah ağlamamak mümkün değil bu konuşma karşısında Charles Spencer!

(Bu arada tam şu an izlemediğim başka bir Diana belgeseli buldum onu da izleyeyim bari)


Bu fotoğrafta ben Diana'nın öldüğü yaşta öldüğü yerdeyim. 
Özgürlük ateşini görüyorsunuz fotoğrafta. Hala çiçek bırakanlar var Diana için.
Oturduğum yerin altından geçen yol, kazanın olduğu yer.
Belgesi izlerken burada fotoğraf çektirdiğimi hatırladım. 
Sonra Diana'nın öldüğü yaşta olduğumu öğrendim.
Rest in peace Di!