16 Mart 2020 Pazartesi

Corona Günlerinde Hedefler

Tarihler 2020 yılının Mart aynı gösteriyor.
İtalya malum virüsten karantina altında.
Dünya üzerine bu virüsün sebep olduğu yüzlerce ölüm yaşandı.

Türkiye'de birkaç gün önce görülen vakıa sonunda okullar tatil edildi iki hafta.
Halka kalabalıktan izole şekilde yaşaması tavsiye ediliyor.
Yayılımı durdurmak için en güzeli zorunlu olmadıkça evden çıkmamak.

Umarım evden çıkmak zorunda olanlar temiz ve sakin toplu taşımalarda ya da trafiksiz yollarda rahatça gidip gelebiliyorlardır işlerlerine ve dikat ediyorlardır hijyenlerine.

Peki evden çıkmayanlar ne yapsın?
Ellerini sık yıkasın kolonya kullansın tamam da nasıl geçecek zaman evde?

Günlük hedefler belirlemeye ne dersiniz?
Ben kendim için böyle yaptım.
* Misal Riyazü's-Salihin çok okuyamıyordum her gün arapçasıyla beraber 50 sayfa okuma hedefim var.

* Bunun dışında yarım cüz Kur'an-ı Kerim okumak hedeflerim arasında.

* Her gün bir belgesel mesela. Trt belgeselden izlemeye başladım tavsiye ederim.

* Mealsiz olmaz, her gün meal de okuyorum.

* Her gün bir saat yürüyüş. Çünkü normalde onbine yakın adım atıyordum birden hareketsiz kalırsam sonu kötü olur. Hava da pek soğuk ama neyse ki tefsir dersi ses kayıtlarım var onları yolda dinliyorum.

* Her gün 1.5 lt su hedefim var. En zorlandığım bu.

Devam edeyim mi?

Paylaşmamın nedeni, belki kafanıza yatan olur içlerinden siz de hedefleriniz arasına eklersiniz :)

2 yorum :

  1. Merhaba Seyhan, ben çalışmak zorunda olanlardanım. Ama evde olanlar için önerilerin şahane. Evde olsam kesin yapmaya çalışırdım. İşteyim ama ben de bol bol tefekkür ediyorum. Yüce Rabbim bu günleri en az hasarla atlatmamızı nasip etsin. Amin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah yardımcınız/ yardımcımız olsun.
      İşinizi kolaylaştırsın.
      Kendilerini ısrarla sokağa atanlar mecbur çalışmak zorunda olanlar için de tehlike arz ediyorlar bi bilseler

      Sil

söz sizin...