28 Ağustos 2015 Cuma

Şeftalili Kek mi?

Sade kek sevmemek kek olayında aşmamı sağlayacak sanırım.
Yine tadına doyulmaz meyveli bir kek ile karşınızdayım.
Millet hala çilekli kek yapadursun gelin siz mevsim meyvesiyle Seyhan tarifiyle şeftalili kek yapın.
Reklam gibi oldu. Slogana gel!
Ne yaparsa yapsın aşk ile yapanlardan mıyım neyim?

Kekten sadece bir dilim kaldı ertesi güne. O da annem "Yemeyin! ananeye vericem" dedi diye.

Sıradan bir kek hamuru hazırlıyorsunuz. Ben içine birazcık seftali püresi katmak istediysem de bir şeftali vardı yetmez diye koymadım. Öyle de hazırlayabilirsiniz.

Tepsiye yağlı kağıt serip soyulmuş dilimlenmiş şeftalilerimizi diziyoruz.

Üzerine 2 yk şeker serpiyoruz. Son olarak kek hamurumuzu başta kaşıkla - şeftaliler kaymasın diye- tepsiye döküyoruz ve sıcak fırına verip 180 'de ya da kendi kek ayarınız neyse onda pişiriyoruz.
(Daha ayrıntılı kabarık kek pişirme tarifim için bu linke göz atıyoruz)

Pişen kek fırından alındıktan sonra ters çevrilir. Biraz soğuduktan sonra yağlı kağıt sıyrılır.
Ta ta! İşte evi miss kokutan şeftalili kekimiz hazır!

Üzerine pudra şekeri serpmeli afiyetle yemeli ^.^

16 yorum :

  1. Müthiş görünüyor,ellerine sağlık..şu kek işini ya ben beceremiyorum,ya benim fırın marifetsiz..Güzel güzel kabarıp ardından sönüyor,bir de üstüne içi sünger gibi değil de böyle çiğ kalmış gibi oluyor..Ne püf noktası denediysem yok olmuyor..kesinlikle sade kek ya da kurabiyedense mutlaka bol malezemeli olmalı..Afiyetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak verdiğim linkten sönen kekler için çareleri okumalısın.
      eskiden bu dertten muzdarip biri olarak yazıyorum bunları, oku ve dene belki de işine yarar.

      Sil
  2. sen bir de şeftalili turta dene, ayy şeftalili olsun benim olsun :D

    YanıtlaSil
  3. Ohhhhh Ohhhh harika gözüküyor valla acilen bende denemem lazım :)
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Yok bakmıyacam iş başında, başıma iş açmayacağım diyorum ama olmuyor.Birgün utanmadan gidip patrondan izin alacam o olacak.Şey çok fena kekim geldi de.Üstelik bu defa şeftalili.Sanırım izin değil çıkışımı verirdi.Ne çıkışımı verecek be ezik miyim ben istifamı basar gider o keki yapar yerim.Allahım neler diyorum ben bir kek fotoğrafı bile beni ne hale getiriyor öyle.Seyhan alacağın olsun senin.Bir gün bana da yap affedeyim seni ha olur mu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında ben son dilimi sana ikram ediyordum işinden olmana da gerenk kalmasın deyü :)

      Sil
  5. ay ne güzelolmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. harikasın neden benim de aklıma gelmedi şeftalileri alta koymak?? :))) ben de aynı keki yaptım gecenlerde ama seftaliler üsteydi ve agırlık yaptıgı için kabarmadı kekim :) bunu da deniycem afiyet olsun size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay altta deneyince kafam rahat oluyor, miss, dene bak ;)

      Sil

söz sizin...