19 Ağustos 2013 Pazartesi

Reşat Nuri Güntekin


Merhaba.
Ben Reşat Nuri Güntekin.
1889'da İstanbul'da doğdum.
Edebiyat Fakültesini bitirdim. Liselerde öğretmenlik, müdürlük, Milli Eğitim müfettişliği, Paris kültür ateşeliği yaptım. Unesco'da Türkiye'yi temsil ettim. Romanlarım, hikayelerim, tiyatro eserlerimin yanı sıra, çevirilerim de vardır.

Beni o veya bu şekilde tanıyor olmalısınız. Eserlerimi tiyatro da, sinemada ve/veya televizyonda dikkatinizi celbetmiş olmalı.

İnsanların eserlerimi okuması, kendinden bir şeyler bulması ve onlara ehemmiyet vermesi kadar beni bahtiyar edecek pek az şey vardır. Bilakis yoktur!

Burada kendimi prezante etmemin nedeni, benden neredeyse bir asır sonra doğmuş biçare Seyhan'ın 'Çalıkuşu' isimli kitabımın tam metnini  henüz okumuş olması.
Onun rikkat göstermesi üzerine bu sülüs hazırlandı.

Esasen zatımı yakından tanımak için bu bilgilere lüzum yoktur. Eserlerimi okuyunuz kâfi.

Bir sülüs da, bu zat-ı muhteremden geliyor. Onu da teşrif etmeli.

28 yorum :

  1. çalıkuşu bir harika,çocukluğumda dizisi,ilerleyen yaşlarda romanı ve hala dinlediğim dizi müziğiyle hayatıma zenginlik katmış başyapıt... güzel bir paylaşım oldu bu,sevgiler

    www.minikmini.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Vay yavrum vay. Muhteşem bir yazi.donup dönüp okuyacagim cinsten.ve bence Reşat Nuri kesin seni affetti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. affetmiş midir cidden, diğer eserlerine de sıra gelecek o zmn :D

      Sil
  3. Reşat Nuri Gültekin candır yahu! Severiz, okuruz ve seviniz ,okuyunuz :)

    YanıtlaSil
  4. yine alışık olmadığımız bir post Seyhan Abladan gelir :) Nabrutla sen akraba mısınız yoksa :) 5 günlük yazı dizisi olacak demiş o da :) keyifle okuyorum sizi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mervemden bir şey kaçmaz. Nabrut benim kızkardeşim :D çalıkuşu mercek altında, benimki beş onunki 6 gün sürecek, hep unutuyor 6. yazıyı gerçi :)

      Sil
    2. canıımmm <3 <3 <3
      günlük hayatımı idame ettirecek kadar aklım olduğu günler şükrediyorum bu ara biliyorsun:)sen olmasan hepten kısa devre yapacağım zaten...

      Sil
    3. asıl ben sensiz fenalardayım, biliyorsun <3

      Sil
  5. ne hoş yazmışsın çok hoşuma gitti :))
    çalıkuşu yine bir dizi film olacak
    bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onla ilgili de bir yazı hazırlıyorum ancak çok hayal kırıklığı yasadım oyuncu kadrosunda :/

      Sil
  6. ah çalıkuşu ah.
    o yeter ya.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Resat Nuri'nin favori eserim bir kadin düşmanı ve oradaki Homongolos karakteridir.
    Teee ilkokulda okumus o Homongolostan korkmustum cocuk aklimla :) sonra üniversitede okudum asik oldum nasil bi kafaysa benimkide dimi:)
    ama suc bende degil Resat Nuri'de her yasta okunabilecek bir kitabi zaman icinde degisen algimla tekrar tekrar okuma istegi yaratmasinda ;)
    Gec bile olsa Resat Nuri'yi kesfetmenin farkini sende yasayacaksin zaman icerisinde hayatta. Sevindim senin adina. :* mrl

    YanıtlaSil
  8. Resat Nuri'nin favori eserim bir kadin düşmanı ve oradaki Homongolos karakteridir.
    Teee ilkokulda okumus o Homongolostan korkmustum cocuk aklimla :) sonra üniversitede okudum asik oldum nasil bi kafaysa benimkide dimi:)
    ama suc bende degil Resat Nuri'de her yasta okunabilecek bir kitabi zaman icinde degisen algimla tekrar tekrar okuma istegi yaratmasinda ;)
    Gec bile olsa Resat Nuri'yi kesfetmenin farkini sende yasayacaksin zaman icerisinde hayatta. Sevindim senin adina. :* mrl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bunu biri daha önerdi ve ben çok merak ettim iyi mi ;)
      bu yorum en az bizim yorumlar kadar etkili bi yorum olmuş bence, katkıda bulunduğun için :*

      Sil
  9. vay yazı dizisi hee bende girecem o klübe beni de alın aranıza bende istanbulluyum ben de üniversite mezunuyum beni de alınnn lütfen :)
    hele çalıkuşu varsa işin içinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazı dizisini kaçırmadan yakala o zmn :) hadi ;)

      Sil
  10. hep duyarız ama okumayız.okumam diye özelleştireyim.yada çok yakın biri okuyunca insanın hevesi mi kaçıyor ne..ablam teee ortaokulda okumuştu..azıcık anlatmıştı da..ee hem yıllar geçmiş unuttum hem de kendim okusam iyi olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klasiklere merakım çok benim aslında ama dünya kalsiklerinden türk kalsiklerine yeteri kadar değer verememişim iyi mi?
      şimdiyse açıkları yer yer kapatmak niyetindeyim, çok yararı oluyor her açıdan ;)
      tavsiye ediyorum ben ısrarla, gerisi sana kalmış :*

      Sil
  11. Ne güzel anlatmışsın :D Bu zat-ı muhterem de yazı dizinize bayıldığını söyleyip her daim takipte ;)

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel bir özet olmuş bu böyle. Arkadaşın olarak orantısız övgü yağdırmalıyım. Ama tarzım değil :P ama çok güzel olmuş diyeyim bir kez daha :)) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadarı kâfi biliyorsun mutevazı bir insanım övgü sevmem :D
      teşekkür ederim, teveccühünüz ;)

      Sil
  13. Merhabalar,

    Reşat Nuri Güntekin’in kalemiyle ilk olarak ‘’Çalıkuşu’’ romanında tanışmıştım. Lise yıllarımda okuduğum bu roman hem konusuyla hem cümleleriyle kalbime ve hafızama kazınmıştı. ‘’Çalıkuşu’’ romanından derlediğim en güzel alıntıları okumanız için sizinle de paylaşmayı çok isterim. http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/resat-nuri-guntekin-calikusu-romanindan-hafizama-kazinan-10-alinti/ Kitapta en sevdiğim cümle şu olmuştu:
    ‘’Daha o gün anlamıştım Feride; ben ömrümce seninle sınanacaktım. Çünkü insan daima en sevdiğiyle sınanır.’’
    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

söz sizin...