21 Ağustos 2013 Çarşamba

Aydan Şener'li Çalıkuşu

Çalıkuşu'nu okurken dizisi ya da filmi olduğunu bilmiyordum.
Arada hayallere dalıp karakterlere oyuncu seçiyor, hatta rol çalıyordum.
Sonradan öğrendim ki TRT yapımı bir dizi uyarlaması var kitabın. 1986 yılında çekilen ve 7 bölümden oluşan dizi Aydan Şener'i şöhrete kavuşturmuş.


Güzel yüz hatları var Aydan Şener'in, duyunca garipsemedim, bilakis, güzel bir Feride olmuştur, diye düşündüm.
Güzel Feride olmuş. Kâmran elbette beni hayal kırıklığına uğrattı çünkü Kâmran esasen sarışın. Neyse ki Kâmran'ı canlandıran Kenan Kalav'ın gözleri yeşil. Bu bir nebze acılarımı hafifletiyor.


Kitabı taze okuduğum için dizideki tüm eksiklikler gözüme battı tabii.
Salıncak sahnesinde -ki kilit sahnedir, çok sıkıldım :)
Kâmran'ın Feride'ye getirdiği fondan çikolatalar, madlendi mesela, kaçmaz kardeşim gözümden kaçmaz!
Hadi diğer yerleri geçeyim ama sonunu bu şekilde değiştirmeleri hiç hoşuma gitmedi hiiiççç!!

Dizide çok tanıdık sima var aslında. Munise'yi Mine Çayıroğlu, çok merak ettiğim doktoru ise rahmetli Sadri Alışık canlandırıyor.
İhsan ise tam bir hayal kırıklığı oldu.

İki şey ise çok fazla dikkatimi çekti; Aydan Şener'in mimikleri ne kadar Gülben Ergen'e benziyor ki, Gülben Ergen'in Aydan Şener'in mimiklerini çaldığını bile iddia edebilirim. Asılsız olur ama mantıksız olmaz. Sonradan öğrendim ki ikisinin birlikte dizileri de var. Belki bilinçlice değildir, Gülben'i de severim bilirsiniz ama neredeyse eminim :)
Bir diğeri ise Aydan Şener'in yıllara meydan okuyan hali!
Yaşlan be kadın!


Buradaki bir çok bilgiyi Nabrut'tan almıştım ona yazacak birşey bırakmış mıyım bakmalıyız :)

41 yorum :

  1. Yillarca fondan nedir nasil birseydir bunu aradim ; ) ama gördüğüm hic bir fondan calikusunun bahsettiğine benzemiyordu.
    Salincak sahnesinin komikligininsaymiyorum bile 1986 yilinda yapilmis bir dizide Türk filmi sacmaliklari olmasini doğal karsiladim sanirim hayal kirikligi yapsada.
    Dizide mujgan abla süper di ama benim kafamda cablandirdigim pek cirkin ama gönlü guzel tarzda bi ablaydi.
    İhsansa acayip yakisikli bi adamdi ki zaten dizide de ihsanla karsilasma olaylari falan pek kitaptaki tadi vermiyordu.
    Sadri alisik o rol icin bicilmis kaftandi.ama mine cayiroglunu sevmedigim icin munise karakterinide sevmedim ve ben kitaptada pek sevmem biliyir musun? Munisenin calikusuna ayakbagi oldugunu dusunurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içi dolgulu ya da likorlu çikolatalara deniliyormuş, madlenlerle kandırılmış aydan şener :)
      muniseyi nasıl sevmezsin nasıl sevmiştim onu ölmesine de üzüldüm evlatlık almadan önce de feride bunu evlatlık alsaya demiştim :)

      Sil
  2. yeni sezonda kanal d de çalışukuşunu çekiyormuş burak özçivit ve fahriye evcenle. çağan ırmak çekiyormuş. yaklaşık 7 dk önce bu bilgiyi edinip yazına rastlamam ilginç oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak bi kaç gün daha o habere denk gelmeseydin benim yazmış olduğum yazıya denk gelecektin :)

      Sil
  3. Aynı soruyu nabrut a da sordum yeni bölümleri çekiliyor ne düşünüyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cuma günkü yazımda boylu boyunca anlatacağım neler düşündüğümü ;)

      Sil
  4. Hiç farketmedim ben tekrar izlersem dikkatli bakacağım mimiklerine. Yeni sezonda Çalıkuşu'nun dizisi varmış eski dizinin tadını verir mi hiç ummuyorum ama bakalım izleyip göreceğiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de mi büş?!
      cuma günkü yazımda ne demek istediğimi anlayacaksın :D

      Sil
  5. Bu filme ben de TRT'de denk gelmiştim,o vesileyle de izledim.Aydan Şener o zaman da güzelmiş,yaşlanmaz mı insann :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hiç trt de izlemedim sık sık verirmiş oysa önceden.
      internetten izledim ve aydan şeneri görür görmez bu ne ya dedim kadın için zman donmuş adeta :D

      Sil
  6. Aydan Şenerli Çalıkuşu çok güzeldi. Kamran Ediz Hun'a daha çok yakışıyor belki ama Kenan Kalav da iyidir :) Neymiş efendim çikolata Mabel değilmiş de miş miş..Munisecik yeter yahu diziye_ki hassas Aydan Şener bir harikaydı :) al sana huysuzluk :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akmranlara takıkım ben gör ki şimdi kamranı nasıl çekiştireceğim :)))
      güzeldi efendim güzel olmaz mı?
      feridelerden yana sıkıntım yok :))))
      huysuzluğa yarın dewam edeceğiz unutma :D

      Sil
  7. Dayanamiyorum boyle tattli anlatimina:))
    Her zaman kitaplar filimler ayri olur. Gecenlerde bende Ask ve Gururu izledim hayel kirikligina ugradim. Herci kitabini okumadim sadece duydum filimle kitap cok cok farkli diye.. Okusam nasil olurdu bilmiyorum. Filim bir kabusdu resmen..
    Calikusu bir harika filim bende zamanina gore.
    Kamuran sarisin ama cok sarisin yakismazdi sanki. Mesela Kivanc Tatlitug . Iyy ninemin sari ineginin yavrusu gibi..
    Yakismis hafif sarisina benzeyen hali Kamuranin..
    Evet haklisin Gulbene benziyor Aydan ama gercekten yaslanmiyor .. Kamuran da yaslanmadi en son bir dizide oynamisdi .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama samire!!
      olmadı!
      benim kamranımı yıktın!
      :))) kesinlikle ve ilk andan itibaren kıvançı düşünüyorum ben kamran rolune, sen de neler neler demişsin :)))
      yarınki yazıda kartal tibet mercek altında, cuma günkü yazımı kaçırma muhakkak yorum beklerim :)

      Sil
  8. müjdeyi vereyim o halde, 2013 modeli geliyor dizinin. :) :) gerçi belki biliyorsunuzdur.
    Feride karakterini Fahriye Evcen canlandıracakmış, Kamran'ı ise Burak Özçivit. Sanırım kitaba değil, dizisine benzetmeye çalışmışlar. Tip aynı benzetilmiş adamın da. :)
    Ve itiraf, kitabı okumadım. Ama bende merak uyandırdınız. Aklıma yazayım da alayım. :)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haberim var olmaz mı?
      yazımı bile hazırladım :)
      o zmn anlaşalım yeni çalıkuşu gelmeden okuyacasın ve şimdiki çalıkuşunu beraber eleştireceğizzzz :))))
      süper Fikir!!

      Sil
    2. :) Evet, çok güzel fikir. Ama söz veremem. Kitabı alabilir miyim o vakte kadar. İnşaallah alırım.
      Eleştireye herzaman varım. :D

      Sil
  9. çocukluğumda izlemiştim o diziyi hiç kaçırmadan,sonra romanı okudum,iki yıl evvel de dizinin bütün bölümlerini bir günde internetten izledim,çok ayrı bir yeri vardır bende çalıkuşunun,sevgiler

    www.minikmini.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocukken ben niye izlememişim, izlemişte unutmuş muyum acaba?
      ben de netten izledim gecen hafta =)

      Sil
  10. Bende kitabını okumamış dizisini izlemiştim.
    Şimdi diyorum ki keşke izlemeseymişim belki de o yüzden bu kadar merak etmemişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasemin senden yana çok ümitliyim. Bence sen yeni çalıkuşu izlemeye başlamadan kitabını bitireceksin ;)

      Sil
  11. Merhabalar,önce diziyi sonra kitabı okuduğumdan benim pek gözüme batmadı.Çalıkuşuna Aydan Şeneri çok yakıştıdım hatta daha sonra Türkan Şoray,Kartal Tibet ve Ayşecikli filmini izleyip beğenmemiştim.Bakalım Fahriye Evcen nasıl bir Çalıkuşu olacak bence yapmacık olur çok hoş kız ama çok iyi bir oyuncu değildir.Kamuran;Burak Özçivit mekan Kanal D imiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türkan şoraylı versiyonu dün izledim. aman Allahım bayıldım!
      ama bu yarının yazısı :))
      sanırım ilk içimize sinen en iyisi olduğundan sonrakileri begenimiz düşüyor ;)

      Sil
  12. Kamran rolüne Kıvanç Tatlıtuğ biçilmiş kaftan olurdu lakin o tarihlerde kisa pacali dar pantalonuyla pek tifil kacardi :)
    Aydan Şener e gelince kendisine calikusunda asik olup, ay ışığında saklidir da daha bir vurulmustum. Yillar güzelliğine guzellik katsa da sigara ve alkol sesini almis götürmüş:( en son dinledigimde tvde bir erkek konusuyor sanmıştım :( MRL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte benim gibi düşünen biri derken tifil demişsin.
      yok inan süper olurdu ama o dururken...
      neyse bu cuma gününün konusu :))
      aydan sener için bu hediyenin kıymetini bilememiş diyebilirz öyleyse :/

      Sil
  13. dün çalıkuşu yorumunu okumuştum.
    :)
    diziyi bilmiyorum.
    ama okumuştum.
    80, 90'larda, türk erkeklerinin en beğendiği kadınmış.
    :)

    YanıtlaSil
  14. ;))) kacirmam boyle guzel yazilari

    YanıtlaSil
  15. yeni dizi acaba ilgi ile izlenebilecek mi?
    romanı okurken gözünde daha zengin ve renkli canlandırıyorsun
    filmler ve diziler genelde hayal kırıklığı yaratıyor
    ben en çok kurt seyit ve shurayı merak ediyorum
    onun romanını şiddetle tavsiye etti arkadaşım harikaymış
    alıp okumak istiyorum diziden önce ama yukarıdaki gibi de şüphelerim var
    nermin bezmen güzel yazmış ama çekenler bakalım nasıl birşey ortaya çıkaracaklar
    canım ya ne güzeldi bana bıraktığın yorumun çokk teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kurt seyt ve shura dizi mi oluyormuş?
      bunu bilmiyordum.
      bir dönem bütün bloglar anlaşmışçasına o kitaptan bahsediyordu ben de sonunda okudum. yanız beklentim çok olduğu için diğerleri kadar etkilenmedim ancak iyidir.
      güzel de dizi olur, bakalım nasıl olur..

      Sil
  16. TRT bunu ne zaman verse izlerim. Çocukluğumdan beri kimbilir kaç kez hatırlamıyorum. Ama çok güzel bir dizi. Aydan Şenerde mükemmel. Kitabı neredeyse çocukken okumuştum. Tabii ki beğenmişti. Senin de keşfetmen güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aydan şener anlıyorumki herkesin içine sinmiş. ben de bu kadar erken izleseydim daha çok severdim eminim ama eksikler gözüme batıyor kitabın etkisi bu kadar tazeyken.

      Sil
  17. Kitabını tabiki okudum ve diziyide izlemiştim. Kenan Kalav'ı çok beğenmiştim ama donuk gelmişti dizide bana. Daha sonra bazı filmlerinide izlediğimde genelde donuk oynadığını gördüm. Dizide en çok beğendiğim isim Sadri Alışık'tır, oyunculuğu çok iyiydi.
    Fahriye nasıl bir Çalıkuşu olur? şöyle bir düşününce iyi olur gibi geliyor :)
    Bu arada fotoğraf ekleyemediğim için blogumla kısa bir küslük dönemi yaşıyoruz :) barışırız ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kenan kalav evet kamran naifliği yok daha sert ve belki de dediğin gibi donuk.
      fahriye yi hep beraber göreceğiz sanırım.
      umarım sıkıntın biran önce giderilir..

      Sil

söz sizin...