9 Eylül 2012 Pazar

Hıngal

Gezmeye İstanbul'dan başladım ya ben hani.
İstanbul'dan da önce başlamam gereken bir yer varmış; bizim kasaba :)
Evimizin etrafında ne güzellikler dönüyor onları da keşfetmeye karar verdim.

Vedat Milor gitmiş bu mantıcıya, arkadaşım dediğinde inanamadım.
Kısıklı mahallesinde bir mantıcı varmış dedi.
-Hıngal mı?!!
+Evet evet o!
-Hani şu küçük dükkan!!!
+Evet
-Hani bizim oradaki?!
+Evet!
-Yol üstündeki yer?!!

Küçük bir dükkan senelerdir orada. İlk açıldığı zaman gitmek istediğimi hatırlıyorum sonra ne oldu da gitmedim bilmiyorum. Vedat Milor nerelerden kalkmış gelmiş, üstelik beğenmiş, ben niye iki adımlık yolu gözümde büyütüyorum dedim ve bir akşam üzeri mantıyı yemek üzere 'Hıngal Mantı'da arkadaşımla buluştuk.


Hıngal bir Dağıstan yemeği. Bizim mantıdan pek farklı. Bir kere büyük, ikinci farkı ise kapaması.
Hem sonra sadece kıymalı değil; cevizli, parça etli, ıspanaklı, acılı, peynirli, patatesli...
Bir çok seçenek mevcut.
Hemen burun kıvırmayın ben çok sevdim ıspanaklıyı mesela. Ve acılı ve cevizliyi de.
Klasik mantıcıysanız yoğurtlayıp yiyebilirsiniz ama ben sirkeli sosuna batırıp yemeyi tercih ettim. Özellikle ikinci gidişimde ;)

Biz iki 'sonradan gurme' pek beğendik. İlk gidişimizden sonra tekrar gitmek için fırsat kolladık. Hatta en son Ramazan'da orada iftar ettik. Hatta tam hesabı ödeyecekken bir baktım cüzdanım yok. Sizin bundan haberiniz yok tabii :)


Tavsiye edilen yerleri özellikle merak ederim ben. Mantıcı önerilerine de açığım ama ne zaman biri bir mantıcı önerse not alıyorum, ancak, oraya gideceğime gider hıngal yerim, diye vazgeçiyorum.
Ben üzerime düşeni yaptım arkadaş ;)

44 yorum :

  1. HIMMM BENİMDE BU MANTICIDAN HABERİM YOK..HABERİ OLAN ARKADAŞIMDAN TAVSİYE YOK...ARKADAŞIMIN MANTICIYA GİTTİĞİNDEN DE HABERİM OLMADIĞI GİBİ...VE BU ARKADAŞIMIN İKİNCİ KEZ GİTTİĞİNDEN ZATEN HİÇ Mİ HİÇ HABERİM YOK...AKILLARA ZARAR :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm yok mu acaba
      her gittiğimde msj attım kimle nerdeyim diye
      dikkate alınmamış mı yoksa :)

      Sil
  2. Sen gel canım,sana da kahvaltı yemek her bir şey hazırlarım:)

    Bahsettiğin mantıcı ve mantıdan öyle güzel bahsetmişsin ki canım çekti.Nerede olduğuna dair adresi tam yazarsan İst.gittiğimiz de muhakkak ailece gideriz.
    Hıngalı,ben hangel diye biliyordum.Mantının içi boş olanı,ve üzerine tereyağla bol soğan kavurup döküyorlar,O yemek mi merak ettim.Nasip olurda gidersem ondan da yerim:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun böyle davet edilmek ne hoş ;)
      Kısıklı Cad. No 132 Kısıklı Meydanı / Çamlıca, Üsküdar, TR.
      (0216) 326 46 35 - 38
      adres ve telefon işte burada ;)

      Sil
  3. sivasta hingel deniliyo ..etli patatesle yapılıyor cokda meşhur bir hamur işi yemektir..

    YanıtlaSil
  4. çok severim mantıyı, kıymalı olsun sade olsun hiç fark etmez, sade yapıp üzerinde sos denemeyide severim. aman işte her türlü seviyorum :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlaşıldı benim gibi makarnacısın :)

      Sil
  5. Ama olmadı şimdi yaa. Nasıl canım istedi..
    Afiyet olsun diyebiliyorum sadece. İkinci fotoğraf harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oysa canınız çekmesin diye yemeğin görüntüsü yok!
      Allahım ne kdr düşünceliyimmmm :))))

      Sil
  6. Var canım benim mutfağım:)Sen birde benim mantımı ye sonra konuşalım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vaaayyy iddialı insanları severimm :))

      Sil
  7. bir gün birlikte gidelim haftaya

    YanıtlaSil
  8. Zeynep Güleç6 Eylül 2012 14:02

    Bende her önünden geçişimde hep merak etmiştim tavsiyene uyarak bi gün yolumu oraya düşüreyim artık. Yalnız ben yan taraftaki Fasulyeciyide merak ediyorum onun hakkında bilgin varmı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yolunun üzerindeyse gerçekten denemeni isterim.
      fasulyeciyi de bilmez olur muyum bak onun hakkında da bi post gelecek ama sana özel ön bilgi.gönül rahatlıgıyla gidilip yenilebilir yalnız hava güzelken gitmeli, arka bahçe tercih eidlmeli ;)

      Sil
  9. mantı demeseydin iyiydi ;)
    bir mantı bir kısır aklıma düşünce yemeden kendime gelemiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen de kısırı düşürdün aklıma ödeştik. ödeştik mi? :)

      Sil
  10. Canim afiyet olsun. Beyendigine sevindim . Harikadir hingal.
    Ayrica cuzdan olayini merak ettim. Bulasiklari mi yikattilar sana yoksa:)
    Ben gelmeyeli baya post yayinlamissin
    Masallah//
    Okudum ama sadece buraya yorum biraktim..
    Hepsinin toplam yorumu:)
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşım ödedi ya sağolsun ayy dehşet bir andı. ara ara cüzdan yok!!
      sevgiler benden canım ;)

      Sil
  11. Ama ben burayı biliyorum Sewime giderken de yakın ablama giderken de :))) hiç fırsat bulup tatmadım bak aklıma koydun senn yokmusun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sewimciiime söyle orda buluşun bi gün sonra şazeliye(anlatıcam yakında) gelin çaya ben de geleyim :)ohh ne güzel plan yaptım :)

      Sil
  12. evet o programı bende izlemiştim hatta bu yaz istanbulda sosyal tesislere çıkarken aaa şu dükkanmış demiştik:)
    ama istanbula gelmişken mantı mı yiyecektik yemedik tabi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo sen bu yaz buralardan mı geçtin?? tamam öyle olsunn.. :D

      Sil
    2. anaaa nabrut gelmiş haberimiz yok :) sen bilirsin sizin oralarda yine messt in mantar soslu pilicini denemelisin.(denemediysen tabi)

      Sil
    3. dene dediysen olay bitmiştir tez zamanda gidilip denene ;)
      demek nabrut sana da hbr vermedi :P

      Sil
  13. ne kadar enteresan kızsın ya,gittigin yerın adı bile enteresan hıntal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben mi koydum adını neden öyle diyorsun :)))) hıntalmış :)))))

      Sil
  14. Aslında Kars-Erzurum yöresinde mantıya ğıngel derler. Dükkan da oradan yola çıkmış galiba :) Benim favorim sade :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım bizim kültürümüzde de yaygın bir yiyecek sadece adı değişik. gelen yorumlar onu gösteriyor sanki ;)

      Sil
  15. offf hıngala bayılırım ben de ilk taksimde yemiştim Bloğunu yeni keşfettim bana da beklerim. www.gecekiyafeti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke taksimde nerede yediğini de söyleseydin belki test ederdim :D

      Sil
  16. Aaa... Öyle güzel miymiş orası.?

    Teşekkürler sonradan gurme :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzelmiş gülzelmiş sahipleride çok ilgili ;)

      Sil
  17. bende sendenım farklı olsun tavsıye edılsın yeter gelırım oraya ama sende ol tamammı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy harika olurr sen bi hbr ver 20 dk ya ordayım ben :)

      Sil
  18. ayyy tadını aşırı merak ettm yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gidince bi tabakta snein için yiyim mi? :)

      Sil
  19. Ispanaklı mantı benzeri bişey mi yedin şimdi sen ? Hıngal ..ya da hımbıl her neyse :P Ya bilmiyorum ben yeni lezzetler deneme konusunda hep ketun kalıcam galiba böle :)) Afiyet olsun balıma ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüm samimiyetimle senin kadar renkli bir insanın yeni şeylere bu kadar kapalı olmasına şaşırdığımı söylememe izin ver lütfen! ;))

      Sil
    2. Damak tadımı renkli kişiliğime emanet edersem yandım gitti zaten :)))

      Sil
  20. bende yeni önerimi bildirmek isterim göztepede ' hammur ' diye bi yer var.Bide orayı deneyiniz lütfen :) hee bu arada afiyet olsun lop lop et olsun :)

    YanıtlaSil
  21. mılor gıtmısse gıtmek laızm hemde bızım kısıklı aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    YanıtlaSil
  22. sen gel ben alasını yapayım:)

    bizimkilerin en sevdiği yemeklerden biridir.
    Sık sık yapılır bizde

    YanıtlaSil

söz sizin...