12 Eylül 2012 Çarşamba

Coco Chanel Efsanesi Ve Hayatı

Hatırlarsınız belki.
Bir yazımda "Bana kitap gönderebilirsiniz insanlık ölmedi ya" yazmıştım.
O yazıdan sonra Özlem  bana bir koli kitap gönderdi!
Bir koli!! Öyle kötü bir günümde gelmişti ki kitaplar.. Sanırım asla unutamayacağım.
Ne yapsam da, ben de Özlem'i öyle sevindirsem...

Hepsi birbirinden kıymetli kitapların içinden ilk okuduğum kitap bu oldu.
Önceki okuduğum ve eksik bir şeyler var dediğim tüm boşlukları bu kitap doldurdu.
Yetmedi daha fazlasını verdi.

Öncelikle belirtmem gereken şey ise bu kitabı sadece meraklılarının okuması gerektiği.
Belgesel tadında, Gabrielle Chanel'e dair istemediğiniz kadar bilgiyi öğrenebileceğiniz bir kitap.

Fotoğraflar da cabası!

O Fotoğraflara baktıkça ne kadar kendime benzettim bilemezsiniz. Güzel bir kadın olmadığı için gönül rahatlığıyla yazabiliyorum. Övmüyorum kendimi bu sefer yani :)
Maskülen bir tavrı var. Erkek çocuğu gibi.
Erkek gibi yakıştırmasını kendim için de çok kullanırım. Büyük ihtimal erkek doğacakmışım ama Allah anneme acımış..

Bir sigaram eksik benim! Onunsa her fotoğrafta bir sigara. Nasıl bu kadar uzun yaşamış hayret?!

Dediğim gibi sadece gerçek meraklılarına tavsiye edebileceğim bir kitap..

22 yorum :

  1. Severim bu tarz kitapları. Yarı biyografi yarı dedikodu havasında olursa da tadından okunmaz:) Her insan bir hikayedir.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel yaaa:) İkiniz içinde çok güzel bir şey olmuş Seyhan. ÖZlem'i tebrik ederim bu sebeple.

    Bu Chanel ablayı cidden merak etmeye başladım. Sayende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha duuuuur..
      yeni tavsiyeler geliyor çok okuyup izleriz dahaa ;)

      Sil
  3. Bugüne kadar merak etmedim ama sayende artık merak etmekteyim...
    Okur muyum?
    şimdilik zor
    Filmini izlesem olur mu ki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi önceki posta bakar mısın lütfen zahmet olacak ama :D

      yeni filmlerini izleyeceğim ama olur dersem izleyebilrisin ;)

      Sil
  4. Keşke benim de öyle bir Özlem tanıdığım olsa :) bana içimdeki Özlem den başkası kitap almıyor :))) Merak ettim aslında ama bekleyen çok kitap var dur bakalım buna kısmet ne zaman..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah 'Özlem'lere zeval vermesin içimizde de olmayabilirdi ;)
      ne istiyorsun söyle ben de senin özlemin olayım canımmmm ;)

      Sil
  5. bak şimdi merak ettim...daha başka bilgiler var demek...daha önce belgesel sevdiğimi söylemiş miydim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ama! yani hayatına giren herkesi de ufak çaplı anlattığını düşünürsek çok kapsamlı çok..

      Sil
  6. biyografiyse eğer okuyabilirim diye düşünüyorum, bu tarz kadınları hep merak etmişimdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okuması roman kadar zevkli olmasa da beni de kapak tasarımları bile cezbediyor ;)

      Sil
  7. "Bana kitap gönderebilirsiniz insanlık ölmedi ya" 'yı çalabilir miyim ey dostum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senden de patti smith bekliyorummmm :)))))

      Sil
    2. Eyvallah kuzum adresini mailime at bakim

      Sil
    3. kimden istedimse gönderdi arkadaş yüzüm kapkara oldu :)

      Sil
  8. Canım sen zaten kat kat fazlasına layık; çok özel bir insansın. Okudukça beni hatırla. Coco da vefası ve dik duruşu ile tanınırdı, gerçekten benziyorsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kartonunu bile atmıyorum o ilk açışım, kitapalrı hevesle inceleyişim geliyor aklıma her gördüğümde..
      bi de ne kadar nazik yorum bırakmışsın yaaa..

      Sil
  9. okurum tebi ki. ilginç benim için. filmini de izlemiştim 2 tane.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Bende de var bu kitap kac aydir,hala baslamadim,bende hayranim kendisine cok ama cok.ona baktikca sigara icesim geliyor :).hakkinda iki filmi izledim,cok guzeldi.Coco before chanel,digeri de coco and igor.tavsiye ederim izlemediysen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. coco avant chanel izledim ama begenmedim senin önerdiklerine bakmalıyım zira zevklerimiz uyar seninle ;)
      ama filmlerden önce kitabını okumalısınn!! ben hep öyle yaparım :D filmi izledikten sonra okuyasım kaçar da :D

      Sil

söz sizin...