22 Eylül 2014 Pazartesi

Postacı Kapıyı Çalmayacak

Kapağıyla ilgimi çeken bir kitap.
Öyle ki, okunmayı bekleyen Debbie'm varken önce buna başladım.
(Debbie Macomber sevdamı bilenler bilmeyenlere bu linkteki yazıyı okumalarını önerebilir.)
Kitaba başlayınca da bırakamadım.


Kitabın orijinal adı Love Letter To The Dead. Kitabın orijinal adı konusunu da özetliyor aslında.
Ancak biraz daha açmak gerekirse, ablasına hayran bir kızın ablasının ölümüne şahit olması, ölümünden kendini sorumlu tutması, annesi ve babası arasındaki ayrılıkla ablasının ölümüyle başa çıkmaya çevresini değiştirmekle başlamasını ve nasıl başa çıktığını anlatıyor.
Ölülere mektuplar ise edebiyat öğretmenin ödevi.
Mektuplar ölülere yazılıyor ama biz okuyabiliyoruz.
Bu sayede Laurel'in neler yaşadığını onun ağzından öğreniyoruz.

Mektuplar genellikle Kurt Cobain, Amy Winehouse, Heath Ledger gibi genç yaşta beklenmedik ve/veya trajik ölümlerle hayatları son bulmuş kişilere yazılmış. Yazılan mektuplarda ölen kişilere dair pek çok bilgi bulmak mümkün. Basit anlatımın yanında entelektüel açıdan da doyurucu.

Basitçe anlatılmış acılar daha mı yakıyor içimi bilmem.
Olmadık yerlerde hüzünlendim, Laurel başarılı olsun, mutlu olsun istedim.
Ben sevdim.

8 yorum :

  1. okunacaklar listesine ekleyeceğim : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. türü zevkine uyuyorsa seversin bence de :D

      Sil
  2. Ahh senin bu tavsiyelerin yok muuuuu :) az önce siparişim geldi Yıldız Tozu na kavuştum :) öyle bir anlatmıştın ki almazsam çatlardım :) bunu da merak etmedi değilim.. Az bekleyecek artık. öptüm seni...iyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy çok merak ediyorum benim kadar sevecek misin bakalım ;)

      Sil
  3. Maşallah, ne çok okuyorsun Seyhan. İlginç bir konusu var anladığım, kendini merak ettirecek cinsten;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mazide kaldı sanırım okuma hızım, sen de yakında hissedeceksin :D

      Sil
  4. 1-2 sene önce duymuştum bu kitabıı.. resmen deja-vu oldum..
    konusu çok güzelmiş :) kapağı da çok tatlı, ilk okunmayı hak ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok daha yeni bir kitap sanıyordum, bi kaç senedir varsa o kadar aceleci davranmamışım demektir.
      kitabın içeriği o kadar tatlı değil ama biraz daha karamsar, aklınızda olsun :)

      Sil

söz sizin...