5 Eylül 2014 Cuma

Melekler Zamanı

Fatma Erdek okumaya doyamıyor olmalıyım ki Erken Rüya Zamanlar biter bitmez bu kitaba başladım.
Aslında tatilde yanıma aldığım iki kitap da Fatma Erdek kitabıydı.
Fatma Erdek'in haberi olmasa da ben kendisiyle tatil yaptım :)

Fatma Erdek'in yayınlanan ilk kitabı olmasından kelli önceki okuduklarım kadar iyi olmasını beklemiyordum bu kitabın. Ama Erken Rüya Zamanlar'dan daha güzeldi. Kara Kış Beyaz Düş'ten daha kapsamlıydı. Sonradan öğrendim ki ilk basılmış ancak Erken Rüya Zamanlar'dan sonra yazılmış.


Nesil, iş görüşmesi için geldiği Datça'da gizemli bir adama ilk görüşte aşık olmuştur. Barlas kaldığı otelin sahibidir ve Nesil'e karşı ilgisizdir. Ancak Nesil kafayı bu adama takmıştır ve uğruna cesur denilebilecek adımlar atacaktır. Sonrası hiç de masallarda anlatıldığı gibi gelişmeyecektir.

Yusuf ise, küçük yaşta çok sevdiği ablasından ve evinden koparılarak yatılı okula verilmiş burada neye hizmet ettiğini bilmeden sevgisiz bir şekilde, bir gün kurtulur da ablasına kavuşur umuduyla yaşamaktadır.
Nesil ve Barlas'ın hikayesi 3. kişi tarafından anlatılırken Yusuf'un hikayesi ilk ağızdan anlatılmaktadır.
İki hikaye bir yerde kesişecek ve taşlar yerine oturacaktır. Peki okuyucuyu memnun edecek midir?
Tabii ki!

Yalnız Barlas'ın neden çocuk sahibi olamadığı, ya da bunu nereden öğrendiği muallakta kalmış.
Kitap 554 sayfa. İlk basıldığında 728 sayfaymış. Sanırım sadeleştirmeye giderken bu kısım kırpılmış.

Çok güzel bir anlatım, güçlü ve gerçek karakterler, başarılı bir roman.
Kapağına gelince.. Ephesus'ın  Fatma Erdek kitaplarına torpil geçtiğini düşünecek kadar güzel buluyorum ^.^

11 yorum :

  1. Fatma Erdek okumadım hiç , hatta adını ilk defa senden duydum. Ama yani öyle bir anlatıyorsun ki şu kitapları insanın koşarak kitapçıya gidip " Merhaba , x kitabı arıyorum , yalnız biraz acil lütfen ölüm kalım meselesi" diyesi geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. damla biliyor musun ben de senin kitap yorumların için aynı şeyi düşünüyordum. hayır cidden övmeye çalışmıyorum ama okuyup sevdiğin kitapları, aynı tarz okuyor gözükmesek bile okumadan seviyor merak ediyor ve listeme ekliyorum!

      fatma erdek hakkında yazacağım karar verdim. bizim aramızda başka bir bağ var :D

      Sil
  2. vaaay,konu süper gibi,sanki tam benlik bir kitap
    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel kitaptı senlikse konusu kaçırma bence :D

      Sil
  3. Cok ozendiriyorsun Fatma Erdek'e :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok seviyorum nunu, daha yazsa da okusam ^^

      Sil
  4. Seyhan ben aynı yazarın kitapları aynı dönemde okuyunca çok sıkılıyorum.Sarah Jio örneğinde yaşadım en son bunu ve ısrarla son kitabını almadım.Yeter dedim baymadan bırakayım en iyisi .Türk yazarlardan da Canan Tan da yaşamıştım aynı şeyi.Yıllar önce Piraye romanını okumuş çok sevmiş o hışımla Yüreğim Seni Çok Sevdi'yi okuyunca konu farklı olsa da benzer hatta aynı cümlelerin tekrarını okuyunca sıkılmış bir daha da almamşıtım.Fatma Erdek hiç okumadım.Sen böyle güzel anlatınca merakım uyandı.Üst üste okumana rağmen benzer hikayeler okuyormuş hissi vermemiş sanki sana.Listeye ekledim Fatma Erdek ismini.İlk olarak Kara Kış Beyaz Düş okuyum diyorum ne dersin.Okuyan biri olarak doğru bir başlangıç mı sence.Sevgiler.Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle haklısın, peşpeşe aynı yazar okunmuyor cidden. sarah jio peşpeşe okuduğun zaman aynı seyi okumuşsun hissi verebilir ama ara verip okusan belki de neden bunca zaman okumak için bekledim diye hayıflanıp çok seveceksindi di mi?
      ben fatma erdek'in ilk "kara kış beyaz düş"ünü okudum ve çok sevdim. kesinlikle güzel bir başlangıç olur.

      Sil
  5. Ben de meraklandım hikayeler nerede kesişecek diye :)
    Kapak cidden güzelmiş ilk 10'a girer mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki!
      fotolarını çekmiştim ama daha yazmadım. bu da var ilk onda ;)

      Sil

söz sizin...