11 Eylül 2014 Perşembe

Dert Dinleme Sezonu Kapandı


İyi bir dinleyiciyimdir evet.
Sevdiklerimin zor zamanlarında yanında olmak isterim, elimden başkaca bir şey gelmiyorsa en azından dinlerim.
Her zaman iyi nasihat veremem, içini rahatlatamam, beklediği şeyleri söyleyemem belki ama dinlerim.

İş anlatmaya geldi mi anlatamam ama! Ya beni kimsenin dinlemediğinden, ya daha önce anlattıklarımın beni pişman etmesinden, ya da ne bileyim zaten anlamayacaklarından..

Dert dinleye dinleye dertlerini anlatan insanlar hakkında bir görüş sahibi oldum. Dertlerini paylaşan insanlar ikiye ayrılıyor: Gerçekten derdi olanlar  ve her şeyden yakınanlar.
Gerçekten derdi olan insanlardan kastım sağlık problemleri olanlar veya büyük sıkıntı içinde olup sağlıklarını etkileyeceğini bildiklerimdir.
Diğerleri..
Diğerleri ise.. işte onlar benim sabrımı tüketenler.
Ağızlarına kürekle vurasım var ki bir gün biri elimde kalacak ama bakalım hangi talihli?!

Anlatıyor anlatıyor ayağını taşa vurmuş, o bunu demiş bu bunu demiş, artık dayanamıyormuş, dünya üstüne üstüne geliyormuş, kimse onu anlamıyormuş.. saatlerce... Küçük Emrah bunun yanında  zevk-u sefa içinde dersiniz.
Üzülürsünüz.
Çok stresli bir hayatı var sanırsınız.
Saatlerce derdini dinlediğiniz bir telefon sonrası Facebooka bir bakarsınız, bir fotoğraf: az önce dertten verem olacağından korktuğunuz kişi 'Cikcik'le kahve keyfinde.
Bunun hesabını soracak olsanız 'Fikfik'e nispet etmek için olduğunu öğrenirsiniz.
E bir kere de derdini Cikcike anlat benimle nispet yap?!
O yok!
Kimi zamanda az önce telefonda yerin dibine soktuklarıyla kahve keyfinde, dansta, stepte olurlar.
Bir gün utanmıyor musun? diye soracağım bakalım hangi gün olacak?..

Hadi bunlar gerçekten neyse ne.
Belki gerçekten büyüterek yaşıyor dertlerini. Bana göre dert gelmiyor ama o acılar çekiyor falan. Belki bir bende teselli buluyor o yüzden bir bana anlatıyor.
Ama neden iyi bir şey oldu mu paylaşmazlar? Çok derdimi dinledin bak bunu duyunca mutlu olursun, demezler.
Başkalarından duyarsınız mutluluklarını,başarılarını falan.

Yine de, insanlık bende kalsın, diyerek arayıp tebrik edecek olsam bilirim ki bana anlatacak dertleri vardır.

Benim hiç derdim yok biliyor musunuz? Bulutların üstünde hoplaya zıplaya bir ömür sürüyorum..

27 yorum :

  1. Bitanesin Seyhan :* :)

    Sen onlara bakma seni bunaltmasınlar kızarım onlara! Bitane Seyhan'ımız var zaten :)

    Allah dertsiz dertlilerden uzak tutsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh ne güzel laf :D
      sen de bi tanesin muuaahh :*

      Sil
  2. Bahsettiğin tarzdaki kişiler insanın hayat enerjisini sömüren vampirler gibidir... Uzak durmak lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok yaaa. çooookkk!
      cidden daha anlatmaya başladıklarında yaşlanıyorum :D

      Sil
  3. Bana da iyi bir dinleyicisin derler. Bende sadece dinlerim. Ama sanırım durumum sizinki kadar mühim değil. Çünkü ben sadece çok yakınlarımdan dinlerim. E çevre dar olunca, dert sahibi insanda az oluyor. :)
    umarım sizde derdinizi gönül rahatlığıyla dinleyecek birini yada birilerini bulursunuz. Ki ilk temennim Allah dert vermesin.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki ben de dinlerim yardımcı olmak isterim ama buradakiler başkai devamlı olumsuzlukları görüp bunaltanlar.
      Allah irili ufaklı dertlerden korusun cümlemizi..

      Sil
  4. Ahaha sanırım o tebaladan bende ilerde yaptırcam mesleğimi daha çok sevmeye başladım dert dinleme uzmanı piskolojik danışman buse :) İtinayla akıl fikir verilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıraynan değil paraynan.
      sana yollarım ben de güzel olur hee :D

      Sil
  5. Al benden de o kadar. Başkalarının derdini dinlemekten, hava yastığı gibi olmuştum. İçim dışım dert olmuştu. Ben ağlayacak kıvama geldiğimde kimse yanımda olmazdı o ayrı mesele. Ondan sonra da "Sen bize hiç bir şeyini anlatmıyorsun. Ne ketumsun fıtı...fıtı..." Lan! dangalak anlatayım diye geldiğimde, olayı kendine çeviren dangoz kimdi. Haaa...ydi şimdi oradan :)

    Ay çok sinirlendim niyeyse birden :) Bu yazıdan sonra bende kapıyom valla sezonu nokta bitti :) Hadi Seyhan kırıkları aldırmaya gidek. Bizde Fikfikle Cikcike inat Fıtıfıtılara nispet yapak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaaaaytttt
      yapalımm ayol: gönülçelensu ile seyhangül @ kahve keyfi

      Sil
  6. Hay allah iyiliğni versin Seyhan tanıdıkça daha çok bana benziyor diyorum.En azından kendimde farkına varabildiğim huylar için.Yine hem çok güldüm hem de çok haklı dedim.En çok da arkasından demediğni bırakmayan kişileri bir görüyorum can ciğe kuzusarması ya işte o zaman deliriyorum.(Bana ne oluyorsa ) Diyorum kızım Bahar sen bu kafayla bu insanları anlayamazsın uğraşma.
    Ha bir de dünyanın en çilekeşi gibi davranan kişilere katlanamıyorum.Tek dert sorun bunlarda sanki.Gerçi onlar böyle görünmeyi mi seviyorlar o da bir tartışma konusu.
    Bak bir tane daha aklıma geldi,aklının alabileceği her şeye sahip olup küçük şeylerle mutlu olmak lazım şu hayatta diye felsefe yapanlara dayanamıyorum.Ay ben de az dolu değilmişim hani.Biri sorsun diye bekliyormuşum.Gerçi soran da olmadı ama neyse:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben sordum işte. bu yazıyı içinizi dökün bana yalnız olmadığımı söyleyin, beraber dertleşelim diye yazdım :D
      resti çekelim derim ben bahar ;)

      Sil
  7. kuşummmm kuzummm ben hep anlat bana diyorum ser ver sır vermiyon not: ağzıma kürekle vurabilirsin kalan dişlerim dökülünce nasılsa derdimi sana dökücem :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sus kız sezon kapandı dedik yaa :))
      en istemediğin şey senve birinin daha bu yazıdan pay çıkarması olur, sen neye kızdığımı biliyorsun ;)

      Sil
  8. Aynen Seyhancığım. Sana katılıyorum. Enerji vampiri kız onlar. Uzaklaş, arkana bile bakma. Ne dinliyorsun.

    YanıtlaSil
  9. Ben de hiç iyi bir dinleyici değilim araya girip dururum. O kadar süre bekleyemiyorum yani sıkılıyorum :) Sen de bunları yap hatta uyu ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok uyanıksın!!!
      nasıl yattı aklıma bi bilsen :D

      Sil
  10. harikasın ya her bir cümlene katılıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı şeyleri yaşadın demek, bunlara resti çekiyoruz!
      :)

      Sil
    2. Sorma acı tecrübeleri oldu :)
      Bu arada harika bir yazıyı teşekkür ederim

      Sil
  11. Ben bir kere olmayan derdini anlatan yeni evli bir arkadasa 'senin ki dert mi git hastanelerin onkoloji bölümlerine 1 saat otur bak nasıl sukredeceksin yasantina 'dedim. Bir daha dertli olsa bile paylasmadi :) mrl

    YanıtlaSil
  12. Seyhan, biz kaşınıyoruz!Güzin ablalık modu yapışmış üzerimize...Her zaman dertleri dinleyip fedakarlık yapan taraf biz oluyoruz, eğlenecek insanlar başkaları oluyor...Sanırım biz eğlenmelik değil dertlenmelik insanlarız! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma ya sorma!
      ama cidden sabrım taşıyor benim artık.
      başkasından çıkmasın da hıncım :D

      Sil

söz sizin...