18 Eylül 2014 Perşembe

Casablanca

Nihayet Casablanca'yı izlediğime inanamıyorum!
Aklımın bir köşesinde klasiklere el atmak hep vardır. Hep ama.
Ama bir türlü başlayamamıştım.
Nasıl olduysa Casablanca'yı izlemeye karar verdim. Online buldum ve görüntü kalitesi gayet iyi bir şekilde izledim!


1942 yapımı bir Micheal Curtiz filmi.
Imdb puanı 8,6.
Başrollerinde Ingrid Bergman ve Humphrey Bogart oynuyor. Ingrid Bergman demişken, şimdi hatırladım sinema tarihine damga vuran kadınlardan bahsedilen bir program izlerken klasikleri elden geçirme isteğim depreşmişti. Bunun üzerine izledim. Ve bir sürü not aldım. Onları izleyebileceğimi sanmıyorum çünkü önümüzdeki günlerde çok yoğun olacağım. Büyük ihtimal eskisi gibi bloga da yazamayacağım.
Ama siz de benim gibi "hep klasikleri izlemek istemiş" iseniz, benim yerimde izleyiniz ^.^

Filmin güzelliği bu kadar eskiyken güzel diyaloglar, sağlam karakterler olması, iyi oyunculuk izliyor olmak. Filmin sonunu Humphrey Bogart dışındaki oyuncular bilmiyormuş, finali bilmeden bir filmin içindeler düşünsenize. Ben olsam kaprisin alasını yapardım, ya da Bogart'ı tenhada kıstırıp, "bana da sonunu söyleee nooolurrr", der bir yandan da, "hayır hayır söyleme sürpriz olsun" derdim.


Bu bloga "Klasikler" bölümü ne yakışırmış ya.. Ama lütfen aklımı çelmeyin, Hayır kat'i kararlıyım lütfenn!!
:)

27 yorum :

  1. Kızkardeşimin ille de izle ısrarlarına karşı koyduğum bir film. Uzak kalma lütfen Seyhan buralardan. Özleriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten uzak kalmak benim için daha hayırlı olcak, hayatımda ilk defa bir şeylere ulaşmak için sevdiğim şeylerden ödün vereceğim, eğer başarırsam bu yüzden destekle ve dua et, çok sevinirim ^^

      Sil
  2. amanınnn,benim listemde ilk sırada şu anda bu film var,bir de rüzgar gibi geçti var
    bu ikisini en kısa zamanda izlemeliyimmm
    fena gaza geldim :) sağ ol arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rüzgar gibi geçti yıllardır harddiskimde ama kitabını çok sevdiğim için izlemeye cesaret edemiyorum. ama bu yola girersem ona da muhakkak sıra gelir

      Sil
  3. Merhabalar. Casablanca'yı izlemenize, beğenmenize çok sevindim zira eski Hollywood filmlerinin havası çok başka... Ayrıca şu filmleri de boş zamanlarınızda izlemenizi şiddetle tavsiye ederim. :)

    * From here to Eternity
    * It happened one night
    * Gone with the Wind
    * Notorious
    * It's a wonderful life
    * Sabrina
    * Roman Holiday
    * Breakfast at Tiffany's
    * Some like it hot
    * An Affair to Remember

    Tamam tamam kabul ediyorum, biraz abartmış olabilirim ama daha çoook film var inanın... Umarım sizde bu filmlerden en az benim kadar keyif alırsınız. Ayrıca "Klasikler" bölümü kulağa şahane geliyor! :D Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu liste için çok çok ama çok teşekkür ederim, bazısı listemde var breakfast at tiffany's i ise izlemiştim. diğerleri için üşenmeyip yazdığınız için çok teşekkür ederim cidden.

      Sil
    2. Rica ederim, benim için zevkti... :)

      Sil
  4. Aaa ben de çok yapmak istiyorum klasikleri izlemek hem de çok. Ama hiç harekete geçememiştim. Ne kadar güzel yapmışsın^^ Ellerine sağlık ve gerçekten bloguna 'Klasikler' bölümü çok yakışırdı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzun aralıklarla güncellense de şimdilik bir klasikler bölümümüz olacak gibi ;)

      Sil
  5. Bendr cok begenmistim. Siyah beyaz filmlere ayrı bir sempatim var nedense. Hep kesin cok sıkılırım diye başlayıp azimin suları aka aka izliyorum. Bir tane daha vardı bazıları sıcak sever diye o da cok guzeldi. Ünlü bir kadin oynuyordu hatta ama hatirlayamadim suan ismini. (Cokta ünlü değil heralde hatirlamadığıma göre) :) mrl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hı hı onu da izleyeceğim, bahsettiğim programda o filmden ve o ünlü kadından da bahsedilmişti.
      bknz bi sonraki yorum ;)

      Sil
  6. Bazilari sicak sever filmindeki kadin oyuncu Marilyn Monroe'dur ve sahanedir. :)

    YanıtlaSil
  7. klasikler çok iyi fikir :) Bende eski film izlemeyi sevip hususi izlemeyenlerdenim :)
    Ben daha çok yoğunluğuna odaklandım. Neden yoğunmuşsun acep hayrrosunn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başarısız olurum falan çok da lanse etmek istemyorum ama kararlıyım, az blog az eğlence ;)

      Sil
  8. Klasikler izlenmek üzere kenarda bekliyor ama hep zar zor sıra geliyor. Bunu da ekleyelim bakalım o upuzuun listeye.

    YanıtlaSil
  9. ne yoğunluğu ya, bir yere gidemezsin düşesss

    YanıtlaSil
  10. Oha daha ben bile izlemedim! :)
    Klasiklere yönelmene sevindim, bu demek oluyor ki; keşfedilmemiş birçok filmden haberdar olacağız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oha demek he!
      ulan bu beni ne gaza getirirdi de ben gerçekten kendime söz verdim :D
      nadiren izleyebilirim nadiren..

      Sil
  11. Aklını çelmek istiyorum bence yapmalısın

    YanıtlaSil
  12. ben sadece Rüzgar Gibi Geçti'yi izledim ve klasikler bir başka Seyhancım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rüzgar gibi geçti en merak ettiğim film belki de. kitabı en sevdiklerim arasındadır o yüzden hakkını verememelerinden korkuyorum aslında. ama ilk izleyeceğim film o olacak sanırım fırsat bulduğumda.

      Sil
  13. "Play it Sam!" Bence de yakışır, izlemeye devam bence. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ...for old time's sake.
      en sevdiğim karakter sam :)
      hiç dizi izlememeyi başarırsam arada kendimi klasiklerle ödüllendirebilirim belki.
      zalimsiniz :D

      Sil

söz sizin...