26 Ağustos 2009 Çarşamba

Orman Kebabı



Ramazanda yemek tarifi vermeyi düşünmüyordum, çünkü en başa ben kötü oluyorum:) Ama Arkadaşım en çok yemek sitelerini gezdiğini ille de yemek tarifi yazmam gerektiğini söyledi. Bu tarif onun için gelsin, seveceğini düşünüyorum;)
Tam bu mevsimde yapılması gereken bir yemek..

Malzemeler

yarım kg kabak
yarım kg patlıcan
yarım kg patates
3 tane havuç
1 sb bezelye
1 demet dereotu
1 kg dana kuşbaşı
1 yk domates salçası
1 yk biber salçası
toz kırmızı biber
tuz
karabiber
kekik
ve bir miktar sıvı yağ

Yapılışı:

Sebzeleri küp şeklinde doğrayıp sırasıyla; patates , havuç, kabak, patlıcanı sıvı yağda kızartın. (patlıcanı kızartmadan önce tuzlu suda bekletebilirsiniz!)
Başka bir yerde eti pişirin ; önce harlı ateşte suyunu bırakana kadar karıştırın. Daha sonra da kapağını kapatıp, kısık ateşte suyunu çektirin.
Etlere biraz sıvı yağ ekleyip soteleyin.
Salçayı ve 1 sb sıcak suyu ilave edin. Tuzun bir kısmını da ekleyip karıştırın.
Kızarmış sebzeleri süzdükten sonra etlere ekleyin.
Kıyılmış dereotunu, kekiği, toz kırmızıbiberi ve tuzu ekleyin karıştırın.
En son bezelyeleri ekleyin ve bezelyeler ezilmesin diye dikkatlice karıştırın.
(Bezelye konserve değilse önceden haşlanması gerekir)

Afiyet olsun!



İftara ne kadar kaldı ya :P

7 yorum :

  1. etten nefret etmeme rağmen nası canım çekti anlatamam:))ben bunu tavuklu denicem canım ellerine,yüreğine sağlık:))

    YanıtlaSil
  2. hımmm.. tavuklu demek.
    nsl olduğunu söylersin artık asucum, saol ;)

    YanıtlaSil
  3. içine dereotu giren herşey güzeldir:))

    YanıtlaSil
  4. zeynep, di mi? :)
    ben de çok severim de...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel göünüyo be şeker,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Bayılırım canım çekti valla

    YanıtlaSil
  7. bilge, tşk ederim..

    edoş, birgün sanada yaparım ;)

    YanıtlaSil

söz sizin...