16 Ağustos 2009 Pazar

Bursa Gezisi

Cuma sabah bursaya gitmek üzere yola koyulduk.



İkibucuk saat sonra Bursadaydık.
Bizim için abartılmış olan bu sofrada;



Kahvaltımızı ettik- Evet, ev sahibemiz kahvaltıyı abartmıştı ama madem hazırlanmıştı yenmeliydi:)
Ver elini Bursa çarşı, tabii ki Kozahan;



ve Ulu Camii;



Ulu Camii için söylecenecek pek çok şey var. Ayrı bi yazı konusu olabilir, özellikle ortada bulunan şadırvan ve Hızır a.s'ın önünde namaz kıldığı rivayet edilen "vav" harfi..
Hadi Uludağ'a çıkalım... Ama teleferikle:)



Çok sıra vardı teferikte ama çok zevkliydi çok sevdimm!! Rakım 1634m



İndik ve yukarıya doğru ilerledik. Minik minik evler, karavanlar ve çadırlar kurulmuştu. Yazı geçirmek için güzel biryer. Karpuz ve böğürtlenle öğleni geçiştirdik malum; mideyi iskendere hazırlamak lazım:)



Tavsiyeye uyup sakız almayı ihmal etmedik:)))



"Bursada iskender yedim, hiçte beğenmedim" diyene çok rastladım ama burası 1867 den beri bu işi yapan ve isim hakkını saklı tutan bi yer. İskenderini yerseniz ne demek istediğimi anlarsınız;



İstanbul'da da şubeleri varmış. Lezzeti aynıysa gerçekten güzel haber! Çünkü gerçekten ama gerçekten - :)- harikaydı!!
yemekten döndüğümüzde saat kaçtı bilmiyorum - çok yorgun olduğumu hatırlıyorum ama :)-Misi köyüne çay içmeye gittik.



Bu ördeklerinde bulunduğu gölün yanında oturup çay içip, çekirdek çıtladık.
Yorgunluğun getirdiği şapşallıkla ve turist olmanın verdiği rahatlıkla her adımda fotograflar çekildi:)

Anlatırken yoruldummm:) daha ertesi gün var ama... bi sonraki yazıya kalsın madem:)

4 yorum :

  1. Önceliklen hoşbuldum demek istiyorum :) sitenin yeni sakinlerindenim.. Ayrıca seyyyaan hayırlı uğurlu olsun canım arkadaşım,komşum, müstakbel ortağım :)) (bu site çok tutucak çook )

    Şu teleferiğe laf atmadan geçemiycimm..Bu fikir kimden çıktı Allahaşkına ? yani kim yaptı bu aygıtı ? ne gerek vardı yerden gidemezmiydi mesela? Ayrıca sakız promosyonu çok akıllıca bi satış yöntemiydi..kulaklarım yarım saat tıkalı kaldı :) pess .. şidilik iyi geceler! ŞEPPNEM

    YanıtlaSil
  2. üstü kapalıda olsa yükseklik korkundan bahsetmişsin - anlamayanlar için altını çizeyim dedim :)-
    sakıza gelince...
    benim kulaklarım çıkarken kısa bi süre tıkanmıştı ama inerken sakız sayesinde olduğunu düşünüyorum hiiiç tıkanmadı.
    üstelik ii ki teleferik yapılmış ii ki yerde gitmiyo:)
    yine de korkuna rağmen bindiğin için tebrik etmek isterim seni - bir kezde burdan :)

    YanıtlaSil
  3. Bursada bir de inegöl köftecileri vardır ishakbey:)

    YanıtlaSil
  4. kendimi ikinci dereceden Bursalı sayarım
    yazıyı bayılarak okudum
    heleki fotoğraflar
    misi Köyüne gitmene çok sevindim kaçırılmazdı orası xD İskender'e gelince.
    kimmiş o sevmeyen bakayım. İskender Bursa'da yenir. Kendi adıma henüz başka bir yerde o tadı almadım. zaten yemiyorumda artık.
    Cumalıkızık'a uğranılmamış sanırım ama.

    YanıtlaSil

söz sizin...