30 Kasım 2016 Çarşamba

Kelebek Adası


Bir Sarah Jio sürprizi daha.
İlk defa Türkiye'de çıkan ve orijinal adı Back To You olan kitap, ilk olarak Tüyap kitap fuarında okuyucusuyla buluştu.
Geçen yıl yine tüm dünyada ilk defa bizim ülkemizde çıkan Yeşil Deniz Kabuğu kitabı için İstanbul'a gelmişti Sarah Jio ve kendisiyle tanışma imkanı bulmuştum.
Kasım ayı boyunca, geçen seneyi yad ettim.
Merak edenler Sarah Jio ile tanışma yazımı okuyabilir.
Videosuna ise buradan ulaşabilir. ( Ben şimdi tekrar izledim )
Video demişken bu kitaba video çekmek istiyorum ama her şey gibi video çekmeye de ara verdim, dönmek zor geliyor.

Kelebek Adası, içinde gerçek kayıp hikayelerinin de yer aldığı hoş bir Sarah Jio kitabı. Bermuda Şeytan üçgeni ciddi anlamda teknelerin kayboldu uçak kazalarının olduğu, atlantik okyanusunda bulunan bir bölge. Doksanlı yıllarda dayımın kütüphanesinde denk geldiğim bir kitaptan okumuş çok etkilenmiştim. Şimdiki teoriler o zamankilerden biraz farklı ama bir çok gizemli olayın yaşandığı bir gerçek.

Bu kitapta Yeşil Deniz Kabuğu gibi gelecek bir tarihle açılıyor.
Sonra yakın tarihe dönüyor ve olayları okuyoruz.
Eşiyle balayında tekne yolculuğuna çıkan genç kadının ekstra olarak katıldığı tekne turunda tekne alabora olur ve bir daha genç kadından ve o teknedekilerden haber alınamaz.
Tekne turundan tek kurtulanlar Charlotte ve son derece mesafeli ve suratsız Gray olmuştur ancak bundan sadece kendilerinin haberleri vardır.
Bundan sonrası adada yaşam mücadelesi, keşiflerle geçecek bu arada da birbirlerine bağlanacaklardır. İkisinin de sırları ve geride bıraktıkları vardır.
Peki adadan nasıl kurtulacaklardır?
Bunun dışında yan hikayeler de var ve sonunda çok hoş bir şekilde birleşiyorlar.
Biraz gizem, biraz aşk, biraz Sarah Jio büyüsü ve voila!
Ortaya, bir çırpıda okunan ve insanı mutlu eden bir kitap çıkıyor.

Neredeyse unutuyordum, kitabın başında Türk okurları için bir mektup var. Ama onun dışında karakterler arasında Charlotte ve Gray arasında geçen bir de İstanbul muhabbeti var.
Sarah Jio da bizi seviyor 💕💕Asın bayrakları 😄
Yine de hikayenin hiç değilse bir kısmının Türkiye'de geçtiği, Türk asıllı (adı da Seyhan olan) bir karakterin olduğu bir hikaye beklentim var kendisinden.

Bu arada bu kitabı okurken eleştirdiğim yerler oldu. Ancak okuyup bitirdikten sonra hele de böyle birkaç gün geçtikten sonra kitabı gayet güzel hatırlıyorum. Bu da bahsetmeye değer.

Sarah Jio'nun sırasıyla diğer kitapları :
Mart Menekşeleri
Yağmur Sonrası
Böğürtlen Kışı
Son Kamelya
Gündüzsefası
Elveda Haziran
Agapi
Yeşil Deniz Kabuğu
Kelebek Adası

4 yorum :

  1. Bir iki gündür her yerde gördüğüm ve okumayı çok istediğim kitap :) Özellikle ilk Türkiye de çıkmış olması ilgimi çekiyor :) En kısa zaman da okumalıyım sanırım.

    YanıtlaSil
  2. Okuma mevzusunda çıtayı yükselttikçe yükseltip yabancı yazarlarla da tanışmaya başladın yani öyle mi Seyhahım. Kitabı merak ettim ama. Yüreğine sağlık annem ;)

    YanıtlaSil

söz sizin...