7 Ekim 2011 Cuma

Bonsai

Bizim evdeki tek bitki bir bonsai.
Abim, anneme anneler gününde hediye almıştı.

Bonsaileri yaşatmak kolay değil bilenler bilir.

Annem çok güzel baktı ve annem gittiğinde biz nasılsa onu kuruttuk!


Bonsainin bu halini gördüğümde çığlık çığlığa sulamaya götürdüm.
O anneme hediyeydi ve ben onu kurutmuştum, neredeyse ağlayacaktım.
Üst resimdeki hali iyi, sonra tüm yaprakları döküldü ve kuru daldan ibaret kaldı ortada. Ama ben ondan vazgeçmedim.
Sevdim, suladım, konuştum, dua ettim.
Ki ben bitki sevmezdim.
Daha önce çok çiçek kurutmuştum, ama hiç bu kadar üzülmemiştim.

Sonra yeşerdi umutlarım, filiz verdi...




Ve olmaz denilen oldu.


Yaşamaz artık denilen bonsai yemyeşil.
Gülümsüyor her sabah bana, ben de seni seviyorum diyor adeta...

25 yorum :

  1. BİZİMKİDE MEFTA OLMUŞTU AMA BİZ KOLAY VAZGEÇTİK :)

    YanıtlaSil
  2. Bonsai'yı ben de çok seviyorum ve almayı çok istiyorum ama kimse söylesem bakımı çok zor diyor.Maşallah ne güzel hayata dönmüş seninki.

    YanıtlaSil
  3. süpersin Seyhan, işte sevginin zaferi :) önce üzüldüm kurumuş halini görünce. çok sevindim yeniden yeşermesine. her aşamasının fotoğrafını görmek de ayrı güzel oldu ;)

    YanıtlaSil
  4. ben de bitki sevmem ama bu kadar anlamlı bi çiçeğim olsa ben de çok üzülürdüm. aramda bağ kurduğum her şey için gözyaşı dökebilecek kapasiteye sahibim. sanırım senin çiçeğin ölseydi onun için bile çok ağlardım. sözün özü; tekrar yemyeşil olmasına çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  5. bence harika bi iş başarmışsın , bir çiçeğin o halden bu hale döndüğünü ilk kez görüyorum.

    YanıtlaSil
  6. eşimin bana aldığı orkide evde olmadığım 5 gün içerisinde harabeye dondu yazın ve ben bildiğin agladım ama ondan vazgeçmedim, kuruyan dallarını ve yaprakları temizledim şimdi tazecik bir yapragı var ama ne zaman çiçek veri Allah bilir :)) ellerine emegine saglık hayata dönmüş sizinki

    YanıtlaSil
  7. Seyhan inanmıyorum sana! sen bu bitkinin yeşereceğini önmügördün:) nasıl da güzel komuşuyorum:) bildiğin öncesi sonrası olmuş, ben olsam kesin çöpe atardım bu yaşamıycak diye:))))

    YanıtlaSil
  8. aaa harika, bonsaileri bende çok seviyorum, 90 larda bir film vardı karate kid serisi o filmde tanışmıştık bonsailer ile :), çiçeklerde sevmenin ve dua etmenin faydası gerçekten oluyor diyorlar ben hiç denemedim.

    YanıtlaSil
  9. Zaman zaman çok hevesleniyorum birşeyler yetiştirmeye ama hiç
    yeltenmedim:)
    Ben saksıdaki çiçekleri öldürüyorum
    ilgisizlikten:)

    yukardaki cümleler senin. Yani büyük gelişme var sende. :)

    YanıtlaSil
  10. dibine bir adet vitamin koyalım çiçek bile açar :)

    YanıtlaSil
  11. ben de az daha "seyhannn sen onu kurutalı çokkkk oldu " diyecektim Allahım çok yaşlanıyorum mu desem bunuyorum mu desem saftirikleştikçe saftirikleşiyorum mu desem ne desem bilemedim :) ( sana söyleyecek bişey bırakmadım yanii :))

    YanıtlaSil
  12. ben de az daha "seyhannn sen onu kurutalı çokkkk oldu " diyecektim Allahım çok yaşlanıyorum mu desem bunuyorum mu desem saftirikleştikçe saftirikleşiyorum mu desem ne desem bilemedim :) ( sana söyleyecek bişey bırakmadım yanii :))

    YanıtlaSil
  13. ayyy bende cok sevindim sonuncu resimleri görünce !!
    bende bakamiyorum hic bitkilere =( hep kuruyolar neden bilmiyorum ya cok suluyorum ya da az suluyorum galiba anlamadim gitti =(

    YanıtlaSil
  14. Kurumuş halini görünce ah canım dedim ama son foto beni mutlu etti:)

    YanıtlaSil
  15. Ucuz atlatmışsınız:))) Bonsai bakmak gerçekten çok zor, ben de iki tane kuruttum bu arada. Şu an evde bir tane daha var, yeni henüz 15 günlük:)

    YanıtlaSil
  16. kurumuş çiçeği canlandırmak ayrı bir maharet, maşallah canıma. Güzel enerjini aktarmış inancınla güçlendirmişsin bravo.

    YanıtlaSil
  17. ben de tohumunu aldım ektim ama hala çıkmadı :((

    YanıtlaSil
  18. Fotoğrafı görünce "Bu bonzai adam olmaz" demiştim. Utandırdın beni, helal olsun:)

    YanıtlaSil
  19. çok güzel gözüküyor bayılırım evde çiçeklere konuşurum onlarla severim dokunurum yapraklarına :) sen de her suladığında konuş onunla annen öyle yaptığı için solmamış demek ki :) bonsai benimde olsun istedim sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Uzun zamandır takip ediyorum bloğunuzu bu güzel bonsaileri görünce yorum yazmak geldi içimden..Sevgi,sabır,dua üçlüsünü en güzel şekilde yerine getirmiş ve karşılığını almışsınız ne mutlu size.. Bu mutlu sona diyebilirmiyiz seversen, sevilirsin diye :)

    YanıtlaSil
  21. Nabrut,
    :)))
    ölmeden birini gömmeye benziyor bu :))))


    Nilla,
    bence dene! başkalarının deneyimlerindense kendi deneyimin olsun ;)

    Pinky,
    o kuru dalları görseydin inanamazdın ancak o halini çekemedim. elim varmadı. şimdi keşke onu da çekseydim diyorum :)

    Şahane Kadın,
    buyorumla şahaneliğini tescilledim haberin olsun :)

    Merve,
    acaba beceren olmadı mı yoksa sadece umutsuz muydular :)

    Lavanta bahçesi,
    süpersin!! çiçeğide açar merak etme ve yaşasın :)

    YanıtlaSil
  22. Zeynep,
    atmazdın yaa sen ki tam bir bitki seversin atamazdın :=) lavanta bahçesiyle yorumalrınız alt alta olması sevindirdi beni neden bilmem :)

    FD,
    evet evet benim!
    valla gelişiyorum, değişimime ben bile şaşırıyorum :D

    Elma Kurdum,
    illa bi ilaç bi takviye. su yeter ona .
    ona da bana da :D

    Want more fashion,
    anlamıyorsa insan anlayanlara bırakmalı gerçekten :D
    yok ille bakacam diyorsan dibinden su vermeyi dene :))

    Yıldızım,
    sevinmez mi insan, ölümdenden döndü resmen :D

    YanıtlaSil
  23. Semi'in mutlu elleri,
    üçüncüde keramet vardır diye bi laf var mıyıd? yoksa da olsun bu yaşayacak hissediyorum ;)

    Tarih84,
    valla bende inanamıyore :)))

    Kirazzade,
    hazırını alaydın ya :)))

    Dersaadet,
    böyle de şaşırtırım :)

    Burcu,
    öyle severek bakacaksan sanırım senin bonsain uzun süre yaşar edin bence ;)

    Yasemin,
    yorumsuz bırakma beni güç alıyorum ;)
    mesela şu seversen sevilirsine bağlamak olayı... ne kadar ümitvari ;)

    YanıtlaSil
  24. Dürri yekta,
    nasılsa yorumunu atlamışım :)

    ben ilk nerde gördüğümü hatırlamıyorum sen nasıl hatırlıyorsun valla bravo :)

    YanıtlaSil
  25. ''Bonsaileri yaşatmak kolay değil bilenler bilir''

    hicte bile. gayet kolay bonsai'ye bakmam. siz artık kac gün susuz bıraktıysanız. 1 ay sususuz bırak birşey olmuyor. hem gün ışığna yakın mı ki o?

    caniler.
    neyse ki tekrar dünyaya gelmiş güzelim bitki.

    YanıtlaSil

söz sizin...