2 Ocak 2017 Pazartesi

Cinder | Ay Günlüğü 1


Çok konuşulan deli gibi merak ettiğim, alsam mı almasam mı, okusam mı okumasam mı, diye çok kararsız kaldığım ancak sonunda indirime dayanamayıp o sıra çıkmış olan tüm kitaplarını aldığım serinin ilk kitabı Cinder'den bahsedeceğim bugün sizlere.
Ama öncesinde, bu  ay günlüğü serisinin hikayesini dinlemek için okuoku.com alışverişimi anlattığım videoma buyurunuz.



Masal uyarlaması çok seviyorum ben. Masal uyarlaması filmleri de izlediğime denk gelmişsinizdir. Dolayısıyla bu Ay Günlüğü serisi çok ilgimi çekiyordu. İsmi bile çok güzel Ay günlüğü Serisi. Değil mi?
Ancak biliyorum ki bookstagram yaş ortalaması oldukça düşük. Dolayısıyla benim hoşuma gitmeme ihtimali yüksek.
Ama ben gençlik kitaplarını okumayı çok seviyorum ve henüz bıktığımı düşünmüyorum.  O zaman sevmem olası.
Yine de çok fazla övülüyor ve beklentimi arttırıyor. Belli ki hayal kırıklığı yaşayacağım.
...
İşte aynen bu tereddütler içindeydim.
Görüntüsü ve konusu ilgimi çekiyor ancak şişirilip şişirilmediğini merak ediyordum.
Sonra okuoku.com'da 9.90 tl olunca "Alalım mı Seyoş?" dedim. "Alalım!" dedim. Aldık.
Ancak işte ben aylar aylar sonra nihayet seriye başladım.

Kitapları almamın hikayesi bu, peki konusu ne?

Cinder, adından da anlaşılacağı üzere bir Cinderella hikayesi. Yalnız bu hikayede Yeni Pekindeyiz. Masalların aksine teknoloji çağındayız. Hatta Cinder'ımız da bir cyborg. Yarı insan yarı robot ve bir mekanik ustası. Prensin droidinin bozulması üzerine ilk karşılaşmaları gerçekleşiyor ancak tabii ki Cinder ondan mekanik kısımlarını saklıyor. İlk etkileşim. İlk sır.
Bitti mi bitmedi.
Ayrıca Yeni Pekin'in veba mikrobuyla başı dertte ve tek kurtuluşları Ay Kraliçesi Levana olarak gözükmekte.
3. kitaptan sonra bir Levana novellamız (yani yan kitabımız) var. Merak ediyorum evet. tıpkı daha 2. ve 3. kitabı okumadan 4. kitap olan Winter'ı merak etmem gibi.
Winter bu arada Levana'nın üvey kızı. Yaniii Pamuk Prenses!!
Tüh spoiler verdim Levana'nın kötü kalpli olduğunu öğrendiniz.
Ama bu zaten bir sır değildi. Spoiler ise hiç değil. korkmayın. Şaka yaptım. Şaşıracak çok şeyiniz var.

Kitap hakkında görüşlerime gelirsek...
Kitabı sevdim mi? Sevdim. Bayıldım mı? Hayır.
Bunun kitabın aşırı övülmesiyle bir alakası olabilir mi? Kesinlikle!

Klişeden orijinal bir hikaye çıkarmayı başarmış Marissa Meyer. Kitabı sevmemi buna bağlıyorum.
Bayılmama gerekçem ise sevgili ergenlerin aşırı övgüsü ve benim -her ne kadar arada ergene bağlasam da- artık ergen olmayışım olabilir.

Bu arada seriyi arayı açmadan tamamlamam gerektiğine inanıyorum yoksa geçmiş kitapları unutunca tadı kaçabilir gibi. Zaten merak da ediyorum.

Tavsiye eder miyim?
Bu kitap hakkında okuduğunuz tek yorum buysa, evet.
Yok benim gibi, çok yorum okumuş ve çok övülen şeylerden yeteri kadar lezzet almadığınızı düşünüyorsanız, biraz daha kararsız kalabilirsiniz. Yani siz bilirsiniz.

4 yorum :

  1. Sonunda okumana sevindim. :) Geçen 3.kitabı bitirdim ve seri gittikçe heyecanlanıyor. Şimdik şöyle ki ben seriye bayıldım ama ergen değilim. -Düşünenemoji- :D Sadece fantastik ve distopya hastasıyım. O yüzden sevmiş olabilirim. ;) Yorum için ellerine sağlık,seriye en kısa zaman da devam etmen dileğiyle.^^ Devam kitaplar için düşüncelerini merak ediyorum. :*
    Not: Twitter'da görmesem bilmeyecektim Cinder'ı okuduğunu :D
    Dipnot:öptüm, sevgiler^^ 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben de sevdim ama yaşım genç olsaydı daha çok severdim bence.
      şimdi cressi okuyorum :)

      Sil
  2. ilgi çekici yazdım listeye :D

    YanıtlaSil

söz sizin...