23 Aralık 2017 Cumartesi

Mem u Zin

Bu ara 4-5 hatta 6 kitabı bir arada okuyor ama hiçbirini bitiremiyorum.
Bu vesileyle önceden bitirdiğim ama hiç sevmediğim bir kitaptan bahsedeyim

Mem u Zin, nerede duymuşum da sepetime atmışım bilmem, hatırlamıyorum.
Ancak zaten üç beş lira bir şey diyerek almıştım.
Belki eskiler için güzel de sayılabilir ama biz şimdi bu kadar kitap okumuş bunların türlü türlü versiyonlarını görmüşken kesmiyor.
Bununla beraber anlatım falan da beni sarmadı.
İnce bir kitap ama bitirmek işkenceye döndü desem yeridir.

Kitap eleştirmeni değilim, edebiyatçı hiç değilim. Ama sevmediysem de sevmedim diyebilmeliyim. Bunu da belirtmekte yarar var, kitabı sevmedim demeye korkar oldum.

2017 biterken 2018'in karşıma daha güzel kitaplar çıkarmasını diliyorum.

Edit: Kitabın yazarı Ahmede Xani imiş. Kürt kültürünün önemli bir eseriymiş. Herhalde bu yüzden okumak istedim. Ancak kitabın orijinali iki ciltmiş. En fazla 100 sayfaydı benim okuduğum versiyonu. Büyük ihtimal o yüzden de sevmedim. Bunlar ne ara aşık oldu da öldüler bittilere şaşırmıştım zaten. Şimdi taşlar yerine oturdu.
Filmi de varmış, bir ara izlerim artık.

6 yorum :

  1. Bence de sevmedim demekten çekinmeyin evet üzerinize çok geliyorlar ama herkese saygı göstermeyi öğrenmeleri gerek:)

    YanıtlaSil
  2. Dilerim 2018 hepimizin önüne güzel şeyler çıkarır,güzel müzikler,kitaplar,günler :)

    YanıtlaSil
  3. beğenmediğiniz neleri vardı.. konusu hakkında da birkaç bilgi yazsaydınız keske.. o zaman okuyucu tarafından da bir fikir yaratabilirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız ama konusu klasik olduğu için bahsetmeye değer görmedim.
      tacdin ile mem kadın kılığına girip bir şenliğe katılıyorlar siti ile zin ise bu şenliğe erkek kılığında katılıyor. bunlar birbirlerini görüp aşık oluyor. mem ile zin kavuşamazlar falan.

      Sil

söz sizin...