20 Nisan 2013 Cumartesi

Nişan Tepsisi

Sakin olun bir şey yok!
Baştan bunu söyledikten sonra rahat rahat yazabilirim.

Nişan tepsisinin olayını bilmiyordum ben.
Ağabeyimin nişan zamanı teyzem anlattı. Siz duymuşsunuzdur belki, bilemiyorum.

Hala istemeye giderken çiçek çikolata götürülür.
Önceden çikolata, özellikle tepside götürülürmüş.
Kız tarafı olumlu bakıyorsa çikolata dağıtılır ve yenir, nişan için geldikleri zaman yüzükler o tepside getirilirmiş.

Şimdi çikolatalar; gondollar, ayaklı tepsiler, seramiklerde gidiyor, zaten kız tarafının gönlü yoksa sizi hiç ağırlamıyor ve nişan yüzükleri için özel yastıklar dikiliyor.

Çeşitlenmesi çok güzel tabii, ama bilmek gerekiyor öncesini.


Bu da ağabeyimin yüzükleri.
Çok severim bu fotoğrafı. Yeri gelmişken görselimiz bu olsun.
Taze çiçek yaprakları, bir numaralı çiçekçimiz Ayfer Abla'nın fikri.


21 yorum :

  1. nisana dair tüm detaylari merak ediyor insan isin icinde ssen olunca :)

    YanıtlaSil
  2. Fotograf harika cidden seyhanım..
    Baştaki uyarıya itafen; e hadi senide everelim gari :D

    YanıtlaSil
  3. İlk defa duydum yahu.

    Allah tamamına erdirsin diyor, darısı başına, başımıza demekten kendimi alamıyorum. :F

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      bende pek umut yok, senin haberlerini okurum inşallah :)

      Sil
  4. Konyada yerli Konyalı ailelerde öyle yaparmış yakın zamanda öğrenmiştim :) ayrıca çok orjinal muhteşem bir tepsi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o senin muhteşemliğin, sade ama ben de seviyorum

      Sil
  5. Bende anlamını çok bilmiyordum aslında ama güzelmiş dimi :)
    Fotoğraf harika ya Seyhan çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok da mantıklı aslında, o tepsiyi saklamak lazım bir de ;)

      Sil
  6. çok şık olmuş, darisi senin basina diyorum ve abine mutluluklar diliyorum....

    YanıtlaSil
  7. Darısı başınaa....:)
    Benim çikolatalarla dolu nişan tepsi vardı böyle söz verilince açıp ikram etmiştim:)
    Nişanda da gondol içinde çikolatalar gelmişti yine onlar ikram edilmişti,tabi kalmadı o adetler eskisi gibi.(amann ne yaşlanmışım be yav)
    Nisbet yapmak gibin olmasın tam 1 yıl nişanlı kaldım ve sevgili nişanlım her hafta çikolatalı pasta ve gül ile gelmişti önümüzdeki kaç yılı toparlar sence bu:=))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pardon da böyle örneklerle beklentimizi artırıp sonra da evlenmememizi beklemeseniz keşke!!!! :))))))
      maşallah diyim amannn

      Sil
  8. Ben de bilmiyordum. Adetlerimizin ne güzel hikayeleri var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında hepsinin bir alt yapısı var biz bilmiyoruz sadece ;)

      Sil
  9. nişan bohçası da var amaaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  10. bir nişan tepsim bile yok :)
    bu ne beleşçilik çuklatayı getir tepsisine yüzük koy sonra aynı tepsi ile çay servisi :)

    YanıtlaSil
  11. tepsiyi boşver sen kurdeleden yuttun mu ondan haber ver :))

    YanıtlaSil

söz sizin...