13 Mart 2011 Pazar

Aşkın Gözyaşları

Her pazartesi kitap yorumu yaptığım zamanlar geliyor aklıma.
Her pazartesi kitap yorumu rutinimi haftada birden fazla kitap okuduğum için bozmuştum ilkin.
Şimdiyse...
Neyse, olur öyle arada :D


Hımm.. Düşünüyorumm...

Öncelikle bir link paylaşacağım sizinle bu kitap hakkında yazılmış başka bir açısı.
onu da okumanızı öneririm. İşte bu!

Çünkü kitabı doğru zamanda okumak önemlidir.
Belki benim için yanlış zamandı.
Niyeyse ben Mevlana ve Şems'in roman kahramanı olmasını sindiremiyorum :/
O yüzden bu tarz kitaplara son verme kararı aldım.
Elif Şafak'ın Aşk kitabı hakkındaki yorumum.
Aynı şeyleri tekrarlamak istemem.

Bunları göz ardı edip yorum yapmam gerekirse,
rahat okunan bir kitap olduğunu söyleyebilirim.
Arka kapak yazısına eklenen birde Nazan Bekiroğlu önsözü olunca insanın beklentisi tavan yapmıyor değil.

Ben, edebi bir yönünü görememenin dışında, sık editör hatası diye adlandırabileceğim hatalarla karşılaştım.
Konuşma çizgisi, paragraf yanlışları falan.
Ufak şeyler gibi gelebilir ama Şems'in konuşma çizgisi içinde Mevlana'nın verdiği cevabı okurken sinir oluyorsunuz.
Ya da başka bir olaya geçiş aynı paragraftayken.

Kimya'yı anlattığı kısım en sevdiğim bölümdü.
Okuduklarım içinde en güzeliydi, zaten o kısımlar bir çırpıda bitti.

Şems hakkında zaten çok şey okuduysanız okumamanızı, ancak Şems'i pek tanımıyor onu anlamak istiyorsanız önerebileceğim bir kitap.

Şems'in
Konya'dan ilk ayrıldığında
Mevlana'nın Şems için yazdığı bu şiiri
Yılmaz Erdoğan yorumuyla sizlerle paylaşmak istedim.
Bu kadar güzel bir şiir bu kadar güzel yorumlanırdı.
Ne kadar dinlesem doymuyorum.



9 yorum :

  1. Bu şiiri tam olarak anlayabilmek için Mevlana belgeselini izlemek gerekiyor bence. Tık Tık Kitaba da başladım ama bitiremedim bi türlü.Daha doğrusu kitap okuyamıyorum. :(

    YanıtlaSil
  2. bu kitabı merak etmekteydim yazdığın iyi oldu..

    YanıtlaSil
  3. aynen ya bende kitabı fena yavan bulmuştum beni coşturmadı dediğin gibi daha önce okuduklarımdan dolayı belli bir noktadaydım zaten etki bırakmadı..

    YanıtlaSil
  4. Hatırlıyorumda bir sayfasında şöyle diyordu ;

    "Ey aşk! sen kavur kavur yakansın
    peki sol yanım neden üşüyor ? "

    YanıtlaSil
  5. Yayınevi okusa keşke bu yazını, yeni baskılar için düzeltirler belki sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  6. FD,
    bu belgesel izlenmeli, teşekkürler ;)

    Yıldızım,
    soğuttum dimi :/ üff :(

    Simple present tense,
    di mi? :)

    Blush,
    güzel alıntı ;)

    Stil Direktörü,
    keşke düzeltseler insanin içinden ikincisini okumak gelmiyor :/

    YanıtlaSil
  7. Bu kitap listemde var zaten benim de sıra ona gelecek :P Bu şiirin de u noktadan çıktığını öğrenmiş oldum sayende.Orda burda dinleyip ayılıp bayılıyorduk :) Öpüyorum canım sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. Allah Allah!? bir sürü yazı yayınlamışsın ve bende hiç biri görünmemiş. bloglarla birlikte zaten takip etmemde de salaklıklar oldu ya hayırlısı bakalım???

    YanıtlaSil
  9. Taze Kahvem,
    oku da senin yorumunu alalım cicim ;)

    Tibet'in Annesi,
    blog yasağı sırasında arada girebildiğim zamanlar olabilince birkaç şey karamışlığım var evet ;)

    YanıtlaSil

söz sizin...