7 Mart 2016 Pazartesi

Eskort - Sierra Winter

Haftaya Martı Yayınlarından çıkan Eskort isimli kitapla başlıyoruz.
Martı Yayınlarından hediye geldi bu kitap, yine çok güzel bir sunumla.
Minik çanta ve çantanın içinden çıkan defter kalemiyle tam bir sevinç yaşattı bana.
Acaba kitap nasıldı?

Okuduğum başka bir kitap vardı ama bir ara öylesine bir inceleyeyim diye elime aldım ve bir baktım neredeyse 100. sayfaya gelmişim.
Haliyle kitap övgüyü hak ediyor. Çok akıcı bir dili olmasının yanı sıra beni çok ama çok şaşırtan bir özelliği daha var. Ancak kitabın videosunu da çekmek istiyorum ve bu özelliğe videomda değineceğim. :)

Konusuna değinebilirim ama.
Öncelikle kitap genç-yetişkin dediğimiz kategoride. Konusu biraz klasik aslında. Dertler derya olmuş bir genç kızımız var; kendini okuluna vermiş, yaşadığı köhne hayattan bir tek eğitimle kurtulabileceğinin farkında.
Bir gün bir kafede otururken biri ona kartını verip iş isterse kendisini aramasını söylüyor ve hayatı birden daha da kötüleşince kadını aramak durumunda kalıyor.. işte başarılı öğrencimizin eskortluk hayatına girişi bu şekilde gerçekleşiyor.
Nasıl klasik değil mi?
Biliyorum biliyorum ama size bu kitabı farklı kılan özelliği olduğunu söylemiştim. Onu videomda anlatacağım. Merak edin! :)
Hem öyle olmasaydı bile sıkılmadan bir çırpıda okuyacağınızın garantisini verirdim.
Kitabı eleştirdiğim yerlerin olmasına rağmen veriyorum bu garantiyi.
Nesini mi eleştiriyorum: O ürkek çekingen kızın kabak çiçeği gibi açılıp hemen uyum sağlamasını mesela. Bir geçiş süresi olsaydı fena olmazdı.
Ve isimler... Miley, Miller, Max, bir tane daha M ile başlayan isim vardı unuttum ama o zaten yan roldü. Bir de Amber ve Audrey. Yani bunlar kitabın en önemli karakterleri ve bu isimlerin birbirlerine yakın olması..
Ben türkçe isimlerin bile bu kadar yakın seçilmesine kızıyorum, başka isim mi kalmadı?, diye. Karakterlere alışana kadar cidden zor oluyor, hele kitabın başlarında bir iki gün ara verin.. tekrar başlamaya kadar götürüyor işi.

Neyse, yeteri kadar uzattım.
Son söz olarak videomu bekleyin!
Ama CNR Fuar haftasındayız beklemek istemeyenler için şunu söyleyebilirim ki, konusunu anlattım, eğer bu tarz kitaplardan hoşlanıyorsanız mutlaka alın, okuyun.

2 yorum :

  1. Yayın evleri artık tanıtıma, kapaklara çok önem vermeye başladı. Bu harika bir şey :D Yayın evlerinden henüz böyle sürprizlerle karşılaşamadım maalesef. Bende bir çekilişten kazandım bu kitabı setiyle birlikte. :) Videonu bekliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo çekilişten gelen hediye kitap gibisi yok, bana da bir kere çıktı yine de her zmn katılıyorum çekilişlere.
      bakalım sen begenecek misin?
      bu arada videoyu kanalıma yükledim :D

      Sil

söz sizin...