6 Temmuz 2015 Pazartesi

Çilekli Kekimin Kokusu..

Bir Ramazan işkencesi olarak; Yemek Tarifleri!
Ama merak etmeyin bu okuyan kadar yazan içinde bir işkence :)

Çiçek popülerliğinin zirvesindeyken, yani mayıs ayında, neden çileğin her şeyi var da keki yok? dedim.
Ben çilekli kek yapacağım!
Daha öncesinde hiçbir yerde görmemiştim ama google'a aratınca cidden çilekli kek yapıldığına şahit oldum.

Baktım şikayet yok, tarifler neredeyse kek gibi, tarif almadan kendim yapayım dedim.
Instagram'dan takip edenler biliyor. Bu benim ilk çilekli kekim!
Çilekli kek yediğim günden itibaren keklerde favorim çilekli kek oldu!
Ben içine normal kekten farklı olarak  blendrdan geçirerek hazırladığım çilek püresini koydum. Onu koyunca yağ ve süt oranını azalttım.
Sonuç muazzamdı!
Eve yaydığı o mis koku da cabası!

Dedim ki bir daha yapınca içine haşhaş taneleri atmalı. Çıtır çıtır eder yerken ve çileği dış yüzeyi hatıra gelir.
Belki çok az bir miktar da kırmızı gıda boyası konsa albenisi artar.

Gıda boyam yoktu evde ve bunun için de almak istemedim.
Haşhaş kesinlikle süper bir fikirdi.

Sonra her yerde, neredeyse her hesapta çilekli kek gördüm!

Şimdi kirazlı kek denemek istiyorum aynı usul.
Ben kiraza bayılırım! Ama annem ramazanda kek gitmez diye yapmama müsaade etmiyor :(

25 yorum :

  1. Ellerine saglikkkkkk :)

    Annen hakli bende yaptim ramazanda yenmedi buzluga attik :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak buzluk hayatta aklıma gelmezdi:)

      Sil
    2. Aaaa cileklisini bilmem ama sade yada cikolatali keki buzluga at cikarinca bi sure sonra pamuk gibi oluyor :)

      Sil
  2. Anneciğin telaş buyurmasın Seyhan, kekin yarısını karşı ödemeli kargola, ben size yardımcı olurum tüketme hususunda:))

    Çilek hamurun içinde pişince bir ilginç oluyor gibi gelir bana ama, senin fotoğraftakiler gayet iştah açıcı;)

    Sen benim teklifimi bir kez düşün istersen:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke komşu olsaymışız o zmn bizim evde bir şey ilkin yeniliyor sonra kalıyor kargo da ödemezmiştik o zaman ^^

      Sil
  3. Ben de yaptım ve gerçekten bağımlılık yapacak kadar güzel.Yanına da bir top dondurma ver ve yerken beni izle.Yeminle reklam filmleri gibiyim:) Surat mutluluktan şekilden şekile giriyor.Sanırsın kırk yılın açıyım...

    YanıtlaSil
  4. Gecen gun ici puf puf olan sunger gibi olan limonlu kek krizine girdim. Ama komik ki benim kek kalibim yok. Kalktim gittim bu mahrumiyet bolgesinde kek kalibi aradim. Karacadaki beyfendi "neden boyle oldu anlamadik ama kek kaliplari kapis kapis gitti kalmadi" dedi. Sanirim herkes kek krizine girmisti. Eve dondum borcamda yaptim. Cok da gizel oldu. Ama 3 dilim yendi gerisi hala 3 gundur bekliyo. Bu saatten sonra yenmez de. Cope de atamam. Bakisiyoruz. Demem o ki "ramazanda gercekten kek gitmiyomus". Keske ben de anneni dinleseydim seyhan :) cilek sever bi insan olsam ben de cilekli kekini denerdim cunki cok gizel gorunuyo. Visnelisini deneyeyim ramazan bitince.

    (Yorum degil blog tazisi oldu bu resmen)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama ne iyi oldu bi bilsen pek keyiflendim okuyunca.
      ramazandan sonra vişneli tart deniycem zor tutuyorum kendimi şuan :)))

      Sil
  5. Benim ablamda da aynı durum var,annemiz yemek yapmaya müsaade etmiyor.Ama o yeni bir şey deneyince nedense biz hiçbir şey diyemiyoruz ama neyse. :) Kekin harika görünüyor.Biz de deneyeceğiz.Oruç tutmuştum,ağzım sulandı kız şimdi! :P :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma ben de yazdığıma pişman oldum :))
      yeni şeyler denememe kızmıyo aslında yeter ki onun sevdiği şeyleri yapayım sizinki de öyledir muhtemelen :))

      Sil
  6. Sürekli kakaolu kek yapan biri olarak belki bu alternatifi deneyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok garip, enteresan, acayip bir kakaolu kek tarifim var ramazandan sonra ihmal etme şok olacaksın ;)

      Sil
  7. Hiç aklıma gelmezdi. Denemek lazım.

    YanıtlaSil
  8. Çilekli kek ilginç bir fikirmiş. Denemeli. O kokuyu duymak isterim :)
    Kirazlı kek için bir öneri. Keki yapın. Yiyeceğiniz kadarını yeyin. Kalan kısmını derin dondurucuya/buzluğa atın. Çıktığında yeni yapılmış gibi oluyor kekler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. miss miss o koku..
      ya bizim hiç buzluk alışkanlığımız yok bir arkadaş daha yazmış hiç aklıma gelmezdi sanırım öyle yapacağım ;9

      Sil
  9. Ahh bu anneler :)
    Çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Canımseyhan kokusu buralara kadar geldi ^.^
    görseli görünce bayılmamak elde değil,
    önce hemen yapasım geliyor sonra tembelliğim aklıma gelince vazgeçiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çilek bitti di mi yoksa kalk kız derdim dene mutlaka ;)

      Sil
  11. ewett çok güzel oluyor.. ellerine sağlıkkk...

    YanıtlaSil
  12. Çilek mevsimi geçti ama piknikte kirazlı kek gider mi gider :D

    YanıtlaSil

söz sizin...