10 Temmuz 2015 Cuma

Elveda Haziran

Sarah Jio'nun dilimize çevrilen son romanı.
Daha çıkmadan evvel tanıtımlarını görüp Sarah Jio'u özlediğimi düşünmüştüm.
Kitap çıktığında ise kitabı alan beni etiketledi.
Nasıl benden önce alırlardı? Kıskanmıştım!
Kıskanmıştım ama Sarah Jio'nun kitabını aldıkları zaman akıllarına gelmem hoşuma da gitmişti.
Biran önce okumalıydım ben de!
Ve işte haziran bitmeden kitap bitti. Ancak yazısı ancak şimdi yetişti.


Newyork'ta işkolik, zalim bir bankacıyken teyzesinden miras kalması üzerine Seattle'a - mirası satmak üzere- giden June, Seattle'ın hatıralarını canlandırması üzerine bocalaması, geçmişiyle yüzleşmesi, teyzesinin sırlarını araştırması ve aşkı bulması üzerine tahmininden biraz daha fazla kalacaktır.

Yer yer bahsetmişimdir benim ilk okuduğum Sarah Jio romanı "Yağmur Sonrası"dır. Ve en sevdiğim de yine odur. Yani oydu. Bu kitapla beraber Yağmur Sonrası ikinci sıraya indi ve Elveda Haziran benim Sarah Jio romanlarının içinde en sevdiğim oldu.
Çok garip kapağını ilk kaldırıp okumaya başlayınca seveceğimi hissetmiştim.
Diğer kitaplarından farklı olarak ikinci bir anlatıcı yerine mektuplar var.
Yağmur Sonrası da tek hikaye olması açısından farklıdır mesela, değil mi? Böğürtlen Kışı, Son Kamelya ve Gündüzsefası ise anlatım açısından aynı.
Garanticilik yapmayıp bu sefer hikayeyi böyle anlatmasından yana pek memnunum.

Kitaplarını da sırasıyla yazarak yazıyı noktalayalım:
Mart Menekşeleri
Yağmur Sonrası
Böğürtlen Kışı
Son Kamelya
Gündüzsefası
ve Elveda Haziran.
(Agapi Elveda Haziran'dan sonra yazılmıştır.)

Not: Sarah Jio okurken dikkat etmeniz gereken şey, bir kitabını beğendiniz diye peş peşe okumamanızdır. Ara verin, özleyin ve tadını çıkarın ^.^

18 yorum :

  1. Bencede ara vermeli yoksa güzel akıcı bir romanı harcayıveriyoruz. Misal yağmur zamanı hala beklemede bende :) bunu çok merak ediyorum hafta sonu alayım kışa biraz kitap biriktireyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay yağmur sonrası
      çok merak ediyorum sevecek misin, ne kadar seveceksinnnn

      Sil
  2. Satırları okurken en sevdiğim filmlerden biri olan "Sleepless in Seattle'" aklima geldi. Sarah Jio yu ilk defa okuyacaklar icin hangi eserini tavsiye edersin? Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sleepless in seattle benim en bi sevdiklerimden..
      ama benim aklıma you have got a mail gelmişti.
      hani ufak bir kitapçısı vardı kadının..
      ben ilk yağmur sonrasını okumuş ve çok sevmiştim. genel olarak insanlar mart menekşelerinden başlayıp onu en çok severler :)

      Sil
  3. Dün başladım merakla okuyorum :) resmen sarah jio hayranı oldum çıktım kitaplarının etkisi altına girmemek mümkün değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sarah'in güzel bir elektriği var kitaplarından bize yansıyor, bırakamıyoruz.

      Sil
  4. yazarı hiç okumadım. yazın iyi gider desenee :)

    YanıtlaSil
  5. valla bencede art arda okunmaz bence bayar o kadar da :D ama bende ilk kez okudum yazarı ve çok beğendim elveda haziranı kalın olmasına ragmen ki bana göre kalındı çok güzel gitti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay az bile elveda haziran bana göre.
      kalın kitapları çok severim çok güzel hikayeler olur gözü korkutmamak lazım ;)

      Sil
  6. Çok güzel okuyorsun ha imreniyorum sana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım yaw keşke dediğin gibi olsa..

      Sil
  7. Dün gece basladım elveda Haziran à bugun bitti sonundaki sır şoke etti mutlu sonla biten hikayeleri seviyorum :) Sarah jio nun tüm kitaplarını okudum Agapi ye yönelik çok eleştiri vardı fakat ilginç hikayesi vardı durağan olsa da sevdim ben... Son dönemlerde deli gibi kitap okuyorum 15. günde 7. Kitaba başlıyorum hadi hayırlısı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bu ay artık agapiyi okuyayım diyorum. bekletmek ayıp olur.
      yalnız süpersin ayakta alkışlıyorum seni ;)

      Sil
  8. Huh, çok şükür kitap yorumunu gördüm. Ben daha başlamadım, bayram tatili için gideceğim Gönen'e saklıyorum. Ben böyleyim, çikolataları da yiyemem saklarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şok oldum nasıl okumadan durdun senin yüzünden acele ettim oysa :))))
      yorumunu bekliyrmmm ;)

      Sil
  9. Şimdi başladım Elveda Haziran kitabına ve her zaman yaptığım gibi bir ön araştırma yapayım dedim :)
    Şimdi huzur içinde dönüyorum kitabıma. Çok çok öpüyorum , görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  10. Ben de başlıycam normalde bu tür hic okumam ama yorumlar güzel görünüyor

    YanıtlaSil

söz sizin...