3 Temmuz 2015 Cuma

Ramazanda Kilo Alanın Vay Haline!

Ramazan ayına girmeden önce arkadaşım bir video göndermişti.
Bir hocanın vaazından kısa bir kesit.

Ramazanda kurulan abartılı iftar sofralarından bahsediyordu.
Çok haklıydı sözlerinde, bunu bir şova çevirmiştik.
Ramazanda kilo alanın vay haline, diyordu.
Değil çünkü, amacı bu değil.
Ramazanın ruhuna ters.

Ben hiç bir zaman ramazanda kilo alan biri olmadım. Sahura kalkmayı çok severim oysa.
Buna rağmen, hocanın, ramazanda kilo alanın vay haline, demesi soğuk duş etkisi yaptı bende!
Cidden tırsıyorum şimdi. Kilo almaktan değil, aç gözlülükle yememem gereken bir lokmayı yiyeceğim diye.
Ramazan kaç oldu daha tatlı yapmadım eve.

Ramazanın amacı çok yemek değil elbette. Akşama ziyafet sofraları hazırlayarak açın halinden ne kadar anlayabiliriz.
Yine de çoluk çocuğa ufak jestler yapılabilir tabii.

Bir de ben bunu bu sene mi fark ediyorum?
Daha önce var mıydı bilmiyorum ama; X Restaurat&Meyhane'de iftar menüsü??
Cahilliğimden soruyorum. Buralara oruç tutanlar iftarlarını açmak için gidiyorlar mı cidden?

16 yorum :

  1. Ha ha ha Geçen sene Groupondan iftar menüsü almıştım. O dediğin bar-restoranlardan biriymiş:) Var yani yanlışlıkla da olsa giden:) Gerçi bizden başka iftar için gelen bir masa daha vardı. Ama yan taraf bar bölümüydü ve orası bayaaa kalabalıktı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. auhauauh kadriye telekkür ederim itirafın için cidden merak ediyordum :)

      Sil
  2. çokkk haklısın ki.. yemekler artınca ertesi gün kimse yemiyor. bizde abartmıyoruz. Özellikle ekmekler artıyor ya çöpe atıyorlar hep. atacağına bayat ekmek pizzası yap onlarca çeşit yemeğe gerek yok. çorba yanında pilav salata yeter.. insan 5 dk da doyuyo..
    ramazan dolayısıyla ben kg almadım aksine 3 kg verdim..

    YanıtlaSil
  3. Kilo almak tabi yanlış ama kilo vereninde niyetini kurcalıyorlar ; zayıflamak için mi tutuyorsun cık cık cık gibi :) ama ramazanda kilosunu koruyan bence çok az kişi var yani başarabilene bravo :) Ben başta aldım şu sıralar verdim ramazan sonunda ne olacağım bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii canım rejim niyetine ramazan olmaz. doğru.
      niyetimizi halis tutalım alsak da versek de;)

      Sil
  4. evet hep öyle derler, ama çok yemekten değil, düzenli saatli yemek yediğimiz için kilo alırız derlerdi .. 17 saat aç kalınıp masadakilere saldırdığım ilk günlerin aksine ben de az yemeye başladım, inşallah kilo almamışımdır tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz işin bilincinde olalım da artık gerisi önemli değil.
      Allah en iyi şekilde değerlendirenlerle beraber eylesin.

      Sil
  5. Ramazanda normalden daha az yense bile kısıtlı enerjiyle daha az hareket edenlerin kilo alması kuvvetle muhtemel. Hele metabolizmaları zaten zayıf olan insanların kilo almaktan başka şansları yok. Abartılı sofralara, kıtlıktan çıkmış gibi yemek yenmesine bence de hayır ama kilo konusunda genelleme yanlış bence. Anti parantez her ramazan ayından son derece fit çıktığımı da belirtmeliyim, spor önemli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoo haklısın tabii ki yle buradaki amacda o zaten. ille zayıflayacaksınız diye bir şart koşmuyordu bunu söyleyen hoca. abartmamak!
      sihirli kelime bu;)
      sana da maşallah ;)

      Sil
  6. Bu her ramazan kulağımda çınlayan cümledir, öğretmenim de böyle söylerdi.
    Ramazanın amacı bu değil ama artık öyle bir zamandayız ki, Ramazanın gerçek amacı nedir unuttuk gitti..

    Son soruna gelince de; inanması güç ama gidiyorlar. Hem de müslümanlığı sana bana bırakmayanlar gidiyor bu daha da korkunç..

    Ramazanın yarısı kalmış olsa da, biraz toparlanmak için bu yazıları okumak iyi oluyor. Mesela ben teşekkür ederim bu yazı için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim ne demek.
      kendime de hatırlatıyorum böylece. sevgiler.

      Sil
  7. Hiç iftar açmak için meyhaneye gidilir mi be?

    YanıtlaSil
  8. Şuan kafama daaan diye bişiy indi Seyhan! Hakikaten indi! Çünkü ben kilo aldım, almaya da devam ediyorum. Biliyorum evet senin de yazdığın gibi ramazan'ın ruhuna ters bir durum bu. Ama gün boyu tatlıyı öyle çok özlüyorum ki, daha masadan kalkmadan sahura kadar yarın özleyeceğimi bildiğim herşeyi yiyorum. Püü bana :::::((

    YanıtlaSil
  9. Ben üç kilo vermişim, sevindim, hatırlatma için teşekkürler..:)

    YanıtlaSil
  10. Vay canına! Meyhanede iftar ha? İlginçmiş. Keşke her şeye rant gözüyle bakan insanlar olmasa.

    YanıtlaSil

söz sizin...