9 Haziran 2012 Cumartesi

Telli Baba'ya Gidiş Nedenimi Açıklıyorum

Vay arkadaş nasıl bir imajım varmış benim!
Telli Baba'ya gittiğimi duyan, gevrek gevrek gülüyor.
İmalı imalı, ne işin vardı orada, diyor.


Ne yapsaydım Tarabya, Kireçburnu, Sarıyer gezmişken...
Yani yolum da düşmüşken...
Üstelik görmediğim yerleri tek tek listemden çıkarıyorken...



Sırf insanlar yanlış yorumlayacak diye gitmese miydim?

Gerçi gitmeseydim daha iyiydi, ben o telleri görünce çok demoralize oldum :/



Çok güzel bir yerde, çok güzel bir manzaraya bakan, küçük bir türbe: Telli Baba.
Gidiş nedenimde bundan başka bir şey değil.
Geçen aylarda kuzenim gitmiş çok ama çok övgüyle bahsetmişti. O zamandan beri aklımdaydı gitmek.
Yol uzun, yol arkadaşı bulmak zor...
Kısmet 'o' güneymiş.



Madem ne için dua ettiğim bu kadar merak konusu oldu hemen açıklayayım:
O gün bir arkadaşımın rahatsızlığını duymuş onun ve tüm hastalar için dua etmiştim.
Çünkü bazıların aksine bu dünyadaki en önemli şeyin sağlık olduğunu biliyorum!
Kendim içinde hiç şaşmaz 'gönlümden geçenin hakkımda hayırlı olması, hakkımda hayırlı olanın gönlüme razı olması' için klasik duamı yaptım.

Notlar:
  • Fotoğraf çektim ama bir yandan, çarpılır mıyım acaba, diye korktum:)
  • Meşhur Sarıyer Böreğinden yemediğim için çok pişmanım, tekrar gitmeliyim sanırım ;)

61 yorum :

  1. dileklerin kabul olsun arkadaşım...
    İnsanlar nedense kalıplaştırıyorlar bazen... Çokda iyi etmişsin gitmekle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cümlemizin dilekleri hayırlı olsun öyleyse ;)

      Sil
  2. Sen git gez fotola demiyor muyuz her zaman biz sana :)) Olası söylentilere göğüs gerip bu ziyareti de yapmışsın ya minnettar oldum ben kendi adıma şahsen. Yoksa ne zaman görürdüm o kadar çok teli bir türbede Allah bilir :)İnsanın inanç ufku bazen çok ilgi çekici olabiliyor gerçekten :) Ve klasik duaya amin bizden de ;))

    YanıtlaSil
  3. allah kabul etsin iyiki de gidip ziyaret etmişsiniz dua etmişsiniz ne güzel tel olayına bende sıcak bakmıyorum fakat sarıyer böreği yemeden dönmenize üzüldüm :)

    nasipse yakında sarıyere gidip çatlayana dek kıymalı börek yemek istiyorum çatlamadan önce sizin içinde bir parça böreğe yer bırakayımmı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa lütfen benim için de yee.
      bak iyice pişmanlık sardı beni bende yemek istiyorummmm ;)

      Sil
  4. seyhanım manzarası süperdir , Börek de yenilmeden gelinir mi be bacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa sorma bunu ben nasıl yaparım di mi :/
      :)

      Sil
  5. Türbe gezmenin ve ziyaret etmenin böyle bir merak konusu uyandırması tuhaf aslında. Sonuçta yapılan bir ziyaret ve yapılan her dua Allah ve kul arasında..
    Fotoğraf konusunda başarılısın Seyhan :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaani.
      bekarsak kendi tercihimiz nihayetinde ;)

      Sil
  6. Vay arkadaş telli baba heee:)) Allah kabul etsin arada bizi de kat duana şekerim..

    YanıtlaSil
  7. Ne guzel geziyorsun! Dualarin kabul olsun:)

    YanıtlaSil
  8. Allah kabul etsin arkadasim... Ne iyi etmissin... Kismetse Temmuz`da ben de ziyaret etmek istiyorum... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin cümlemizin. sana da nasip olur inş ;)

      Sil
  9. Rabbim dualarını kabul etsin:)

    YanıtlaSil
  10. gecenlerde gıttıgım etkınlıge gıderken gectım sarıyerden cok güzel bir yerdı bızde senın gıbı ne boregı nede muhallebısı ıcın durduk ..bu arada maslak köşkü nede git mutlaka gül serasını gez derim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. madem öyle diyorsun not alındı, gidilecek..
      madem sen de yemedin bigün beraber mi yesek :D

      Sil
  11. Kesinlikle katılıyorum, manzarası harikadır. Çok gittim Telli Baba'ya, çok dua ettim. Allah seninde dualarını kabul etsin.

    YanıtlaSil
  12. evet canım en önemli dua sağlık bence de Allahım yakın bi zamanda acziyetimi ama hatırlattı sağlık diliyorum sıkıntı çeken herkese..

    YanıtlaSil
  13. off, bu yazıda ilgimii en çok çeken şey börek ya, ne fenayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      bak şimdi yemediğim için sevindim bile ;)

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. Kendisi Kadiri Şeyhlerinden olup sarığına gelin teli taktığı için “Telli Baba” olarak tanınmıştır. Fatih Sultan Mehmed Han'ın kutlu ordusundaki askerlerdendir ki, yıllarca kabrinin bulunduğu zaviyede hem ibadet etmiş hem de dervişleriyle boğazın bekçiliğini yapmıştır.

      Dua için gelindiğinde muradınıza tez zamanda nail olmak için sanduka üstünden bir tel alıp adakta bulunmanız, aldığınız teli saklamanız, akabinde muradınıza erdiğinizde bir miktar tel satın alarak sakladığınız telle birlikte şükür ziyaretinde bulunmak gerektiği söyleniyor. Ayrıntılı bilgi için Muzaffer Özak'ın Ziynetül Kulub isimli eserine bakılabilir.

      Biraz teferruatlı anlattım ama bu kitabı okumadan önce ben de bilmiyordum, türbe ziyaretleriyle ilgili önyargılar ve kimi yanlış inançlar var, güvenilir kaynaklara bakmak lazım doğrusunu öğrenmek için.

      Bahsettiğim kitabın yazarı da kendisi bizzat evlendikten 25 yıl sonra bu türbe ziyaretinin evlat sahibi olmasına vesile olduğunu yazmış, imkanları değerlendirmek gerek. Allah dualarınızı kabul etsin, bir şükür ve börek ziyareti daha yaparsınız artık :))

      Sil
  15. Iyiki gitmissin Seyhan'cim,Allah tum dualarini kabul etsin,senin ve sevdiklerin icin hayirlisi ise.Ben kucukken babaannemle gitmistim,ne dua etmistim hatirlamiyorum bile.Eminonu-Sariyer hattini seviyordum eskiden,boregi de:) Hatirlattigin icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutmadığına göre gerçekten güzeldi börek gliba :))

      Sil
  16. Buraya gitmeyi çok düşünmedik değil:))) ama nasip sen gittiysen vardır bir hayr ki nasip olmuştur:))

    YanıtlaSil
  17. ben telli baba girişini okuyunca iş istemiş olabilir belki dedim.
    diğer alternatifi düşünenler içinçok güzel bir atasözümüz var
    dervişin fikri neyse zikri de o imiş:)

    YanıtlaSil
  18. fotoğrafı görünce "çarpılma" meselesi aklıma geldi benim de :):)

    YanıtlaSil
  19. en büyük nimet sağlık, son 1 ayda iyice öğrendim bunu.
    allah kabul etsin dualarını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım.. cümlemiz için sağlık sıhat diliyorum..

      Sil
  20. Bende gitmek istiyorm. Bende bloğuma beklerim.
    Görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  21. sağlık ve klasik duaların iyiymiş.
    :)
    güldüm valla.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dualarıma niye gülüyorsun şimdi durduk yerde :/

      Sil
  22. git kardeşim benim yerimede git :D
    zeynep

    YanıtlaSil
  23. Telli Babaya bir çok şey için gidilir diye biliyorum ben de:)

    Ama şu listen çok iyi yani bu gezilecek yerleri görmen;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boşa kürek çekmek gibi yalnız :D eksilmiyor liste artıyor :D

      Sil
  24. Ben de gülümsedim ama vallahi gevrek değildi ;-))))
    Allah kabul etmiştir inşallah dualarını canım.

    YanıtlaSil
  25. :) dualarına yürekten amin diyorum tatlım.

    YanıtlaSil
  26. Hihi notlar kismi ayri sirin, yazi kismi ayri;)

    YanıtlaSil
  27. Dua kabul olsun. Benim fikrim boyle yerleri ziyater etmek gerek. kim ne derse desin.
    Yalniz gercekten kabrin uzerindeki tellere bir anlam veremedim. Ne manayla koyuldu acaba..
    Arastirmak lazim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii gezmek bir fatiha okumak gerek neden dahası olsun ki yani :D

      Sil
  28. ay çoook geç bi yorum oldu ama ;) gitmene vesile olanlardan Allah razı olsun,,dualarımız kabul olsun...Ben bu hafta sonu Sarıyer'de olabilirim..istersen sana börek de getirebilirim :)

    YanıtlaSil
  29. Ay biliyorum çook geç bir yorum oldu ama gitmene vesile olanlardan Allah razı olsun :))

    Ben bu hafta sonu gidebilirim Sarıyer'e..İstersen Sana börek de getirebilirim ;)

    YanıtlaSil

söz sizin...