21 Haziran 2012 Perşembe

Kukla

Uyandırın beni!
Nasıl bir yorgunluk bendeki çözemedim. Devamlı uyuyorum, uyumadığım zamanlarda ise uzanıyorum :)
Güya bir sürü post yazacak, film ve dizilerle beynimi sulandıracaktım :D

Kitap okumama engel olan tatil arkadaşlarım vardı benim.
Gizlice odama çekilip kitabı elime almış, uzanmışken birden beliriveriyorlardı, biri yanıma öteki ayak ucuma uzanıyor diğeri ayakta kalınca mecbur ben doğruluyordum, sen de şöyle otur, diye.
Böylece gündüz neyse de, akşam yatarken iki sayfa okuyup uyuyacak yerde, sohbet ederek  saati 3 ediyorduk :)


Tatilden önce okuduklarımdan:
Ahmet Ümit'in "Kukla"sını okumak nicedir aklımda ama genelde planlı bir okuyucu olmama rağmen adam kayırıp sırayı başkalarına verdiğim oluyor.

Herşeyden, en çokta gazetecilikten bıkmış ve sanırım alkolik olan Adnan'ın, kovulduğu gün karşısına çıkan üvey kardeşi ve başına gelenlerin anlatıldığı çok güzel bir polisiye.
Adnan karakterinin kendiyle konuştuğu paranoyakça diye niteleyebileceğim yerlerin en sıkıldığım yerler olmasına karşın, romana gerçekçilik kattığını inkar edemem.

Hepimiz biraz öyleyiz sanki ;)

Ahmet Ümit'in kendisi yetmezmiş gibi gazetecilikten soğumuş Adnan karakteri bana birilerini hatırlattı ;)

Notlar:

  • Bazen yan tarafta bir kitap okuduğumu görür ve sonra onun hakkında bir yorum göremezseniz şaşırmayın, ya söyleyecek bir şey bulamamışımdır ya da kötü demeye dilim varmamıştır.
  • Bundan sonraki post da bir kitap postu olabilir, yaz için liste hazırlamak niyetindeyim.
  • "Sultan'ı Öldürmek"i okumak için sabırsızlanıyorum ;)

31 yorum :

  1. Bir Ahmet Umit kitabi okudum, yazmistim, begendim ama kuskularim vardi. Bunu okuyup fikirlerimi pekistreyim en iyisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence çok geçmeden istanbul hatırasını oku ve bayıl ;)

      Sil
  2. okuduğum ilk ahmet ümit kitabıydı...sonrasında da favori yazarım oldu zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha önce okusaydım belki daha çok severdim çünkü ahmet ümitin daha iyilerini okudum ;)

      Sil
  3. peki bu kitap..pek sevmemişsin sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoo yoo arada kaynamış bak güzel bir polisiye diyorum ;)

      Sil
  4. "Sultan'ı Öldürmek"i okumak için sabırsızlanıyorum ;)

    İlk fırsatta okumalısın. Birkaç günde bitirilecek bir roman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz bekleyecek ve buarada beklentimi arttırmak istemiyorum ;)

      Sil
  5. çok merak ettim senin ise istiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Tatilde bitirme hedefi ile yanıma aldığım ve sahilde savrulan,kıvrılan sayfaları ile eve getirdiğim kaç kitap oldu bugüne kadar:))yalnız değilsin demek istedim.Sohbeti hoş arkadaşlara değer dimi;)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ahmet ümit okumam.sultanı öldürmek neden bahsediyor bilmiyorum bile ama kitap afişindeki gün akşamlıdır sözü aklımdan çıkmıyor bu aralar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neden okumazsın?
      o ne demek ?
      hangi kitap afişinde yazıyor?
      sorular sorular :D

      Sil
    2. sultanı öldürmek kitabının afişinde yazıyıor ''gün akşamlıdır devletlüm diye...kitabın içinde geçen bir cümle muhakkak....
      ahmet ümit okumam yani kürt komnist alevi kişilerin kitaplarından hazzetmiyorum.dini tercih meselesei yani:))

      Sil
    3. bense aynı toprakta yaşayan insanlar olarak birbirimizi okumamız gerektiğini düşünüyorum. körler sağırlar durumu olmasın diye.
      ama tabii tercih meselesi

      sen dedikten sonra afişte öyle bi yazı olduğunu farkettim ama yine de anlamadm :D

      Sil
    4. sen düşmanını bile iyi tanımalı insan diye düşünüyorsun haklsın bir açıdan benim tahammülüm yok ya ondan :)
      o söz ise gün akşamlıdır yani gündüzün üzerine akşamın kasveti melaneti çmktü gibi bir manaya geliyor.

      Sil
    5. bak gene o laftaki kötülüğü -diyim- anlamadım :)))

      Sil
    6. kötü değil ki ben bayıldım o söze muhakkak bir hükümdarın kendi sözlerinden alıntılanmıştır

      Sil
  8. bende saatlerce uyumak istiyorum ya.

    görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. hepimiz aynı durumdayız be seyhancım:(
    yaz boyu böyle giderse fena ki ne fena..:))
    bol okumalı geçsin en azındann değil mi ama;)
    sevgiler canımm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okudukça uyuyor uyudukça okuyacağız bu gidişlee :))))

      Sil
  10. Seyhan'cim bu kitabi cok merak ediyorum,varligindan gecen gun haberim oldu.Ahmet Umit'e hayranim.Sultan'i oldurmek'e de kavusuyorum yakinda,pek sevincliyim...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ümitin okunmadık kitabını bırakmayacak türden hayranısın galiba ;)

      Sil
  11. ha ha bi sonaki postun kitap diyil dizi olmuş ama iyi olmuş.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inan yazım hazır sadece kimseyi bunaltmak istemiyorum :D

      Sil
  12. Ahmet Ümit bütün kitapları okunacaklar listemde yazılı ben seviyorum yazdıklarını. Sultanı Öldürmek var sırada gözüm takılıp duruyor ama önce elimdeki kitabı bitirmeli :) öperim kitap kurdumu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz geç keşfettik herhalde yeşim yoksa bırakmazdık ki zaten okunamamış kitabını, değil mi ama ;)

      Sil
  13. henuz bir ahmet umıt okuyamadım. sabırsızım, hemde tutkulusundan.

    YanıtlaSil
  14. bu yazıyı yazdıgın donemlerde ben de kuklaı okuyordum syhn cım hatta yorum yazımı geciktirmiş; bugune yazabilmişim :) bu yazıya da bayıldım; yorumlarına da tam anlamıyla katılıyorum :) hatta yazımda da belirttim bunu, sevgiler :)

    YanıtlaSil

söz sizin...