15 Temmuz 2019 Pazartesi

Birinci Gün; Bulgaristan

Birinci gün.
Dün dedim ya aslında bu tarz turlar benlik değil diye.
Şimdi ben size neden benlik değil diyorum anlatayım.
Misal Bulgaristan’a geldik. Başkent Sofia’dayız. Ünlü ve tarihi katedraller, Osmanlı yapıları. Saat 12 falandı herhalde geldiğimizde, üçte ise toplanmaya başladık ve otobüsümüze atladık.
Evet küçük bir yer ve evet Bulgaristan da bi' Sofia güzelmiş öyle diyolla.
Ben yine de sokaklarına dalmak Çarşısı’nda kaybolmak.. yani nasıl desem küçükse küçük, yapılacak bir şey yoksa yapılacak bir şey yok, ama gittiğim yeri yaşamak sindirmek istiyorum bence.

Gördüğüm kadarını sevdim ben. Cumartesi olmasına rağmen hiç kalabalık değildi çok sakin, temiz, araçların yaya geçitlerinde durduğu, Türk kebapçısının da olduğu hoş bir yerdi Sofia merkez.

Osmanlı’dan kalan bir çok yer var, mesela kiliseye, sanat galerisine halle çevrilmiş camiler.. üzücü tabii.

Bir cami var meydanda, Kadı Seyfullah cami. 1566 yılından kalan bu küçük cami, Avrupa'nın en eski camilerinden. Dahası okunan ezan dışarıdan duyulabiliyor bu camide. Bizdeki gibi göğe yükselen bir sesle değil tabii. Yakınındakilerin duyabileceği, duyanların da mest olacağı bir yükseklikte. Ben çok etkilendim. ♥

Bulgaristan’dan yola çıkıp Sırbistan’a gittik ama Sırbistan’a vardığımızda geç olmuştu, gümrük işleri beklenilenden uzun sürebiliyor ve bu da bizde olduğu gibi planların aksamasına sebep oluyor. Sırbistan’da kaldığımız otel meydana uzak dediler diye çıkmadık biz otelden ama çıkanlar olmuş çok da yakınmış. Gerçi çok yorgundum ama sanırım bu kadar yakın olduğunu bilseydim bir göz atmak isterdim. Sırbistan’da gece konaklayıp sabah kahvaltı edip, bir ülkeyi sadece otobüs camından görmüş olmanın üzüntüsüyle Slovenya’ya doğru yola çıktık.