4 Ocak 2016 Pazartesi

Konuş Benimle

2016'nın ilk 'pazartesi'sinde ilk kitap yorumu geliyor.

GO! kitaptan çıkan  Konuş Benimle çok önce çıkan bir kitap aslında.
Kitabın başında, yazara kitabın okuyucularından gelen mektup ve mailler yer almış, ama birer cümle, bazen bir kelime şeklinde. Hepsi aynı şeyi yaşadığı için ortaya çıkan tablo aynı.
O kısmı okuyunca zaten hikayeyi çözüyorsunuz.

Kitap tanıtımlarından ötürü gerilim türü bir kitap bekliyordum.
Bana yazılan yorumlardaki gibi ben de okumaya korkuyordum aslında biraz kitabı.
Yapılan paylaşımlarda kitabın konusu güzel saklanmış. Ben işte onu seviyorum, her şeyin dökülüp anlatıldığı yorum ve alıntılar değil de merak ettiren alıntı ve yorumları.
Kitap arkası da ölçülü yine merak ettirici.
Kapak da ürkünç bana sorarsanız.
-Spoiler vermesem de yazdıklarımdan bir şey çıkaracaksınız, isterseniz okumaya devam etmeyin-
Ama gerilim türü olmasa da yaşananlar korkunç tabii. Bir genç kızın başına gelebilecek en kötü şey geliyor Melinda'nın başına.
Polisi aradığında sesi çıkmıyor, konuşamıyor, anlatamıyor.
O noktadan sonra kendi ailesi dahil kimseye bir şey anlatamamaya, gittikçe içine kapanmaya başlıyor. Notları düşüyor, arkadaşlarıyla arası bozuluyor ve Melinda sadece susuyor.

Kitabın başında yer yalan yazarın notu ve sonunda yer alan röportajı, bu kitabı yazma hikayesi ile birleşince çok güzel bir şey çıkıyor meydana.
Kitabın anlatımı güzel, rahat, akıcı. Kısa kısa bölümler çabuk ilerliyor. Yer yer düşük cümleler olsa da, nokta atışı anlatımlar ve güzel benzetmeler var.

Kitap yüklendiği misyon bakımından önemli bence. O duruma maruz kalan kişi ne yapmalı, onun yakını ne yapmalı, gibi akıllar vermiyor size ama siz olaya dışarıdan baktığınızda ne olması, nasıl olması gerektiğini kafanızda şekillendiriyorsunuz.

Kitap sinemaya da uyarlanmış, ama henüz izlemedim. Baş rollerinde Kristen Stewart oynadığı için izler miyim bilmem :) Pek sevmiyorum kendisini malum. Yine de sanki Melinda rolüne cuk oturmuştur gibi geliyor.

Amma yazdım he, ben bu kadar ^.^

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

söz sizin...