28 Mayıs 2017 Pazar

Ramazan 2017

Ramazan yazısı yazmadan içim rahat etmeyecek, belli.
Öncelikle uzun zamandır yazmadığım için yazmak istediğim çok konu var.
Bunların bir kısmı haliyle ramazan ayında yayımlanacak.
Araya film dizi tanıtımı girebilir ama siz film ve dizileri sakın ola ki Ramazan ayında izleyip beni de günaha sokmayın :)

Ramazan ayında ne yapabiliriz diye bir yazı da yazmak istemiyorum çünkü gerçekten amacı sadece aç kalmamak olanlar ne yapacağını biliyor. 
Diğerleri de normal yaşantısına; dizisine, dedikodusuna, sosyal medyasına devam ediyor.
Keşke akıl verecek durumda olsaydım ama aklım kendime zor yetiyor.

Aslında sinir olduğum birkaç şeye değinmek de istiyorum.
Meselaaaa.. Oruç tutup, sosyal medya üzerinden oruç tutmayanlara çemkirenlere gıcık oluyorum. Ünlü olur ünsüz olur, utanmıyor musun Ramazan ayında yiyip içmeye demenize kıl oluyorum. 

Bu yoruma karşılık, işte bu oruç tutanlar böyle, islam bu mu din bu mu? bu ne biçim müslümanlık diye velveleye başlayan oruçsuza da tahammül edemiyorum. 
Çünkü kardeşim senin amaç buymuş belli ki, amacına ulaştıran kekoya da sana da ifrit oluyorum.

Hoşgörü istiyorum ya çok mu?
Bak, amacım bunları yazmak mıydı? Sert oldu yayımlamayayım diyorum ama en başta halletmemiz gereken sıkıntı bu.

Ben bunu aştım diyenler, bana başka şeyler söyle diyenler, hakikaten sosyal medyada güzel şeyler de oluyor. Hatim etmek, Meal okumak heveslendiriliyor.
Şahika ve Ferda güzel ramazan imsakiyeleri hazırlamış mesela, çocuklar için özellikle çok güzel. Onlardan edinebilirsiniz.
Teravih geç oluyor biliyorum ama arada bir cemaatle arada bir evde kılabilirsiniz. 
İlle film izleyeceğim derseniz iran filmlerini izleyebilir, roman okumadan duramam ben, diyorsanız sahabe hayatları ya da siyer okuyabilirsiniz.
Ben hadis okumayı çok seviyorum mesela. Geçen sene bahsetmiştim, bu ayda belki öyle postlar hazırlayabilirim hatta.. hımm.. peki madem ısrar ediyorsunuz.

Dedikodudan uzak verimli bir ramazan ayı diliyorum hepimize.💖

5 yorum :

  1. ne güzel bi yazıı :)
    Hayırlı Ramazanlar hepimize.Sevgiler ^_^

    YanıtlaSil
  2. Bende bahsettiğiniz iki gruba sinir oluyorum.

    YanıtlaSil
  3. Sosyal medyayı faydalı işler için kullanıp insanları meal / hatim / tefsir okumaya yönlendiren;çok güzel bilgiler paylaşan hatta gruplar kurup insanları hayra teşvik eden insanları çok seviyorum.

    YanıtlaSil

söz sizin...