3 Nisan 2018 Salı

Zehr-i Bal

Şu elimde olan kitapları bir an önce okumak istiyorum, ara ara gaza gelsem de sonra yine yavaşlıyorum. Okunmamış kitaplar da beni rahatsız ediyor.
Okumadan da elden çıkarabilirim bu ara kafayı buna taktım.

Zehr-i Bal da uzun süredir raflarda bekleyen kitaplarımdan. Bir öğrencime hediye etmek için uygun mu diye düşünürken okumaya başladım. Uygunmuş.

Bir dönem kitabı. 19. yy sonları Kalaycı Hamza ile bir kadı kızı olan Gülpare'nin birden bire gelişen aşkının dışında devlet işleri,entrikalarla dolu bir polisiye denebilir.
Gülpare ile Hamza'nın birden bu kadar aşık olmalarına bir anlam veremedim, tıpkı Hamza'nın gönül eğlendirdiği kadının önce bir esip gürlemesi ve yine aynı şekilde durulmasına anlam veremediğim gibi. Aslında birçok boşluk olduğunu düşünüyorum, bazı kısımlar çok üstten geçilmiş gibiydi. Yine de bu bir üçleme olduğundan üçünü de okuyup sonra boşluk var ya da yok demek doğru olacaktır, kanaatindeyim.
Ve sanki biraz daha genç okular için olabilir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

söz sizin...