10 Ekim 2014 Cuma

Mineralwasser Sendromu

Avrupalıların bizden çok daha fazla maden suyu tükettiğini duymuş ya da okumuşsunuzdur.
Bizdeki tüketim oranı kişi başı yılda 3 litreyken, Avrupa'da kişi başı tüketim oranı 150 litrelerde.

Bunu duyunca şaşırmıyorum çünkü buna tanık oldum.
Mesela Almanya'da maden suları litrelik şişelerde satılır. Bizdeki gibi minik cam şişelerde değil yani.

Pikniğe giderdik, koştur oyna susuzluktan geberir büyüklerden bir bardak su isterdim de bana mineralwasser vermezler miydi?! Kaç kez su diye içip püskürttüğümü bilirim.
Almancası bu, bu meretin; mineralwasser yani mineralli su yani maden suyu.

Hiç sevmezdim sevemedim, ama çocukluğuma inince nefretimi anlıyorum. Bin kere sorar oldum artık bana verdikleri "su"yu Almanya'da artık: Su değil mi bu? Bak! Su? Öyle değil mi?!
Beni kandırmaya çalıştıkları için değil, onlar su gibi görüp su gibi de tükettiği içindi bu anlaşmazlığımız.

Neyse işte gel zaman git zaman..
Ben büyüdüm. Maden suyu yararlı. Tamam. Her yerde karşıma çıkıyor. Ama içemiyorum Azizim. Yok sevemedim tadını.
Ramazan ayında çokça gündeme geldi, muhakkak tüketmek gerek diye. Ben de artık tüketmeye karar verdim.
İlk başlarda gün aşırı, yarısıyla yüzümü yıkıyor, kalan yarısını zar zor içiyordum. Sonra her gün içmeye başladım. Arada sırada da yüzümü yıkıyordum.
Hala tadını çok sevmiyorum ama içmeden duramıyorum, yorgunluğumu aldığını hissediyorum. Psikolojik diyebilirsiniz ama cildime de iyi geldiğini düşünüyorum. Tamam şahane olmadı ama sanki yatıştı.


Asıl bahsedeceğim şeye daha gelmedim bile. Özlüyorum galiba yazmayı:)

Bu maden suyunda belirli bir markam olsun, ondan başkasını içemeyeyim soranlara, "X marka var mı? başkasını içemiyorum da", diyeyim çok istedim. Ama aksi gibi annem ne aldıysa onu içtim. Hiç bir markayı diğerinden ayıramıyorum önüme ne koyarsanız onu içiyorum kısaca.
Ben de baktım olacak gibi değil, numara yapmaya başladım. Bu marka mı var? Ay sevindim bundan başkasını içemiyorum, diyorum :)

Bu arada en büyük korkum maden suyunun zararlarının ortaya çıkmasıydı. Kesin, dedim, ben içmeye başladım ya bir zararını bulup çıkarırlar.
Birincisi çok içinde böbrek taşı yaptığını duydum.
Ama ben çok içmiyorum günde bir şişe. Kaldı ki yaz bitip havanın soğumasıyla gün aşırıya düştü, herhalde kışın içmem :/
İkincisi 20 maden suyu markası test edilmiş sadece 5 marka doğal çıkmış, diğerlerinin içinde bir madde bulunmuş ama madde neydi onu unuttum.
Sırma, Sarıkız, Efe, Beypazarı ve Özkaynak dışında markanız varsa hemen değiştirip, bu beş markaya geçiyorsunuz.

Başka sakıncası varsa hazır kış gelmişken söyleyin bu alışkanlığımdan kurtulayım. Yok eğer yoksa sizi Maden suyu Sendromunuzu aşmaya davet ediyorum ;)

35 yorum :

  1. Aynı durumdayım. İçemiyorum. Ne iğrenç bi tattır öyle. Bi de başakasının yanında içmek sakıncaı gibi :) Ben yoğrtla karıştırıp içebiliyorum anca. Markalar için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay bir kere yogurtla içtim ay nefret ettimmm. nasıl içiyorsunu onuuuu :)

      Sil
  2. Bende icemem maden suyu. Benim disimda herkes cok guzel iciyor. 2.5 yasindaki oglum bile iciyor. Ondan sakliyarak iciyor esim. Ama herkes kafasina dikiyor bir yudumda sanki o zararli gibi geliyor bana mideye bir anda gidiyor. Yudum yudummu icilse daha iyi acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklar içinde faydalıymış ki doğal maden suyu. aşırıya kaçmamak şartıyla ;)
      içerdiği asit açısından benim de çekincelerim var, asitinin kaçmasını mı beklesem diyorum bazen, aynen ben de mideye zarar neyin verir diyorum :/

      Sil
  3. Aynen.. hiç sevmem artı hiç içemem bile.. nesini severler hiç anlamam, modundayım üstelik.
    Ramazanda meyve kompostosunun içine koyduk da içtik. Bak öyle içilir birşey oluyordu. :D
    Uyarı içinde teşekkürler.
    İçmesem de bilmekte yarar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa benim de önceden vişne suyuna katıştırıp içmişliğim var :D
      fantanın vişnelisi gibim :P

      Sil
  4. googlea seyhandan yazınca direk senin çıkman ne güzel, öyle değil mi:)) daha çok yaz. Bu arada ben de maden suyu içemezdim ama içince kendimi iyi hisettiimi fark ettim. ayrıca içindeki kalsiyum kemikler için yararlı diyerek sevgilerimi sunuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seyhandan değil ben ce seyhan yazınca ilk sırada çıksa şükela olur :P
      oh oh kemiklerimize de yarasın bakalım :*

      Sil
  5. Bakma şimdi istanbulda yaşadığıma biz Angara'da yillarca beypazari içtik arkadaş bak hakiki çıkmış gördün mü :) şaka bir yana gerçek maden suyunun diş taşını giderdiğini duymuştum. kendimi bu duyuma feda edip beypazarı ile gargara yapmış ve olumlu sonuç almıştım(yeri geldimi çok pis araştırma yaparım) pişman değilim kontes hanim :) mrl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gargara yapmıyorum ama içiyorum o da yarıyodur mu acebeee?
      pis araştırmalarının sonuçlarına kapım her zaman açık,
      yalnız kontes değil düşes olacak o, şu hiyerarşiyi bi öğrenemediniz :P
      yoksa biliyonuz da özellikle beni aşşa mı çekiyonuz :))))))))

      Sil
  6. beypazarı doğal maden suyu tüketmeye özen gösteriyorum .. biraz garip bir tadı var ama alışıyor insan meyvesiz olanlara da.. sağlık için mineralli su sart diyelim mi ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şart demeyelim de güzel bir takviye diyelim ;)

      Sil
  7. Benim bildiğim kadarıyla Avrupalılar maden suyu diye daha çok sparkling water içiyorlar. Onu da dediğin gibi su gibi içiyorlar ki bizde de Akmina vardı. Hava basılmış su diyeyim. Ama maden suyunun fazlasını ben de zararlı diye biliyorum. Yazın içiyordum da kışın zaten üşüyorum, aklıma gelmiyor pek. Yoksa yazın çok severim. Hatta ben en çok Kızılay severdim ama o da incelemelerde kötü not almıştı:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. avrupanın genelinde yaygın ismi o olabilir ben bi almanları biliyorum da :D
      ama sparkling bizdeki soda mı?
      sodayla maden suyunu aynı şey sanırdım mesela, biri doğalmış diğer değilmiş mesela.
      ilginç di mi.
      Kızılayın tuz oranı diğer maden sularından 4 kat fazlaymış, bunu duyunca onu içmekten vazgeçmiştim, üstüne bir de araştırma sonuçları.. tam oldu :)

      Sil
    2. kızılay
      kınık
      bunlar not alamadıysa :(

      Sil
    3. Soda gibi evet. Doğal değil. Ama rahatlıkla içiliyor. Beni zorlayan onun gazlı olması ve kana kana içememek. Normal suyun yerini tutmuyor yani:)

      Sil
  8. Ben de pek içemem bu sıvıyı.
    Bazısı çok düşkün oluyor yaa, benim bir akraba yaz ayında su niyetine içiyordu resmen! O_O
    Zararı dersen, duyduğum tek zararı aynen yazdığın gibi, böbrek taşı yapması...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok içmesin o akraba.
      böbrek taşı da ne zor yarabbim Allah cekenlerin yardımcısı olsun.

      Sil
  9. Sirma iciyorum ben ve sık sık da icerim yani bazen gunde 2 tane içtiğim olurdu gerci artik suya limon dilimleyip bol bol içiyorum tavsiyemdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikiyi geçmesin aman dikkat.
      bir de nolur başıma yeni icatlar çıkarma limonlu su ne yaaa.
      zayıflama uğruna bir ara sabahları sirkeli su, bir arada limonlu su denemiş, zaten su sevmeyen bünyem nefret etmişti :D

      Sil
  10. Aksine ben çok severim doğal maden suyunu, sindirim problemlerimin nüksettiği zamanlarda yemek ardı mutlaka tüketirim. Tercihim de kesinlikle beypazarı olur, diğerlerinin tadında farklılık sezinliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oooww çok havalı.
      gerçekten bana çok havalı geliyor sadece belirli markayı içmek, bi ben başaramadım çöplük gibi midem :D

      Sil
    2. Estağfirullah Seyhan'cığım :)

      Sil
  11. Eskiden ben de sevmezdim ama bu Ramazan tutkunu oldum tam sevdim dedim, bir de öğrendim ki Reflü'ye yakalandım ve sevdiğim bir içeceği içemiyorum artık :( benim yerime de iç ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş olsun :(
      maden suyu yapmadı dimi seni reflü? onu da öğreneyim, hastalıktan çok korkarım :D

      Sil
    2. Yok tatlım bizde mide rahatsızlığı genetik :) sen rahat rahat içmene devam et, zaten fazla içmiyormuşsun, günde bir taneden bir şey olmaz ;) Afiyet olsun...

      Sil
    3. teşekkür ederim ^^
      sen de beslenmene dikkat et :(

      Sil
  12. almanyada lisans bitirmek üzere olmama ragmen hala benim de alisabildigim bir sey degil mineralwasser. hele bulundugum sehirde ülke genelinde nadir rastlanan bi sekilde tüm cesmelerden icilecek kalitede temiz su geliyor, zerre aramiyorum mineralli suyu. (ev arkadasimin ailesi sehirdisindan ziyarete gelince bidona doldurup götürüyolar o derece) zaten almanlarin ictikleri de gercek soda degil. avrupa genelinde icilen hicbirinin de gercek oldugunu sanmiyorum. icine baska bir sey basiliyor hava gibi. yoksa o kadar mineralli suyu nereden cikaracaklar avrupada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      dere tepe toprak yaw avrupa yok mudur diyorsun o kdr maden suyu.
      bizdeki sodaya muadil bir şey olabilir öyleyse onların mineralwasserı. ancak yine almanlarda dikkat ettiğime göre bir şey doğal diyorlarsa doğaldır yani o sularda yüzde oranı varsa şu kadarı saftır diye mesela, o zaman o kadarı saf gerisi katkıdır, dürüstler adamlar.
      bu arada, başarılar!

      Sil
  13. beypazarı! tek geçerim :P

    YanıtlaSil
  14. Ben o kadar çok seviyorum ki anlatamam! tüm asitli içecekleri bıraktım soda sayesinde, günde 2, 3 şişe içiyorum..
    yemekten sonra ise içmezsem hazmedemeyecekmişim gibi geliyor,kahve ile de çok yakışıyor, böyle bahanelerim var:)
    marka olarak da hepsini denedim hiçbiri beypazarı kadar güzel değil bence en asitli olan o sanırım çok severek içiyorum.
    İnşallah zararı bulunmaz yoksa ne yaparım :x

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 olmaz
      3 olmaz
      azalt onu mümkünse bire düşür
      aaaa!!
      iyi ki yazmışım bu yazıyı :))))

      Sil
    2. Hamileyken tatli olan her seyden tiksindim. Yemeklerden sonra asitli olan ama tatli olmayan bi seyler icme istegimi maden suyuyla giderdim. Simdiye kadar taptatli kolayi nasil iciyormusum diye hayiflanip durdum. Kolayi ictikce susuyorsun , ama maden suyu oyle mi :) ictikce distan ice ferahliyorsun :)))

      Ayrica perrier'den baskasini icmem :)))) Turkiye'deysem elbette beypazari :))

      Sil
    3. bir çok az 2 de anlaşalım :)

      Sil

söz sizin...