20 Ekim 2012 Cumartesi

Kariye Müzesi

Kuzenlerle gezmeye gitmeyi hiç sevmiyorum!
Yiyoruz içiyoruz ben ödüyorum.
Bu benim pek alışkın olduğum bir şey değil.
Ama annemin kesin talimatı var: Çocuklara ödetme!
Çocuk dedikleri de dev gibi valla üçe beşe katlarlar beni.
Çok mu minik kaldım ben ya, o kadar da süt içtim oysa..

Hadi çıkalım deyip Kariye Müzesine gitmeye karar verdik ama yol bilmiyoruz, iz bilmiyoruz. İnternetten yola bakınca Edirnekapı'dan indikten sonrası kolay gözüküyor.
Nitekim öyle. Mezarlığı boydan boya yürüdükten sonrası çok kolay oldu :)

Burası çok eski bir klise. Neredeyse tek Türk turist biziz, cidden başka var mıydı hatırlamıyorum. Turistlerin ise çoğu Alman.


Rehberlere kulak kabartıyoruz, genel olarak mozaiklerde anlatılmak isteneni açıklıyorlar.

Burası eski bir klise. Fetih'ten sonra camiye çevriliyor. Sadece mihrap ekleniyor ve Fatih'in emriyle orjinali muhafaza edilmeye çalışılıyor.
Fatma buraya bayıldı. Ay Seyhan Abla şöyle güzel de, böyle güzel de. Ne iyi ettik de geldik, çok sevdim falan.
Ay, dedim, yeter! Abartma hani o kadar da güzel değil :)
Ayasofya'ya gidince ne yapacaksın, çok merak ettim!
Eğer bu yazıyı kuzenim yazmış olsaydı, şu an Kariye Müzesini görmek için yola çıkmıştınız.

Ben de sevdim aslında. Özellikle çevresini. Bir yeri sevip sevmediğimi, tekrar gitmeyi isteyip istemediğime bakarak anlıyorum ve buraya sık sık gitmek isterim açıkçası.

Son olarak burayı aklıma sokan Zeynep'e teşekkürler.
Bana hamsili pilavı hatırlatan bir görselle yazıyı noktalıyorum:

31 yorum :

  1. Seyhan :)

    çok gülüyorum sana bazen :D hesap ödeme konusunda oldğu gibi!
    güzel bir yermiş ben beğendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hesabı öderken hiç gülmüyorum ama :)

      Sil
  2. çok hoş bir anlatım olmuş,
    özellikle hamsi görseli harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok severim ne zmndır yemiyorum ondan mı benzettim acaba :D

      Sil
  3. şimdi şunu anlamadım burası camiye çevirilmiş Fatih sultan mehmet tarafından ama tekrar müze haline mi getirilmiş ibadet edilmiyor mu? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii canımm, bir çok müzeye cevrilmiş cami gibi gibi bu da öyle..

      Sil
    2. bildiğim ayasofya kaderli camilere bir yenisi daha eklendi.ne acı.benim güzel ecdadımın kemikleri sızlıyor..

      Sil
    3. biz gidip cemat olup bi namaz kılalım nabrutcummmm yeter ki sen iste :)

      Sil
  4. Ayy seyhann ikinci fotoğrafa bayıldımmm nekadar güzel yakalamışsınn!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben insanları habersiz çekmeyi seviyorum galiba. ama nasıl cabuk cabuk çekiyorum farketmesinler diye o komik oluyor :D

      Sil
  5. aa gerçekten de hamsili pilavı adırıyor mozaik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi benziyor gerçekten :D

      Sil
  6. Bizide götür Seyhaann :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa olmaz siz beni götürünnn :)

      Sil
  7. Ahaha hamsili pilav ! :))) Daha çok bilgi ver balım bize bu tarihi gezilerde. Tüm tarihi dökümü değil de böyle can alıcı bir iki şey mesela. Müşteri talebi bu da ;) Öpüldün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taze kahvem bilgi verdiğim yazılarım pek okunmuyor az yorum alıyor hal böyle olunca bende diyorum merak eden googledan bulabilir nasılsa söyleyeceğim herşeyi :)
      ondan yani :)

      Sil
  8. daha ne kadar uzun olacaktın acaba !!! bak yazının tek takıldığım kısmı bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sus kız!!
      ne alaka yea ayrıca :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. aa çok isterdim ama kuzen kontenjanımız doldu :P

      Sil
  10. yazıyı baya kültürel hatta entel dantel okurken kubbenin tasvirini hamsili pilava bağladın ya pes tatlım koptum diyecek söz bulamıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. entel takılamıyorum uzun süre neysem oyum işte benim rehberliğimde böyle olur :D

      Sil
  11. bahçesindeki havayı teneffüs etmeyi seviyorum bende uzun zaman olmuş gittmeyeli İstanbulun içinde ama istanbuldan apayrı bir yerde gibi ,kuzenin yazmalıydı :)herkes gitsin

    YanıtlaSil
  12. hamsili kafe benzetmesi çok tatlı
    burası insanların okuma yazma bilmediği dönemlerde dini anlatmak için yapılmış bir yer, rehberden tarihini dinlemek çok iyi ki bu konuda çok iyiler, umarım her tarihi esere böyle kulaklıklar koyarlar

    YanıtlaSil

söz sizin...