10 Ocak 2021 Pazar

Bridgerton | Dizi Yorumu

 Çok şükür yavaş yavaş dizi aleminden elimi eteğimi çekiyorum.
Nedense eskisi kadar zevk almıyorum, sıkılıyorum, saçma geliyor. 
Ya yaşımdan ya da eskisi kadar güzel diziler/filmler çekilmediğinden.
Bir de şu var tabii, eskiden erişimin bu kadar kolay olmadığı dönemlerde seçiliyor önümüze en beğenilen en tutulan diziler/filmler geliyordu. Şimdi dediğim gibi çekilen her şeyi seçip izleyebiliyoruz ve kötüsünü seçe seçe iyisinden de oluyoruz belki de.

Bu diziyi zevkimi bilen ve zevkine güvendiğim kuzenim "izle bak" dediği için izledim.

Demek ki artık onun tavsiyeleri konusunda da seçici olmam lazım :)

Netflix dizisi olan Bridgerton'ı instagramda paylaştığımda elen yorumlara inanamadım. Ne kadar insan izlemiş böyle! Ve Netflix dizisi deyince ayrıca +18 sahneler var demeye gerek kalmıyor, değil mi?

19.yy başlarında geçen bu hikayede, siyahi dükler düşesler hatta kraliçe bile var. Hikaye bu ya, kralın gönlünü siyahi bir kadına kaptırması, siyahi bir kraliçe olması aralarındaki sınıf farkını kaldırmış. Bu yüzden köle falan değiller günümüzdeki gibi eşitlik hakim. 
Kimse yadırgamıyor. Zaten olması gereken bu olduğu için.
Bana tuhaf geldi arkadaşım, yemezler. Ömrümüz geçti bu hikayelerle. 

İzlerken izlerken ya dedim ne kadar Julia Quin romanları gibi..
Julia Quin de çok okumadım he yanlış anlamayın ama okudum :) 
Ya ama bunu derken inanın bilmiyordum, gerçekten Julia Quin romanından uyarlanmış :)
Instagramdan gelen bilgilendirmeler sağ olsun şimdi hakkında çok fazla bilgiye sahibim.

Önce bu sezondan bahsedeyim sonra da kitaplarla birleştireyim.


Dizinin ilk sezonu Daphne Bridgerton'un sosyete takdim edilmesi ve kraliçenin gözdesi olmasıyla başlıyor. Sosyeteye takdim edildiği yıl içinde düzgün bir evlilik yapmazsa sonraki seneler bu şansı giderek azalacağını bildiğinden kızımızın derdi yağlı bir kapı bulmak. Ama devir öyle bir devir, yadırgamıyoruz. 
Kraliçenin gözdesi olduğu halde son anda ortaya çıkan Bayan Thompson bi' bakıyoruz tüm ilgiyi üstüne çekiyor ve Daphne uyuz Lord Bilmemne'ye kalıyor. 
Bu arada bir de babasının ölümüyle dük unvanı kendisine kalan bir dük çıkageliyor. Tabii ki Dük çoooook yakışıklı. Bütün anneler kızlarını onunla tanıştırmaya çalışıyor ve Dükümüz bu durumdan çok sıkılıyor çünkü asla evlenmek gibi bir niyeti yok.
Daphne ile ikisi birlikteymiş numarası yaparak, Daphne'nin kısmetlerini arttıracak, Dük'ün ise yakasını kadınlardan kurtarmasını sağlayacak..
Lady Whistledown -itiraf edelim ismi bir harika- ise tüm olan biteni bize anlatacak. 

Baştan sonra tahmin edilebilir bir hikaye idi. Lady Whistledownın kimliği de dahil. 
Yoo ben tahmin edemedim, diyen var mı?


Instagram yorumlarında ve bu diziyi bana tavsiye eden kuzenim, Penelope ve Eloise'e bayılacağımı söylediler. Bingo!
Dizide en sevdiğim karakterler bu iki genç hanım oldu. 
Dizinin en ufaklarını oynamalarına rağmen yaşları diğer oyunculardan bayağı büyük bu arada.


Şimdi kitaplara dönersek, kitaplarda patlama olması muhtemel. Dizinin uyarlandığı kitaplar Türkiye'de Epsilon yayınlarından çıkmış. Hadi gene iyisin Epsilon. İsimler sırasıyla şöyle:

Yüreğe Söz Geçmiyor
En Çok Beni Sev
Son Söz Aşkın
Rüyalar Gerçek Olsa
Sonsuz Sevgilerimle
Sana Muhtacım
Öpüşünde Saklı

Dizi de yedi sezon olacakmış ve her sezon bir kardeşin hikayesi anlatılacakmış.
Ben diziye devam etmem arkadaşlar, sadece izlersem sıra Eloise'e geldiğinde izlerim diye düşünüyorum. Erkek kardeşlerde daha sapkın sahneler olacağını da tahmin edebiliyorum.

Yani bu dizi beğenildi falan ama, Fatih Murat Arsal'ın kitaplarını uyarlasalar bizde.. onun ayarında bir şey bu. Neden bu kadar abartıldı? En çok izlenen diziler arasında 4. sıraya çıkmış şimdiden.
Gerçi nedeni de belli ya neyse.

7 yorum :

  1. Selam Seyhan :) dün akşam ve bu sabah Bridgerton dizisi hakkında epey konuşmuştuk ben de nacizane yorumumu bırakmak istedim. Dizinin kitap uyarlaması olduğunu diziye başlayınca öğrendim. Öyle ki Bridgerton ismini kasaba ismi sanıyordum:D Dizi, benzer dönem işlerinden aşina olduğumuz ilk sezon için basit bir konuya sahip ,biraz modern !!! dokunuşlar biraz döneme yedirilmiş gossip girl ve onun kim olduğu sorusu ? diziyi can sıkıntısından çekirdek çitlemek gibi izlenen bir yapıma dönüştürmüş. Eğer bir yapım netflix te yayınlanıyorsa biliyoruz ki o yapımda yerli yersiz müstehcen ve sapkın sahneler oluyor o yüzden epey temkinli yaklaşıyorum oradan çıkan bir yapıma.
    Jane Austen tarzı / dönemi mi desem İngiliz dönem dizisi mi desem o tarz dönem işlerinde artık aşina olduğumuz bir formülü var: evlenme çağına gelmiş saf iyi kalpli güzel kız, herkesin evlenmek istediği yakışıklı zengin ,atletik vücutlu genç bir dük, mümkünse bu dük sap olsun ,ailesi falan olmasın, güzel kızın kalabalık ailesi, onu zengin birine vermek isteyen annesi,herkese ve herşeye karışan hazır cevap orta yaşlı düşes , güzel kızın rakibi çirkin addedilen diğer genç kızlar, bol bol dans müzik ,balo .. yanlış anlamalar ,yağmur sahnesi, finalde düğün. :D
    Bridgerton da sırtını bu formüle dayamış.Senin yazdıklarına ilave olarak şunları söylemek istiyorum. Buradan sonrası biraz spoiler olacak kusura kalmasın okuyucular.
    Defne 'nin yere göğe sığdırılamaması çok sinir bozucuydu. Tek derdi iyi bir koca bulup evlenmek olan; ama evlilik hakkında zerre fikri olmayan bir bardak sütü ısıtmayı beceremeyen Defne mi mükemmelmiş. Peh ..Ya bir de bu salak kocaman elmas gerdanlığı öylece bahçede bıraktı kimsede gerdanlığı sormadı bu ne bolluk :D Diziyi gelecek sezonlarında sadece Eloise in olduğu sahnelerini açıp izlemek istiyorum. Bridgerton erkeklerine gelirsek:
    En büyük kardeş Anthony her türlü kabuklu çerezi kırarken Defneye namusluluk taslamasına gıcık oldum. Benedict için henüz kararsızım inşallah ressamın peşine takılıp gitmez. Colin de yatsın kalksın Penolope e dua etsin , Penolope olmasa fena kandırılacaktı.
    *Eloise ile Benedict'in salıncak sohbetlerini sevdim.
    **Eloise ve Penolope favorimdi. Hem arkadaşlıkları hem kafası çalışan dönemin baskısına karşı gelen karakterlerini sevdim.
    ** Duk ve ben adlı bölümde bir yerden sonra 'yoo olamaz sanırım ,atla atla bitmiyor moduna girdim ,o bölüm ve sonrası çok gereksiz sahne vardı evde yalnız izlemiyorsanız kapınızı kitleyin .
    *Dizide tanıdığım tek oyuncu Lady Portia idi. Onu görünce aha dedim geliyor entrika.. ama gelmedi :D hamleleri zekiydi daha aktif görmek isterdim. ( oyuncuyu yıllar önce oynadığı Rome dizisinden tanıyorum.** Sezar ve sonrasını anlatanbir diziydi. Sezar, Brütüs ( Tobias Menze oynuyordu) Mark Antony, Kleopatra ve nice tarihi karakter vardı. Sadece 2 sezon süren HBO yapımı ,uygunsuz sahnesi bol olsa da dönemi çok başarılı anlatan bir dizi, bizde uygunsuz sahneleri kesilip cnbc-e ve e-2 de yayınlanıyordu, dönem yapımı sevenler malum sahneleri atlayıp izleyebilir. Keşke HBO Game of thrones a harcadığı parayı zamanında bu diziye aktarsaydı..)
    ** Defne yüzünden harcanan diğer kızlara acıdım. Gerçekten kadının adının olmadığı ,süs eşyası olmadığı bir dönemmiş.
    ** Bir kişi bile Defnenin bahçede bıraktığı elmas kolyeyi sormadı yaa tamam çok şahane bir şey değildi ama sonuçta elmas kolye yani. Koca prens hediye etti.
    *** Canım çok sıkılıyor kafamı yormayacak çerezlik bir yapım seyretmek istiyorum diyenlere iyi seyirler dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum Google yüzünden yayınlamasaymış kayıp olurmuş çok üzülürdüm 🙏🏻
      O elmas kolye olayı az buz değil bildiğin senaryonun açıklarından..
      biri şey yazmış,
      Dizideki tek eksik korsenin çıplak tene giydirilmesi, korse kat’a çıplak tene giydirilmez iç gömleğin üstüne giydirilir
      Tek hata bu olabilir mi 😄
      İş açık aramaya gelirse bi dolu açığı vardı, dönem dizisinden çok pembe dizi kategorisinde olabilir. Yalnız mesela ben çok daha özgün bir şeyler yazabilirdim. Eminim sen de 😉

      Sil
  2. O nedeni galiba en baştaki uyarıyla birleştirince bulmak zor olmasa gerek.
    Yoksa benim içim mi fesat 🤔😁
    Neflix ağına düşmeyen biri olarak diziyi de bilmiyorum.
    Ama bende artık kolay kolay dizi beğenmiyorum. Çok da izleme fırsatım olmuyor ama oluncada bulunmuyor bu dertten dolayı.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence fesat değilsin gayet zekisin 😉

      Sil
  3. Merhaba!
    Eski diziler ve filmler, onları düşünmek bile beni mutlu ediyor. Uzun bir süre onlara ucundan da olsa benzeyen filmler ve diziler aradım. Maalesef bulamadım. Ben de pes ettim. Elimdekiyle yetinmeye karar verdim. Mesaj içerikli diziler ve fimler çağımızın modası. Bridgerton'da onlardan biri olmuş. Siyah dük gibi... Kitapları çok güzeldir. Bu dizi yıllar önce yapılsaydı belki kitaplara daha çok sadık kalınırdı. Bu bir BBC draması değil diye de kendime ufak hatırlatmalar yapıyorum :) Eloise ve Penelope 💚 Çok saçma bir mesaj oldu 🙃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo ben şeyi çok sevdim
      Bu bir BBC draması değil
      Demenizi 😉
      Teşekkür ederim yorum için

      Sil
  4. 1.5x hızla izledim. Pek çok sahnede çok sıkıldım. Çok tahmin edilebilirdi dediğin gibi. İdrak yollarını kapatacaksın böyle durumlarda :) O zaman izlemesi kolay oluyor.

    YanıtlaSil

söz sizin...