5 Nisan 2020 Pazar

İrmik Helvası ve Tarifi

Ben herhalde bugünlerde böyle daha önce demeye cesaret edemediğim tarifleri deneyeceğim.

Un helvası yapınca instagramdan Esra, bir de irmik helvası yap dedi.
Tamam dedim kabul ediyorum bu teklifi:)

Arkadaşlara sordum önce, tam tarif istiyorum dedim ya tam tarif. Parça parça verdikleri önce şu kadar sonra yok bu kadar dedikleri ölçüleri bana güven vermedi.
Yapacağım helvada çuvallayamazdım. Ve kolay da olmalıydı.

En sonunda aklıma yatan tarifi denedim. Çam fıstıksız.

Tarifi vermeden evvel şunu söylemek istiyorum ki irmik helvası bir zevk işi. Bu benim zevkime göre oldu diye paylaşıyorum. Nedir benim zevkim? Hafif ıslak gibi. Hani bazen bazı yerlerde yersiniz kupkuru olur. Bazısı öyle severmiş tane tane yapışmayan.
İşte bu kesinlikle öyle bir tarif değil, yumuşak ve nemli.

şerbet için:
1 sb su
1 sb şeker
1 sb süt

Ocağa koyup şeker eriyene kadar tutuyoruz, KAYNATMIYORUZ, şeker eridikten sonra ocağın altını kapatıp helvaya geçiyoruz.

4 yk tereyağ
1 sb irmik
(arzuya göre fındık fıstık ceviz)

Çam fıstıklı yapacaksanız yağ eridikten sonra fıstıkları atıp kavurmadan irmiği koyun, benim gibi fıstıksız yapacaksanız yağ erirken azıcık sıvı yağ ekleyip tereyağ eridikten sonra irmiği ekleyip kavurmaya başlıyoruz. Ocakta kavuruyor kavuruyoruz.
Bu noktada dakika tutmadığım için üzgünüm. ama pembeleşinceye değin değil, neredeyse kahverengi bir hal alana kadar kavuruyoruz. Devamlı karıştırarak..
Şerbeti dökerken ocaktan alalım (ya da altını kapatalım) ki oraya buraya sıçrayıp tehlike arz etmesin.
Şerbeti irmiği karıştırarak ekliyoruz ve kısık ateşte karıştırmaya devam ediyoruz, şerbeti çekene kadar.
Şerbeti çektikten sonra ocağı kapatıyoruz temiz bir bez ya da kağıt havlu ile üzerini örtüp kapağını kapatıp dinlendiriyoruz/denliyoruz.
20 dk sonra yiyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

1 yorum :

söz sizin...