16 Şubat 2015 Pazartesi

Evin Hanımı

Hani bazen okuduğum kitaplara yorum yazıp hiç duymamıştım ya da ilk defa senden duydum diyorsunuz ya, işte o zaman garip bir memnuniyet duyuyorum.
Size gerçekten bir kitap tanıtmış olduğum için.
Sanırım öyle bir kitap ile karşı karşıyayız.
Yoo senden duymadım, gayet tabii biliyordum hatta okudum, diye yorum yazma hakkınız saklıdır.

Neden böyle iddialı bir giriş yaptım?
Çünkü benim de daha önce başka bir yerde rastlamadığım bir kitap.
Güzel kapağı ve İrlanda çok satanlarda liste başı olmasından kelli ilgimi çeken bir roman.


Kitabın konusunu minimum spoiler ile nasıl özetleyebilirim bilmiyorum. Kitapta işlenen çok fazla konu var. Kasabadaki iki ailenin yıllardır süregelen çatışması, kasabaya getirilmek istenen yenilikler, bir aile travması..
Ama asıl konu yabancıların pek yaşadıklarını düşünmediğimiz gelin+görümce anlaşmazlığı. 

Kitabın bazı yerlerde gereksiz ayrıntı verdiği, konuyu uzattığını düşündüğüm oldu. O gereksiz kısımlar olmasaydı ve beklediğim romantizm anlatılsaydı sanırım süper olurdu. 
Aman Seyhan ille de romantizm mi olmalı okuduğun kitapta? demeyin. Sadece konu müsaitti. 
Belki de, diğer konuların etkisi azalmasın, diye düşündü yazarımız kim bilir?!

Şöyle bir alıntıyla yazıyı bitirmek istiyorum:
Eğer Martha kendi yanlışlarını göremeyecek kadar kör ise, diye düşündü Kate, ben de benimkileri göremeyecek kadar kör olabilir miyim?
Bunu okuduğum zaman çok etkilendim. Bu bakış açısına sahip olmak, böyle düşünmek büyük erdem. Özellikle aile söz konusu olduğunda kusur aramaya kendimizden başlamalıyız.
Aile her şeyden önce gelir.

8 yorum :

  1. Ben son bir kaç yıldır "acaba bende mi körüm diye düşünüyorum. Kırkımdan sonra erdim sanırım. Sen daha erken erdin Seyhan:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben sana diyorum otuz benim yaş için donum noktası oldu diye :)))

      Sil
  2. Bence sen kapakları güzel olan kitapları alıyorsun :) Okumadım :)Pembe Kreasyon

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buradan anlaşılıyor ki önceki yorumuna yazdığım cevabı okumamışsın.

      Sil
  3. Ama ben gerçekten de senden duyuyorum.Evet,aile gerekli.Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. Tabii ki ilk senden duydum :))) Yada ilk önce instagramdaki fotoğrafını gördüm, sonra da buradaki yorumunu gördüm demeliyim :) Ama galiba almayacağım :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      tabii ne aradığını bilmek önemli :*

      Sil

söz sizin...