17 Şubat 2010 Çarşamba

Piraye

Gece 1'den önce uyuyamayan biri olarak kitaplar en büyük kurtarıcım oluyor.. Bir kaç sayfa okuyarak gözlerimi yorup daha rahat uykuya dalabiliyorum.

Canan Tan'ın "Piraye"side sözde bu amaca hizmet edecekti. Akşam elime aldım okumaya başladım, bir baktım yarılamışım ve bir baktım saat 3ü geçiyor.
'Yat kuzucum' dedim kendime - ben kendime hep kuzucum derim :)-
Faydalanamadığım melatonin hormonumu düşünerek hayıflanarak yattım ve saat 5 te tekrar kalktım. Rüyanın etkisiyle kitap zihnimde iyice bulanıklaşmış, karışık bir hal almış bunu düzeltmekte tekrar kitaba düşmüş.. Birazcık daha okudum ve uyudum:)

Ana karakter Piraye beni o kadar kızdırdı ki, ama o kadar gerçekçi geldi ki öte yandan. O yaşlarda kendini zeki sanan diğerlerinden farklı olduğunu düşünen ama aynı hataları yapan genç kızlardan işte. O açıdan çok gerçekçiydi.

Merak ediyorum Piraye karakteri böyle yorumlayan başka biri daha var mı? :)

Birde şunu merk ediyorum..
Yani suç hep mi kaynananın kaynatanın? Ona uyan gerizekalı evladın hiç mi hatası yok? O affediliyorda ailesi neden affedilmiyor?
Kitabın sonuna rağmen böyle diyebiliyorsam çok gaddar biri olmalıyım :)

Banane merak edin okuyun! :))

Bu kitabı sadece cep boyu olduğu için aldım, itiraf ediyorum!
Ne kadar tatlı cep boyları ya.. D&R daki cep boylarını ilk gördüğümde sarılasım geldi :) Hepsini alasım var:)) Fiyatlar ise süper!
Korsana hayır demenin en iyi yolu. Güzel düşünülmüş.
Nergisce gibi havalı, kendi çektiğim görselleri kullanmak istiyorum ama benim çektiklerim havalıdan ziyade zavallı duruyorlar, o yüzden google dan yararlanıyorum:)

"Aşık olmak da bir yatkınlık; bir yetenek işi galiba.. Ve bu yeteneğin bende olmadığına inanmaya başlıyorum artık" diyor Piraye (syf103te)
Bana da ancak altını çizmek düşüyor...

29 yorum :

  1. çok güzell bi kitaptı, sonun da pek fenaydı...
    cep boylarını ben de çok seviyorum, hem okuması kolay oluyo minik minik ya sevimliler. fiyatlar da süper, daha ne olsun.. bekliyorum yeni cep boylar çıksın diye hemen hepsini okudum çünkü...

    YanıtlaSil
  2. Çok merak ediyorum ama galiba ben bu kitapları birazcık geç okurumm..Yoksa senin gibi bir gece okusammı :)

    YanıtlaSil
  3. Ayy ne güzel bir kitap yorumu olmuş. Okudum ne güzeldiden ziyade sözler bekliyorum ben senden. Çok beğendim yazını. Bir de ezdin beni.:) Yemin ediyorum Seyhan kitap okumak benim için yaşam biçimiydi eskiden. Şimdi okuyamıyorum. İtiraf edeyim içimden gelmiyor. Bir de kitabına bağlı. Katre-i Matemi elimden düşürememiştim. Hemen bitti :( Neyse yine posttan uzun bir yorum oldu SORİ BEYBİ :)

    YanıtlaSil
  4. evlat suçlu olsada onu yetiştiren yine aynı kaynana kaynata diil mi yani...
    bu meseleyle ilgili birşey okumuştum... bilinen ilk kaynana gelin çatışması ilkçağdan kalmaymış..duvar resimleriyle avlanmada olan kocası için anlatmış hatun kişi anneden ne kadar eziyet gördüğünü:)))

    cep kitap süper evett...

    YanıtlaSil
  5. bende okucam :)))
    sırf isminden dolayı:)

    YanıtlaSil
  6. tatlım ya amma kızmışşsın
    güzel bir kitap cana tan'ın kalemini çok beğenirim

    YanıtlaSil
  7. Yine iştah açıcı açıcı anlatmşsın Seyhanım,bize de bulup buşurup okumak düştü yine.Öptüm seni kuzucum :))

    YanıtlaSil
  8. bu kitabı arkadaşım anlata anlata bitiremedi..bende merak ettim şimdi cep boylardan almaya didiyommm:))

    YanıtlaSil
  9. insan uykusu gelsin diye kitap okuyunca bu sefer de kitapta ki kahramanları düşünmekten uyuyamıyor. hele de kendinden bir şeyler bulmuşsa:))

    hala bitirmem gereken bir kitap var...

    YanıtlaSil
  10. yüreğim seni çok sevdi ve pirayeyi ard arda okudum ve bende btirince çok sinirlendim 2 kadın karakterde bu kadar gerzek olabilir mi ya?
    bunun suçunu yazarda aradım artık
    piraye de yine gelenek görenek şartlar filan hadi bi ihtimal sonuç böyle olabilir ama bir ihtimal yani bence asla!
    ama yüreğim seni çok sevdi de offfffff delirdim resmen hep bi farklı olma ben zekiyim hayatta yapamam aşığım ama ayrılıyorum bitti gidiyorum sonrada yalnızım havaları... 2 kitapda çok sürükleyici ama bittikten sonra beni rahatsız eden ilk tür.

    YanıtlaSil
  11. Ya öyle anlatmissinki insan merak ediyor simdi:)
    Alalim okuyalim sana ne:) tamam da
    sanki burda türk kitapcisi varda biz almiyoruz:)

    Tamam not ettim Allahtan memlekete gelmeye az kaldi.

    Öpüyorum canim

    YanıtlaSil
  12. Canan Tan'ı herkesten duyuyorum ama bir türlü okumak fırsat olmadı.Herkes çok beğendiğini söylüyor,ben de duydukça merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
  13. kuzucum bende d&r a gidip almak istiyorum bu kitabı :)

    YanıtlaSil
  14. seyhanim bence google havali:)
    ah bu kitaptan o kadar cok söz edildi ki ama bi bana alip okumak nasip olmadi, sonu gelmeyen bi kitap liste var...

    YanıtlaSil
  15. şekerim ben yardımcı olayım, senin kitabı anlatmadığın okura, "Kitap mı Asmalı Konak'tan çıktı?, Asmalı konak mı Pirayeden?" ne dersin.
    Ha ben hiçi sevmemiştim.
    hoş Canan Tan ben gibi bi Aşk meş ve herşey okur bi insanı neden hiç etkilemedi bilemedim ama, sevmiyorum ben bu kadının kitaplarını...

    YanıtlaSil
  16. sevgili seyhan bende bu kitabı okurken o insan evladına çok kızmıstım! bir de kuzenimi doğu illerimizden birine yeni gelin ettiğimiz için çok içim acıyarak okudum kitabı, bizim damat dünya iyisi ama doğulularda anne baba atalarına çok aşırı bir derecede saygı var yani mantıkları devre dısı kalıyor bir yerde malesef!

    YanıtlaSil
  17. tamamdır önerin not alındı, okunacak :))

    YanıtlaSil
  18. dün gece bitirdim, ama iş yerinde post giremem şimdi, hafta sonu bununla ilgili ben de yazacağım :))

    YanıtlaSil
  19. SEYHANCIM BİLİRSİN BEN PEK KİTAP OKUMAM AMA BU KİTABI OKUYALI ÇOK UZUN YILLAR OLDU BENİ ÇOK ETKİLEYEN Bİ KİTAP OLMUŞTU..VE SANA BİRŞEY DİYEYİMKİ HAŞİM İLE İLK TANIŞTIĞIMDA ACABA DEDİM KİTAPTAKİ HAŞİM GİBİ Mİ :)YANİ ORDAN AKLIMDA.. İSİM OLARAK ZATEN ETKİLENMİŞTİM AMA UMARIM SONU ÖYLE OLMAZ ÇOCUK FELAN OLMUYO KUMA GETİRİLİYO FELAN AYY ALLAH KORUSUN ..:)

    YanıtlaSil
  20. Uyuz Cadım, sana yetişmek namümkün:) ben daha ilk cep boyumu okudum :)

    Fd, pek senlik değil gibi ama başlarsan bi gecede okutabilir kendini :)

    J. Potter, aslında çok uzatmadım sanıyordum ama sen beğendiysen uzun yazmışım demektir, memnun kaldığına sevindim :)

    Beyazın İstilası, bizde her hatamızı ailemizi yükleyip sorumluluk almayalım o zmn :)

    Gençbiranne, sen daha evvelki gün dalga geçmedin mi benle bu kitabı okuyorum diye :))

    Fotograf Penceresinden, sen o hataların başlangıcında görseydin beni tutup silkeleyesim geldi kızı :)

    Taze kahve, sınavdan sonra ;)

    Funda, cep boylar çok tatlı!! :)

    Stuven, o bitirmek gerektiren kitaplar biitttmeez :))

    İrma, ay o zmn yüreğim seni çok sevdi yi okumayayım ben.. zira delirebilirim :)

    YanıtlaSil
  21. Sünter Hanımcım, aa ben sizi hiç düşünmemişim ama :) istersen anlatayım kitabı :)) eminim koca bi liste hazırlanmıştır. hemde hepsini cep boy alırsınn! :)

    Kitap Kurduyum Ben, bende ilk defa okudum gerçekten çok akıcı bi anlatımla bağlıyor kitaba insanı..

    Dominka, sanırım pişman olmazsın :)

    Nergiscem, gelmez gelmez o listenin sonu.. gelmesinde zaten değil mi ;)

    Çalışkan Arı, ilk defa okudum canan tan, asmalı konağı ise hiç izlemedim :) heralde tek izlemeyenim :)

    Pink-ada, neyse yalnız değilmişim:) saygı falan bi yerde de.. böyle bi adama o durumda istemese söz geçirelemezdi. bence ona ailesinin istekleri mantıklı geldiği için karşı gelmiyordu gelemediği için değil.

    Burcu, sadece ben demiyorum bak :)

    Defne, tamamdır yorumunu bekliyorum ;)

    Şeyda,vaay gizli gizli kitapta okurmuşşş!kitabı benden önce okuyacağın aklıma gelmezdi :))) okurken habire siz geliyordunuz aklıma zaten :) ama çok şükür ne sen pirayesin ne de bizim haşim, haşo ağa :)

    YanıtlaSil
  22. kuzucum:))öyle kızmışsınki sırf merakımda alıp okucam inşallah bu arada yapılacak listesi pek kabardı):)))canım çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  23. Çok severim Canan Tan'ı ve özellikle Piraye'yi :)Kahrolmuştum sonunda.Valla değişik yorumlamışsın :)Bi ara aynı Piraye'den mi bahsediyoruz diye düşünmedim diil :)

    YanıtlaSil
  24. Bende şu kitabı bir türlü okuyamayanlardanım. Çok merak ediyorum ya, bulsam da alsam bari. Yazını okuyunca daha da meraklandım şimdi.

    YanıtlaSil
  25. Canan Tan'ı ilk "Yüreğim Seni Çok Sevdi" kitabıyla okumaya başladım. Aynı senin gibi yarısını bir oturuşta okudum. Bir de okurken ağlaya ağlaya bir hal oldum."Piraye" yi daha çok metettiler ama hala alıp okuyamadım. En kısa zamanda alınıp okunmalı:)

    YanıtlaSil
  26. pirayeyi 2 sene önce okumuştum beni okadar etkilemişti ki hatta tramwayda gözlerimden yaşlar gelerek okuduğumu hatırlıyorum.Çok başarılı bir kitap..

    YanıtlaSil
  27. bu kitapta pirayeye kımış canan tanın diğer kitap yüreğim seni çok sevdi de aslıya deli olmuştumm!! :D

    YanıtlaSil
  28. CANAN TAN benim gece uykularımı çalıyor hepp bütün kitaplarını okumuştumpiraye ile tanışınca:)yeni bir romanı çıksın diye bekliemedeym:)

    YanıtlaSil
  29. Ah Pirayeee... okudum ağladım... Sonuna geldiğimde eşim artık bana "manyakmısın ya sen ne var ağlayacak" dercesine bakıyordu... doyamadım Piraye'ye.. kitap benim değil bir arkadaşındı, şimdi kitapyurdundan sipariş vericem dayanamıyorum tekrar tekrar okumak ihtiyacı veriyor insana.. ne bileyim belki de kendi hikayem de az buçuk Piraye'ninkine benzediğinden :)

    Sevgili Seyhan, kitapyurdundan yeni sipariş verdiğim 6 kitap elime dün geçti ayni senin gibi parçalayarak açtım paketi, oturdum kitapları kokladım doya doya böyle trans halinde filan:D,

    sevdiğimiz şeyler yani film , roman olarak birbirlerinin aynisi o nedenle bir de tavsiye vereyim dedim naçizane... Demet Altınyeleklioğlu'nun romanları: 1. Moskof Cariye Hürrem, 2. Cariyenin Kızı Mihrimah ve 4 adet vampir romanı :D vampir romanı da ne ya dememeli bu kitapta birşeyler var beni kendisine bağlayan ayrıca dizisi de çekiliyor netten takip ettim ben güzel bir kitap olmuş. Bir Güneyli Vampir Romanı - Sookie Stackhouse romanları diye arayabilirsin (seri 10 kitap Türkiye'de henüz ilk 4 tanesi yayınlandı, 5.ci kitap yolda). Dizisinin adı da True Blood, başrolde Anna Paquin var.. Piyano filmindeki Oscar ödüllü küçük kız büyümüş, gelmiş karşımızda vampirlerle oynuyor :D bence bunlara da bir bak mükemmeller.

    YanıtlaSil

söz sizin...